Netflix’in orijinal Fransızca filmi Oxygene için kayıt zamanı geldiğinde, ses ekibi oldukça zorlandı. Bilimsel korku filminde Fransız oyuncu Melanie Laurent’in canlandırdığı belleğini kaybetmiş bilim insanı kendine geldiğinde kendisini tıbbi bir kabinin içerisine kapatılmış bir halde buluyor ve oksijen düzeyi azalmadan dışarı çıkması gerekiyor. Filmin yüzde doksanında kullanılan dar köşeli kabin için yapımın ses miks uzmanı Ken Yasumoto ile boom operatörü Josselin Panchout, güvenilir ve göze çarpmayan bir mikrofon çözümüne gereksinim duyduklarının farkındaydılar ve bunu DPA Microphones firmasında buldular.
Filmin yönetmeni Alex Aja ile görüntü yönetmeni Maxime Alexandre bazı çok dar sahnelerin çekimlerini kolaylaştırmak amacıyla ikinci bir kabin kurdukları için, küçük, portatif, kullanımı kolay araçlara sahip olunması daha da önem kazandı. İki adet set olmasına rağmen ekip sadece tek bir görüntü/ses yapım kitinden yararlandığı için, bir yerden diğerine sık sık donanım taşımaları gerekti. Daha önceki çalışmalardan DPA hayranı olan Yasumoto ile Panchout, dar sette küçük boyutu ve göze çarpmayan görünümüne rağmen yüksek gücü nedeniyle film için en çok firmanın tümyönlü 6060 CORE Omnidirectional Subminiature mikrofonundan yararlanmaya karar verdiler. Filmde ayrıca minik DPA 4080 CORE Miniature Cardioid ve 6066 CORE Omnidirectional Headset de kullandılar.
Panchout, 6060 için özel olarak tasarlanan bir çift Bubblebee yaka mikrofonu gizleyicili 6060 da kullandıklarını açıkladı. Giysilerin dikiş yerlerine yaka mikrofonunun kablosunu geçirmek için balık ağı malzemesinden yapılmış bir tüp yerleştirildi. Öte yanda Yasumoto, mikrofonları ana kabinin içerisine doğrudan takmak için özel tasarlanan aktif mikrofon jaklı bir kablo kullandı. Yasumoto kablosuz bağlantı kullanmak yerine bunun tutarlı ve kaliteli sesi garantilediğini söyledi.
Yasumoto açıkladı: “Farklı konumlarda mikrofonları gizlemeye çok yardımcı oldu. Yaka mikrofonu gizleyicili DPA 4060 kullanma nedenimiz de bu. Giysilerin içerisinden geçirmek için en iyi konumu bulmaya zamanınız olmasa bile, Mikrofon gizleyicinin içine hızla koyduğunuzda her konumda işe yarıyor.”
Yasumoto sözlerine devam etti: “Laurent çekimlerde ana kabinin pleksiglastan yapılmış kubbesinin içerisinde çok zaman geçirdi. Bu malzeme özellikle kabini açıp kapattıkça hava miktarının değişmesiyle bazı tuhaf seslere ve yankılara yol açtı. Sonuç olarak bu iş için kullanılan DPA mikrofonlar mükemmel çözüm oldu.”
Bu vücuda yerleştirilen çözümün yanı sıra, birlikte çalışan ikili bir 4080 mikrofonda değişiklikler yaptı; tüm köpüğü kaldırdılar ve Ursa’dan bir tel donatımın (rig) etrafına sararak, boom’un kullanılamadığı çeşitli sahneler için kabinin tepesine yapıştırdılar.
Panchout, pleksiglas kubbenin üzerindeki ışıkların bir kısmının Melanie’nin yüzünün üzerine yansıması nedeniyle film çekerken boom kullanmak sorunlu hale geldiği için, bunun tek çözüm olduğunu belirtti. Ayrıca kameralar hareket ederken boom’la çekim yapmak fiziksel açıdan zordu. Bu nedenle özellikle 4080 olmak üzere DPA mikrofonlar her iki uçta da seslerin yakalanmasını garantilemek için gereken desteği sağladılar.
Bu arada DPA 6066 mikrofon, Laurent’in kabinin içinde olmayıp, gelecek bir zamanda konferans salonunda konuşmakta olduğu sahnenin tek bir sahnede kullanıldı. Bu sahne gelecekte geçtiği için Aja ve yapımın tasarımcısı Jean Rabasse daha füturistik görünümlü bir mikrofon istedi ve ses ekibi 6066 modelini önerdi. Panchout açıkladı: “Her ikisi de bu mikrofonun görünümünü sevdi, ama ses kaydında yedek olarak 6060 kullanmaya yine de devam ettik. Bu durumda biri gömleğinin içerisinde 6060 için, diğeri 6066 kafa takımı için olmak üzere Melanie’nin giysilerine iki adet verici gizledik.”
“Filmin post prodüksiyonunda da çalışan Yasumoto, DPA olmayan boom mikrofonunun sesinden biraz farklı olsa da, DPA mikrofonlar kullanmanın en büyük avantajlarından birisinin, sesin çok doğal olması olduğunu söyledi. DPA mikrofonlar post prodüksiyonda kullanım kolaylığı sağlıyor. Bazı sahnelerde sadece DPA mikrofonlar kullandık ve biraz EQ işlemi yapmak zorunda kaldığınızda diğer DPA’lar ve direk mikrofonuyla yapılan kayıtlarla iyi uyum gösteren, doğal bir ses elde edebiliyorsunuz.”
DPA ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 212 80 75 numaralı telefondan Asimetrik’i arayabilirsiniz.