Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > Cannes Ödül Sahipleri ile ARRI Söyleşileri
Cannes Ödül Sahipleri ile ARRI Söyleşileri
11.09.2017 10:16

ARRI 70. Cannes Film Festivalinde filmleri ödül alanlar dahil film yapımcılarıyla kumsalda söyleşiler yaptı. ARRI’nin her yıl kokteyl verdiği Director’s Fortnight gecesinde filmlerindeki çalışmaları anlatılar ve ARRI teknolojisinin işlerinde nasıl yardımcı olduğunu açıkladılar.

The Square (Altın Palmiye)

2017 Altın Palmiye (Palme d’Or) ödülü, uzun metrajlı The Square filmi için İsveçli Yönetmen Ruben Östlund’a verildi. Sinema görüntü yönetmeni Fredrik Wenzel, ALEXA XT ve Master Prime lenslerle filmi çekti: “Ruben önce bir kare yakalayıp onunla sabit kalmayı seviyor, rahat ettiği çalışma tarzı bu. Kameranın ne zaman hareket etmesi, ne zaman etmemesi konusunda çok hassas.

Loveless (Jüri Ödülü)

Sinema görüntü yönetmeni Mikhail Krichman, yönetmen Andrei Zvyagintsev’in Cannes Jüri Ödülünü kazanan çarpıcı ve rahatsız edici filmi Loveless’ı ALEXA XT ve ALEXA Mini kameralar, SkyPanel ışıklarla çekti: “Andrei’nin filmlerinde kamera amaçsız hareket etmez. Olayla, oyuncularla veya sahneye ait özel bir amaçla hareket eder. Kameranın arkasından kuşların gelip yukarı uçtuğu son sahnedeki gibi, kamera yaklaşıp ağaçtaki kurdeleyi görene dek çevriliyor. Burada kuşlarla hareket ediyor, aksi halde kurdeleyi görmeyecektik. Stüdyoda ve dışarıda her gün kullandığımız sekiz tane SkyPanel ile çalıştık. Bir arkadaşım kablosuz bir kumanda yaptı ve iPad ile denetlenen her SkyPanel’e USB yoluyla enerjisini alan bir anten koydu. Böylece ışıklarla kolay ve esnek bir şekilde çalıştık.

The Rider (Sanatsal Sinema Ödülü, Yönetmenlerin On Beş Günü)

Yönetmen Chloe Zhao’nun The Rider filmi bu yıl Cannes’da Yönetmenlerin On Beş Günü seçkisinde büyük ödülü kazandı. Güney Dakota’lı bir rodeo binicisini anlatan yarı kurgu, yarı belgesel filmi İngiliz sinema görüntü yönetmeni Joshua James Richards, AMIRA kamera ve Ultra Prime lenslerle çekti: “Doğal ışıkta çekim yapacağımızı biliyorduk, ortamın doğasında, oyuncusuz çekim yapacaktık, ama günün belli zamanlarında nasıl çekeceğimize ve ışık yeterli değilse nasıl değişiklik yapacağımıza dair çok net bir stratejimiz vardı. AMIRA’nın omuzda verdiği hissi hep sevdim; iyi dengelenen bir kamera. Kolaylık ve ergonomisine hemen alıştım; ve Ultra Prime lenslerle birlikte, alev ışığından rodeo mücadelesindeki çok parlak gün ışığına kadar ihtiyacımız olan özgürlüğü bize verdi. Bir gece hasat dolunayı daha önce hiç görmediğim kadar parlaktı, merak edip AMIRA’yı denedik ve tamamen ay ışığı ile aydınlanan bir sahne gördük. Bu kesinlikle sensörün bir yeteneği.

Wonderstruck

Uzun süredir birlikte çalışan yönetmen Todd Haynes ile görüntü yönetmeni Ed Lachman’ın Wonderstuck filmi, Cannes’da ana yarışmaya seçildi. Lachman filmden bahsetti: “Film 1920’lerde sağır bir kız hakkında olduğu için, Todd’un fikri siyah beyaz sinema dönemindeki sessiz sinema film yapımcılığını referans almaktı. Şu halde gerçekten filme siyah beyaz çekmek yerine bunu gerçekleştirmenin daha iyi bir yolu var mıydı? 1970’lerde geçen, sağır olan birisi hakkında paralel bir öykü de vardı ve filmin çoğu dünyanın görselleştirilmesi, çizdiğimiz karakterlerin dünya üzerine öznellikleri üzerine idi.” Lachman çoğunlukla ARRICAM kameralarla renkli ve siyah beyaz 35mm; zaman ve aydınlatmanın kısıtlı olduğu, filmin %10’unu oluşturan müze sahnelerini ise kendine ait ALEXA Mini ile çekti. ARRI SkyPanel’lerden çok memnun kaldığını vurguladı.

Directions

Belirli Bir Bakış (Un Certain Regard) kategorisinde gösterilen ve ARRI Media tarafından dünya satış bölümü tarafından dağıtım için seçildi. Bulgaristan’ın başkenti Sofya sokaklarındaki yaşamı anlatan filmi yönetmen Stephan Komandarev ile görüntü yönetmeni Vesselin Hristov, ALEXA Mini kamera ile uzun sahneler tercih ederek çektiler. Komandarev filmden bahsetti: “Filmimizin çok gerçekçi ve otantik olmasını istediğimiz için bu çılgınca yöntemi tercih edip her bölümü tek bir uzun çekim olarak kaydettik. Çok uzun bir prova sürecinden sonra gerçek çekime başladık, ve ALEXA Mini’yi seçtik, çünkü tahmin edersiniz ki içinde oyuncuların olduğu bir takside aydınlatma donanımı için pek yer kalmıyor, bu durumda ALEXA Mini çok rahat hareket ettirilebilen, dinamik, zayıf ışıkta iyi çekim yeteneği ile tercihimiz oldu. 10 yıl önce bir taksinin içindeki zayıf ışıkta bir 35mm kamera ile 19 dakika çekim yapmak imkansızdı. Bu teknoloji yönetmene geniş özgürlük ve oyunculara gerçekçi ve doğal bir şekilde rol yapma olanağı veriyor.”

ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.