Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > The Wandering Earth Çekimlerinde ARRI Ekipmanlar Kullanıldı
The Wandering Earth Çekimlerinde ARRI Ekipmanlar Kullanıldı
18.06.2019 14:12

ARRI donanımıyla çekilen dev Çin yapımı The Wandering Earth, Netflix’te yayına başladı. Filmde bir grup astronot yerleşim kurmak için başka bir güneş sistemi arıyorlar. Giderek yaşlanan ve genişleyen Güneş insanlık için tehlikeli hale gelmeye başlıyor, bununla birlikte dünyayı yaşam kaynağından uzaklaştırmak başka sorunlar yaratıyor.

Yönetmen Frant Guo ALEXA kameralarla deneyime sahip birisi. Filmdeki birçok sahne, kameraların renk ve ışık bakımından iyi performans göstermelerini gerektiriyordu. ARRI kameralar hep çok iyi sonuçlar verdiler. ALEXA zayıf ışıklı ve düşük kontrastlı sahnelerde bile iyi görüntüler yakalayabiliyor. Hareketli çekimler için çoğunlukla ALEXA Mini kullanıldı. Kısıtlı yere sahip bazı setlerde de işe yaradı.

Anamorfik lensler insan gözüne çok benzer görüntü yakalıyorlar. Filmde izleyicileri etkileyecek, gerçekçi görüntüler olması istendi. Guo anamorfik lenslerin sığ alan derinliklerini seviyor. Master anamorfik lensler izleyicilere yeni bir his aktardığı için onları seçerken tereddüt etmedi. The Wandering Earth filminin görünüm en/boy oranı 2.55:1, yani insan gözünün perspektifine yakın. Yönetmen ARRI anamorfik ultra geniş zoom 19-36mm T4.2 lens de kulandı. 

Film çekilirken kullanılan yüzden fazla SkyPanel arasında S30-C, S60-C ve S120-C vardı. SkyPanel’ler ışık yayıcı ile birlikte yumuşak ışık vermek ve ışık efektleri yaratmak için kullanıldı. 

Filmde ARRIMAX 18 ve M-Series M90’lar da kullanıldı. Gou büyük alanlar için yansıtma yayıcı olarak 18K tercih etti. ARRI M-Series M90 ışıklar 12K ve 6K sahne ışıklarından çok daha parlak. Her şeyin buzda donduğu sahnede sert ışık gerekiyordu, bu nedenle birkaç ARRIMAX 18 kullanıldı. Kamyonlarla çekim yapılırken bir ray üzerindeki jib kollarına denetleyicilerle birlikte M90 ve ARRIMAX 18 monte edildi. Kamyonlar hareket ederken buzdan yansır gibi görünmeleri için önlerine kırık cam kondu.

Filmde open gate 3.4K ARRIRAW çekim yapıldı. Projenin dijital görüntü teknisyenliği işinden sorumlu SJWORKS, çok ayrıntılı bir iş akışı tasarladı. DIT altında üç bölüm vardı; QTAKE Video Assist, Live Grade ve DMT. On grup halinde toplam 20 monitör kullanıldı. QTAKE bölümü ses sahnesinin tüm çevresinde kablosuz görüntü sinyali sağladı. Ekip ses sahnesinin her yerinde kameraların canlı görüntülerini iPad’lerle izleyebildiler. Canlı renk derecelendirme bölümü sette farklı çekilmesi gereken çekimlerin renk derecelendirmesine yardımcı olarak, post prodüksiyondaki renk işlerini daha verimli hale getirdi. ARRI kameraların VFX çekimleri için her türlü verinin izini sürmesi, iş akışını kolaylaştırdı. Bu veriler ve HDRI, VFX bölümü için kullanışlı referanslar olarak hizmet ettiler. 

Yönetmen Gou yeterli alan olduğunda kamera hareketleri için techno vinç kullanmayı tercih eden bir sanatçı. Filmde 45 feet uzunluğunda bir vinç, bir GF16 ve bir de GF8 vinç kulandı. Hareketleri denetlemek için bir uzaktan kumandalı kafa ile el tekerleği sistemlerinden yararlandı. Bazen dar alanlarda uzaktan kumanda kafalı küçük bir dolly üzerinde jib kolu veya DJI sabitlemeli kafa kulandı. Ama tüm el çekimleri klasik yöntemle yapıldı. 

ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20  numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.


Fotoğraflar: China Film Group Corporation, Beijing Jingxi Culture & Tourism Co., Ltd, Beijing Dengfeng Co., Ltd, and Frant Guo (Beijing) Co., Ltd