Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > ARRI Geniş Formatla Netflix Filmi “Enola Holmes”
ARRI Geniş Formatla Netflix Filmi “Enola Holmes”
24.11.2020 10:44

Görüntü Yönetmeni Giles Nuttgens, Sherlock ve Mycroft Holmes’in küçük kız kardeşleri hakkındaki “Enola Holmes” adlı Netflix filmi için ALEXA LF kamera ile ARRI Signature Prime lensleri seçti.

Nancy Springer’ın yazdığı serinin ilk kitabında uyarlanan ve Viktoryan İngiltere dönemindeki Arthur Conan-Doyle’un efsanevi dedektifi “Enola Holmes” hakkındaki enerjik, eğlenceli macera filmi, farklı kuşaklardan izleyicilerin ilgisini çekiyor. Yönetmenliğini Harry Bradbeer’in yaptığı, Millie Bobby Brown, Henry Cavill ve Sam Claflin’in Holmes’un kardeşleri rollerinde oynadıkları film, Giles Nuttgens tarafından ARRI Rental’ın sağladığı ALEXA LF kameralar ve Signature Prime lenslerle geniş formatta çekildi. Nuttgens İspanya’daki evinden proje hakkında yorum yaptı:

Görüntü Yönetmeni Giles Nuttgens, Helena Bonham Carter ile bir sahnede ALEXA LF kamerayla.

“ALEXA LF kameranın sensör teknolojisi daha önceden alışkın olduğum ALEXA’larla aynı olmasına rağmen, geniş formatla negatif üzerinde daha fazla çalışabileceğimi ve sonrasında gürültü giderme yapmak zorunda kalmayacağımı hissettim. Son derece serbest bir çalışmaydı ve artık standart bir ALEXA’ya geri dönmeyi düşünemiyorum bile. “Enola Holmes” filminde yine de dikkatli oldum, çünkü kamera benim için yeniydi, ama bundan sonra özellikle koyu alanlarda rahatça sınırlarını zorlayacağım. ALEXA kameraların renk teknolojilerinin de ilk günlerden bu yana nasıl sürekli geliştiğini görmek de dikkat çekici. 

Signature Prime lenslerle geniş formatın birlikteliğinin perspektifinin filmin enerjisi için gerçekten iyi olduğunu hissettim. Doğal görünüyorlar; alan derinliğinde çok yumuşak bir düşüş elde ediliyor ve kontrastlarının çok nötr olması negatifleri hakkında bana çok miktarda bilgi verdiği için daha sonra post prodüksiyonda bu bilgilerle çalışabildim. 

21 milimetreyi sevdik, ama bu tam da izleyiciler için perspektifin fark edilir hale geldiği noktada oldu. Lensin tam önüne birinin yüzünü koyarsanız, burnu olduğundan daha büyük, kulakları daha küçük olur ve dünyanın geri kalanı uzaklaşır. Birçok koşulda 29 mm Signature Prime lensler ideal odak uzunluğuna sahipler ve baş yardımcımız oldular. Belli zamanlarda, özellikle çok aksiyon olduğunda 21 mm kullandık. Geniş açılı bir lensle hareket ettiğinizde, özellikle kadrajın kenarlarında hareketi gerçekten görüyorsunuz. Bu bizim kameranın enerjisini Enola’ya uygun şekilde yüksek tutmamızı sağladı.

Soldan sağa Henry Cavill, Sam Claflin ve Millie Bobby Brown, Holmes kardeşler rollerinde.

ALEXA LF ve Signature lenslerin göze çarpmayan, incelikli yanları harika; görece geniş lensler kullanabildik ama zorlamalı bir perspektife bakıyor gibi hissetmedik. Oyuncuya yanında hissedecek kadar yakınsınız, ama odaktan hafifçe çıkıyor bile olsa hala tüm arka planı görmeye devam ediyorsunuz.

Görüntü Yönetmeni Giles Nuttgens, 21 mm Signature Prime ile bir kompozisyonu kontrol ediyor. 

Görüntüler üzerinde ilk iki hafta kendim çalıştım, ardından Harry katıldı. Değiştirmek istediği tek şey, verdiğim oldukça sıcak cilt tonları oldu, oysa çok doğal olmalarını istiyordu. Enola’nın açık tenli, pembe yanaklı, tam bir İngiliz gülü olmasını istiyordu. Gaz lambalı gece sahnelerinde belli bir miktar sıcaklık gerektiğini düşünmüştüm, ama aslında Harry haklıydı; cilt tonu için sonuç harika oldu ve Henry Cavill’de de güzel göründü. Harry oyuncuların ve etraflarındaki dünyanın doğal hissettirmesi konusunda inatçıydı, ve bence bu konudaki başarımız ALEXA ile bu lenslerin birlikteliği sayesinde oldu.

ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.