Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > Netflix Filmi “Görünmez Bir Kızın İtirafları” ARRI Kamera, Lens, Format ve Işıklarıyla Çekildi
Netflix Filmi “Görünmez Bir Kızın İtirafları” ARRI Kamera, Lens, Format ve Işıklarıyla Çekildi
26.11.2021 12:46

Brezilyalı Görüntü Yönetmeni Julio Costantini, “Confessions of an Invisible Girl” adlı en son filminde yararlandığı yaklaşım ve teknolojiden bahsetti. Yönetmen Bruno Garotti’nin Netflix orijinal dizisi, ARRI ALEXA Mini LF ve ARRI Signature Prime lenslerle ARRIRAW formatında, ARRI SkyPanel ışıklarla çekildi.

“Confessions of an Invisible Girl” filmi, okulunda zorbalık yaşayan Tete adlı kızın öyküsünü anlatıyor. (Copyright © Netflix)

İlk Netflix projem “Just Another Christmas” filminde ACES renk sistemiyle çalışarak en iyi deneyimi elde etmiştik. Bu projenin de sistemden büyük yarar göreceğini hissettim. İmkânları çok geniş ve tüm iş akışını sıralı ve düzenli tutmanıza yardımcı oluyor. ARRIRAW formatında görüntü çektikten sonra, sonuna kadar en büyük miktarda bilgi taşıyan bir renk alanı ile çalışmanız gerektiğini bilmelisiniz. İşte ACES bunu yapıyor. Post prodüksiyon sırasında özellikle yüksek dinamik aralıkta (HDR) bulduğumuz renk ayrıntıları etkileyiciydi. Bu formatında tamamladığım bu ikinci projem oldu ve şimdiden bu sürecin büyük bir hayranıyım.

Işık Şefi Edu K. Spuldaro ve ekibi bana çok yardım ettiler, SkyPanel S30 ve S60 gibi modern araçlar kullanarak farklı yerler ve sahneler için çözümler ürettiler. CRI ve tutarlı ışık kalitesini korurken ışığı kısabilme, renk sıcaklığını değiştirme veya renk ve düzeltme jellerini simüle etme esnekliği o kadar önemli ki, bir projeye başlarken bunları yanınızda taşımamak zor. Size özgürlük ve daha hızlı çekim imkânı sunuyorlar.

Baş Asistan Luciano Oliva Coquero (üstte) ile Görüntü Yönetmeni Julio Costantini, “Görünmez Bir Kızın İtirafları” filminin setinde. (Copyright © Laura Campanella / Netflix)

Bruno ve ben ARRI kameraların büyük hayranlarıyız. Bu film için başka kamera modellerini test etsek de, çekimleri HDR olarak seyredince ALEXA Mini LF bariz bir şekilde öne çıktı. Bu benin ARRIRAW formatında ilk çekimimdi ve renk sunumu ve enlem bakımlarından sonuçlardan çok etkilendim.

Bazıları bu geniş formatlı kameranın sadece destansı filmler, çok büyük Hollywood yapımları, dönem veya savaş filmleri için uygun olduğunu düşünebilirler, fakat pek de öyle değil. Geniş format komedi filmleri, aile dizileri ve karakterler arası yakınlık için de gerçekten kullanışlı olabiliyor. İyi kamera donanımı öykünüzün ekranda daha güzel ve etkili görünmesine yardımcı olabiliyor. Elbette doğru şekilde kullanırsanız. Bu yapımda geniş format ile ARRI Signature Prime lenslerin birlikteliği sayesinde eserin heyecanının ekrandan fırlayıp doğrudan izleyicilerin kalplerine gideceğini hissettik. Standart Super 35mm sensörlere göre geniş format belirli görüş alanlarını başarabilmek için kullandığımız uzun odak uzunlukları ile oyuncuların duygularını zenginleştirdi.

ARRI Signature Prime lensler, ‘modern ve zarif bir çekicilik’ olarak adlandırmaktan hoşlandığım, neredeyse tanımlamanın imkânsız olduğu bir şeye sahipler. Birbirleriyle eşleşecek yapıda üretilen, keskin hatlı, sarsıntısız görüntü yakalayan, bozulmaya neden olmayan, üst düzey lensler oldukları açık. Bununla birlikte kenarlarda sunduğu güçlü ve açık yumuşaklık, geniş açık kullanırken bile baktığınız şeye inanmanın zor olduğu bir görüntü. Kamera ekibi de etkilendi. Bu filmde harika bir iş çıkardılar. ARRI Brezilya Teknik Servis Direktörü Mario Jannini, yapımdan önce ve yapım sırasında gereksinim duyduğumuz tüm desteği ve bilgiyi sağladı. Ona bunun için teşekkür ediyorum.

Her zaman teknik seçimleri öyküye göre seçmeye çalışırız. Elbette en son kameralarla ve en son lenslerle çalışmak için sabırsızlanıyorduk. Ama öyküye uygun değilse bunların hiçbiri iyi olmazdı. Öykünün veya karakterlerin önüne geçen teknoloji değil, hak ettikleri görünümü verecek teknolojiyi istiyorduk. Kumsalda veya farklı renklerle dolu parti sahnelerini çekerken farklı renklerle oynadık, kameranın enlem genişliğini zorladık. Doğru donanım, iyi planlanmış iş akışı, doğru ekip ve yetenekli sanatçıların kombinasyonunun her zaman iyi iş çıkardığını görmekten gerçekten mutlu olduk.

Yönetmen Bruno Garotti (soldan sağa), Işık Şefi Edu K. Spuldaro, Görüntü Yönetmeni Julio Costantini, ARRI ALEXA Mini LF kamera ve ARRI Signature Prime lenslerle çekilip, ARRI SkyPanel ışıklarla aydınlatılan “Confessions of an Invisible Girl” filminin sahne arkasında. (Copyright © Laura Campanella / Netflix)

ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.