Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > Riot Games Sony Nevion’s IP Uzaktan Prodüksiyon Çözümünü Seçti
Riot Games Sony Nevion’s IP Uzaktan Prodüksiyon Çözümünü Seçti
23.01.2022 10:47

Bir Sony Group şirketi ve ödüllü sanallaştırılmış medya prodüksiyon çözümleri sağlayıcısı olan Nevion, bugün dünyanın en çok oynanan PC oyununun yayıncısı ve League of Legends Esports’un (LoL Esports) arkasındaki organizasyon Riot Games’in, Project Stryker olarak bilinen küresel IP uzaktan prodüksiyon projesini desteklemek için Nevion çözümlerini ve hizmetlerini seçtiğini duyurdu.

Esporların popülaritesi dünya genelinde patlama yaşarken, Riot Games, merkezi prodüksiyon veri merkezlerinden her yerde ve her zaman canlı etkinlikler üretmek için küresel bir prodüksiyon sistemi kuruyor. İrlanda, Dublin’deki yeni uzaktan yayın ve içerik üretim prodüksiyon merkezi (RBC), her biri saat dilimi gereksinimlerine dayalı olarak aynı anda birkaç etkinlik prodüksiyonu gerçekleştirilebilen, küresel çapta her zaman en az bir zaman diliminde işlerin yapıldığı (follow-the-sun) bir prodüksiyon modeli sağlamak için inşa edilen ve birbirine bağlanan ilk merkez. Nevion, Riot Direct olarak bilinen geniş alan ağı (WAN) üzerinden uzak mekânlar ve RBC arasındaki medya akışlarını düzenlemek için bir çözüm sunuyor.

Sağlanan çözüm, Nevion’un yazılım tanımlı medya düğümü Virtuoso ve onun planlama ve SDN kontrol yazılımı VideoIPath temeli üzerine inşa edildi.

Virtuoso’lar, SMPTE ST 2110 özellikli veri merkezlerinde ve gerektiğinde etkinlik konumlarına götürülmek üzere mobil “contribution kitlerinde” kuruldu. Medya düğümleri, SDI/SMPTE ST 2110 uyarlaması, JPEG XS düşük gecikmeli video sıkıştırma, MADI işleme, aktarım ve LAN’dan WAN’a transfer için IPME (IP medya uç noktası) işlevi, çok noktaya yayından tek noktaya yayına dönüştürme ve akış koruması dahil olmak üzere ağ üzerinden akışları taşımak için çeşitli medya işlevleri sağlıyor. 

Riot, sıkıştırma teknolojisinin dünyanın ilk kullanımlarından biri olan 2019’da League of Legends Dünya Şampiyonası Finalinin uzaktan prodüksiyonunda Nevion Virtuoso’yu JPEG XS ile ilk kez kullandı. Bu yıl Riot, İzlanda’daki League of Legends Dünya Şampiyonası sırasında Los Angeles ve İzlanda arasında IP/ST2110 üzerinden MADI’nin başarılı entegrasyonunu tamamladı.

VideoIPath, WAN medya bağlantısı için tek bir düzenleme/planlama katmanı olarak işlev görecek ve Riot’un veri merkezlerindeki merkezi üretim altyapısına contribution kitlerini hızla bağlamasını sağlayacak.

Bu amaçla, VideoIPath dinamik bağlantı sağlayacak ve bant genişliği kullanımını dikkatli bir şekilde yönetip optimize ederek tüm medya akışlarını düzenleyecek. Ayrıca, entegre hizmet düzeyi izleme ile farklı üretim gereksinimlerine uyacak şekilde Virtuoso medya düğümü uyarlamasını, JPEG XS sıkıştırmasını ve akış korumasını yapılandıracak.

Riot Games Altyapı Mühendisliği Müdürü Scott Adametz şöyle açıkladı: “Tek oyunlu bir Espor şirketinden çok oyunlu bir geleceğe büyümemizi destekleyecek yeni üretim ve operasyon iş akışları geliştirmek için iddialı bir plan yapıyoruz. Nevion ile birkaç yıl çalıştıktan sonra, Nevion’un ürünlerinin, uzmanlığının ve deneyiminin, Espor prodüksiyonlarımız için daha fazla küresel verimlilik sağlayacak bir IP çözümü oluşturmamızı sağlayacağını anladık.

Nevion CEO’su Thomas Heinzer şunları ekledi: “Riot Games, canlı prodüksiyonda gerçek bir öncü ve iki yıl önce JPEG XS’i ilk kez kullanmalarından gerçek anlamda küresel prodüksiyon yeteneği yaratmaya yönelik bu son girişimine kadar yenilikçi projelerinin bir parçası olmaktan her zaman gurur duyuyoruz.