Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > Buzlar Üzerinde RED Kamerayla Kutup Ayısı Çekimi
Buzlar Üzerinde RED Kamerayla Kutup Ayısı Çekimi
26.11.2022 23:17

Yeni uzun metrajlı belgesel filmi Polar Bear, sıradan bir doğa tarihi filmi değil. İki kez Akademi Ödülü adayı olmuş Catherine Keener tarafından anlatılan ve Silverback Films’den Disneynature’s Penguins’in kamera arkasındaki yönetmen ekibi Alastair Fothergill ile Jeff Wilson tarafından yönetilen Polar Bear, Disney+ izleyicilerini Kuzey Kutbu’nun buzlu tundralarına ve bir anne kutup ayısının olağanüstü yolculuğuna tanık olmaya götürüyor.

Film, ağırlıklı olarak 8K çözünürlükte RED ile yakalanan ve genellikle sinema için kullanılan bir geniş ekran en/boy oranı olan 2.4:1 boyutta sunulan bir hayatta kalma mücadelesinin çarpıcı görüntülerinden oluşuyor. On yıllık planlama aşamasının ardından üç yıllık çekim süreci geldi. Uzun lens, jiroskopla sabitlenen Cineflex, insansız hava araçları ve hızlı çekim (timelapse) kameramanlığı kullanılarak su, hava, kara ve buz üzerindeki ekiplerden görüntüler toplandı. Yaz aylarında ekipler yürüyerek, kış aylarında ise tundrada kar scooter’larıyla hareket ederek çekim yaptılar.

Svalbard’daki ücra yerler ve ana kampta barındırılabilecek insan sayısını sınırlayan zorlu koşullar göz önüne alındığında, bu gezici çekimler en zorlayıcı olanlardı. Fothergill ve Wilson, 2021 kış ve baharında yaptıkları çalışmada taş ocaklarını bulup çekmek ve görüntüleri geri götürmek için uzman rehberlerle çalışan son derece deneyimli vahşi yaşam görüntü yönetmenleri Rolf Steinmann (A Perfect Planet) ve James Ewen (Seven Worlds, One Planet) ile çalıştılar.

Yapımın amaçlarından birisi, Kuzey Kutbu coğrafyasının şaşırtıcı güzelliğini ve destansı manzaralarını aktarmaktı; bu da prodüksiyon ekibi için kolay bir çekim seçeneği gerektiriyordu. Ewen, “Bugün doğa tarihi konusunda hemen hemen her şey RED ile çekiliyor” dedi. “Bu çok güçlü bir kamera. RED kameranın kazandığı nokta, hem yüksek çözünürlük hem de yüksek kare hızları sunması. Üstüne üstlük kameralar bu ortamda deneniyor ve test ediliyor. İş akışları kendini kanıtladı ve son derece iyi görüntüler üretiyor.

Ewen, “Yapımcılar, Polar Bear için sinematik bir his istediler,” deyip detaylandırdı. “Çok az doğa tarihi programı 2.4:1 çekilir, ancak bu öykü ve kutup manzarasının kapsamı için 2.4.1 mükemmeldi. Bir görüntü yönetmeni olarak bu benim için ilginçti, çünkü kompozisyon hakkında farklı seçimler yapmak için 16.9’da yaptığınızdan farklı kadrajlamanız gerekiyor. Uçsuz bucaksız manzaraya bakan karenin uzak bir köşesine bir ayı yerleştirmek için estetik bir seçim yapabilirsiniz. Bunun seyirci üzerinde incelikli ama güçlü bir etkisi var.

Norveç’te yaşayan bir İngiliz vahşi yaşam kameramanı olan Ewen, iki kısım üzerinde çalıştı. İlki, kutup tilkisi, ren geyiği ve binlerce deniz kuşunun olduğu vahşi yaşamı filme almak için 2019’un sonunda yapılan bir yaz çekimiydi. Ardından, Mart 2021’de, kış sonunda gün ışığı geri döndüğünde ayıların izlerini sürüp filme aldıkları zaman.

İlk bölüm için çok düşük ışıkta çalışan bir RED DSMC2 GEMINI ile işe başladı ve gündüz saatleri uzadıkça RED DSMC2 HELIUM kamera gövdesine geçti.

GEMINI sensörünün ışığı yakalama ve hareketi işleme şekli olağanüstü. Kutup bölgesi, ışık ve gölgeler bakımından muazzam bir çeşitliliğe sahip. Beyaz, güneşin gökyüzünde nerede olduğuna ve atmosferdeki nem miktarına bağlı olarak pastel mavi, turuncu veya mordan çok farklı tonlarda görünebilir. Kış sonunda, güneş ufukta zar zor göründüğünde, son derece yüksek kontrastlı sahneler yaratan güzel uzun gölgeler elde edersiniz. Sensör bu koşullarda tam anlamıyla test edildi.

Bu film 8K çözünürlükte (GEMINI’de 5K) 4:1-6.1 sıkıştırma oranlarında ve çoğunlukla saniyede 24 kareyi aşan kare hızlarında çekildi.

“Doğa tarihi çekimlerinde yüksek kare hızları kesinlikle gerekli, çünkü standart 24 fps kare hızında çekim yapmak bir şekilde doğal görünmüyor. Konu kare hızı olduğunda her hayvanın bir “sihirli çekim hızı” olduğunu açıklıyor. “Bir kutup tilkisini saniyede 32 kare, bir fili 42 fps ile çekebilirsiniz. Bu izleyici tarafından fark edilemez olur. Ağır çekim gibi görünmez, ancak farklı bir his uyandırır. 24 fps’de yürüyen bir ayı pek iyi görünmez ama 32 fps’de muhtemelen iyi görünür.”

RED ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 297 88 77 numaralı telefondan Provid’i arayabilirsiniz.