Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > YouTube Kanalı Joueur du Grenier Blackmagic Design Kullanıyor
YouTube Kanalı Joueur du Grenier Blackmagic Design Kullanıyor
28.03.2023 02:24

Blackmagic Design, Epic’in Unreal Engine yazılımında sanal setler oluşturmak için Joueur du Grenier’i canlandıran YouTube yayıncısının, Blackmagic URSA Mini Pro 4.6K G2 dijital film kamerası ve DeckLink 8K Pro kayıt ve oynatım kartları kullandığını duyurdu.

2009 yılında kurulan kanal, bir milyarın üzerinde görüntülemeye ulaştı. Joueur du Grenier ve kardeş YouTube kanalı Bazar du Grenier’in beş milyonun üzerinde aboneye ulaşmasıyla birlikte kurucu ortakları Molas ve Rassiat, prodüksiyon iş akışlarını modernize etmek için kısa süre önce bir dizi güncelleme yaptılar. Molas, şunları açıkladı: “İki yıl önce, bir değerlendirme sürecine girdik. Sınırları zorlamaya devam etmek için yeni ekipmanlara yatırım yapmamız gerektiğine inandık.

Özellikle bu projede, işleri hala idare edilebilir tutarken prodüksiyon iş akışını geliştirmemiz gerekiyordu. Birkaç ön görüşmenin ardından ekip, kayıtttan post prodüksiyona kadar her şeyi kapsayan bir Blackmagic Design iş akışı üzerinde hemen karar kıldı.

O zamana kadar kanal, bir DSLR kamera iş akışı kullanıyordu. Video teknisyeni Nicolas Sénac, şunları söyledi: “Sanal prodüksiyon tekniklerini kullanmak ve URSA Mini Pro 4.6K G2’ye geçmek, çok büyük bir güç artışı sağladı.

Artık, çok daha güvenilir kayıtlar alıyoruz. Blackmagic Video Assist 7” 12G HDR ile sahte renk kullanarak pozlamayı denetleyebiliyoruz, böylece post prodüksiyonda can sıkan sürprizlerle daha az karşılaşıyoruz.

Unreal Engine’i kullanmak da dahil, çok değişik imkanların kapısını aralayan sanal prodüksiyon tekniklerine yatırım yapmak, kanalın yaratıcı hedeflerine ulaşmanın büyük bir parçasıydı.

VFX ve post prodüksiyon teknisyeni Jordane Bélot, şunları ekledi: “Bir sahneyi çekerken, DeckLink 8K kayıt kartı kullanarak, kamera sinyalini doğruca bilgisayarımıza alıyoruz. Böylece, canlı bir video sinyalini, doğrudan Unreal Engine’e yükleme imkanımız oluyor. Ardından, takip yazılımı kullanarak kameranın hareketini yeniden oluşturuyoruz ve sonrasında, canlı stüdyo ile 3D parçaları gerçek zamanlı birleştiriyoruz.

Benzer şekilde Unreal Engine kullanımı, işlem sürelerini çarpıcı şekilde kısalttı ve artık sanatçıların fiziksel setler oluşturmasına gerek kalmadı. Bélot, şözlerine şöyle devam etti: “Set için bütçe sınırının ortadan kalkması ve sahnelere gerçekçi ışıklandırma ekleme imkanıyla, çok kısa sürede fotogerçekçi bir görüntü elde edebiliyoruz.

Ayrıca yapım ekibi, neredeyse tamamlanmış bir özel efekti dönüş ekranında görüntüleyebiliyor, bu da farklı kareler bulmalarını ve sonucu daha iyi tasarlamalarını sağlıyor. Çekimden sonra, görüntü birleştirme işlemi ve renk düzeltme için DaVinci Resolve Studio kullanılıyor.

Yönetmen Karim Debbache, şunu ekledi: “Günlük çekimlerin Resolve’de yönetilme hızı ve entegre bir birleştirme aracı çözümü olarak Fusion’un bulunması, bize daha fazla zaman kazandırıyor.

Molas, sözlerini şöyle tamamladı: “Stüdyolarımızdaki geliştirmeler ve yapımlarımızdaki kalite artışıyla ilgili harika eleştiriler aldık. Kalite çıtasını yükseltmekle kalmadık, ayrıca en son teknikleri kullanarak yeni formatlar geliştirirken, sınırları da zorlama imkanımız oldu.” 

Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.