Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > Tribeca Film Festivali’ne Katılan Sealed Off DaVinci Resolve Studio'da Derecelendirildi
Tribeca Film Festivali’ne Katılan Sealed Off DaVinci Resolve Studio'da Derecelendirildi
07.06.2023 14:59

Blackmagic Design, 2023 Tribeca Film Festivali'ne katılan “Sealed Off” kısa filminin, renk uzmanı Aaron Peak tarafından DaVinci Resolve Studio; kurgu, renk derecelendirme, görsel efekt (VFX) ve ses post prodüksiyon yazılımı ile derecelendirildiğini duyurdu.

1930'ların sonunda Şanghay'da geçen “Sealed Off”, 2. Dünya Savaşı sırasında Japon hükümeti tarafından ele geçirilen ve kontrol edilen bir şehri betimliyor. Muhtemel hava saldırılarının veya askeri harekatların belirtisi olan sık tekrarlanan sokağa çıkma yasakları, kent ve sakinlerinin yok olması anlamına gelebilirdi. Bu günlerden birinde iki kişi, kendilerini kuşatan dehşetin ortasında insanca bir an paylaşırlar. John Jiang'ın yönettiği “Sealed Off”un başrollerini, Zhenfei Chen ve Shijiu Liu paylaşıyor.

Shanghai Chedun Film Park'ta dört gün içinde çekilen filmde Jiang, kısa çekim süresi içinde bu dramı yakalamak için olanakları sınırlı olan prodüksiyon ekibinin, zorlu koşulları kabullenmesi gerektiğini anladı. Jiang, şunları açıkladı: "En belirgin zorluk; ortamın devamlılığıyla, sürekli değişen hava durumuyla ve güneşin konumu ile uğraşmaktı. Aldığımız görüntüler oldukça uyumsuzdu. Şansımıza, siyah beyaz çekmeyi planladığımız birçok bölüm vardı ve tramvayda geçen renkli bölümlerin daha kolay olacağının farkındaydık."

Renk derecelendirmenin hassas bir süreç olacağını bilen Jiang, iş çevresinden faydalanarak renk uzmanı Aaron Peak'i buldu. “Yönetmen ve sinematograf olan danışmanım Kees Van Oostrum, beni Aaron ile tanıştırdı. Sanırım, filmin estetiğini ele aldığımızda, Aaron ile hemen anlaştık. Aaron, kaba kurguyu görür görmez görseller için bir görüşe sahip oldu. Bu yüzden herhangi bir referans bulmaktansa sezgilerimize kulak verdik.

Peak ve Jiang’ın ilk görüşmeleri, farklı ışık koşulları olan görüntüleri uyumlandırmanın zorluğuyla ilgiliydi. Jiang, sözlerine şöyle devam etti: "Görüntüleri post yapımda uyumlandırabileceğimizi umduk. Aaron'un DaVinci Resolve bilgisi gerçekten fark yarattı."

Aaron, siyah beyaz bölümlere girişti ve planlanmış olan siyah beyazdan renkli görüntüye ve tekrar siyah beyaza geçişleri tasarlamaya başladı. Peak, şunları söyledi: "Kadife gibi siyah beyaz bölümlere bayılıyorum. Olay örgüsünün hissiyatını temel alarak geçişlerin farklı çekimlerde başlayıp bitmesini hedefledik ve renkli görüntü geçişleri üzerinde farklı şekillerde, farklı işlemler yaptık. Sonunda, geçişler bir dizi çekim üzerinde oldu ve renkler baştan sona tek tek kontrol edildi.

Uzun süredir DaVinci Resolve Studio kullanan Peak, farklı VFX görüntüleri de dahil, "Sealed Off" renk derecelendirmesinde geniş çeşitlilikte araçlar kullandı. Peak, sözlerine şöyle devam etti: "Resolve'yi 10 ila 12 yıldır severek kullanıyorum. Fusion'un gücünün farkındayım, ama ihtiyacımız olan şeylerin çoğunu Resolve'nin renk sayfasında yapabildim. Mesela; kalabalığın içe ve dışa hareketlerinin görüntü birleştirmelerle yönlendirildiği bir kavşağın üstten görüntüleri. Sahnenin tamamında; parlama, belirleyici keyleme, gren ve görüntü sabitleme kullandım. Trenin camından görünen dışardaki renkleri değiştirdik ve çapraz planlı animasyonlardan renk geçişine kadar her şey Resolve'de yapıldı."

Renk geçişlerinin bu kadar işe yaramasından memnun kalan Jiang, karakterler ve yolculuklarına hayat veren önemli hikaye unsurları olarak bu geçişleri kullanmayı umuyordu. Jiang, bunu söyle açıkladı: “Siyah beyazdan renkliye ilk geçişte, içerisi renkliyken dışarısı siyah beyazdı. Hikaye gelişirken bu mükemmel bir geçiş anı. Bence, iki karakter arasındaki artan gerilimle birlikte renklerin en canlı hale geldiği görüntüler, bu filmin simgesel görüntülerinden bazıları. Ama sonra, aralarındaki bağın kaybolmasıyla birlikte, bazı renkler de yavaş yavaş soluyor. Hikayeyi hesaba katınca, bu çekim az renkle çok daha güzel görünüyor. Son olarak, insanlıklarının öldüğünü ima eden renkliden siyah beyaza en sonunda geri döndüğümüz an, bir tablodaki renklerin solmasını andırıyor.”


Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.