Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > ABC’den Norman Lear’ın Yüzüncü Doğum Günü Çekiminde Sony FR7 Kamera Kullanıldı
ABC’den Norman Lear’ın Yüzüncü Doğum Günü Çekiminde Sony FR7 Kamera Kullanıldı
24.11.2022 00:23

Hollywood, efsanevi bir yapımcının yüzüncü doğum gününü nasıl kutlar? Parıltılı bir gösteri ile. ABC, Hollywood yapımcısı Norman Lear’ı kutlamak için özel bir gösteriye ev sahipliği yaptı. Lear, çok sayıda ödüllü All in the Family and Maude, Sanford and Son, One Day at a Time, The Jeffersons ve Good Times dahil olmak üzere 1970’lerin birçok popüler sitcom’uyla tanınır. Çalışmaları arasında 80’lerin popüler programları Silver Spoons, Facts of Life ve Princess Bride ve Fried Green Tomatoes gibi ikonik filmler yer alıyor. Ve onu onurlandırmak için çekilen, ABC yapımı “Norman Lear: 100 Years of Music and Laughter“, efsaneye yakışan bir kutlama oldu. Televizyonda yayınlanan iki saatlik özel program, yapımcı, aktivist ve hayırsever olarak çalışmaları da dahil olmak üzere Lear’ın yaşamını ve mirasını onurlandırdı. George Clooney ve Tom Hanks dahil olmak üzere konuklar, Lear’ın ikonik tema şarkılarına konuşmalar, komedi performansları ve müzikli övgüler ile katıldılar ve saygılarını sundular.

Done+ Dusted’den James Merryman, etkinliği göze batmadan çekmek için Sony F5500 yayın kameralarıyla birlikte dünyanın ilk sinematik PTZ kamerası olan Sony FR7’yi tercih etti. FR7, büyük boyutlu, tam kare bir sensör, değiştirilebilir lens ve uzaktan kumanda özelliklerine sahip. Merryman, neden FR7 kamerayı seçtiğini ve onu nasıl kullandığını anlattı.

Etkinliğimizi tarihi Roosevelt Hotel balo salonunda çekerken, kameraların, ekiplerin ve donanımın minimum göze batmasına dikkat ederek, alanı otantik bir şekilde yakalamak için izleyicilerimize karşı gerçek bir sorumluluk hissettik.

Küçük, samimi salon, kamera konumlarımız ve görüş hatlarımız için benzersiz bir zorluk oluşturdu ve bir çözüm bulmak için tüm ekibimizin iyi düşünülmüş bir yenilik yapması gerekiyordu.

Sahneyi kurduktan sonra, Norman’ın masasına 30 santimetreden biraz fazla mesafemiz vardı, bu da izleyicilerin gözüne batmadan çalıştırılacak bir kameranın konumu için bir yer bulmayı son derece zorlaştırıyordu. FR7’yi kullanarak uygun bir yer bulabildik ve kamerayı Norman’ın masasına, çiçeklerin arasına sakladık.

Müzik yönetmeninin bateri setine gizlenmiş başka bir FR7, iki Lear çekimi arasında onu göstermediğimiz kısa ara çekimler (cutaway) için başka bir kameranın serbest kalmasına imkan verdi.

Sinematik lenslerin takılmasını kabul eden ve bizim tamamlayıcı olarak kullandığımız F5500  kameralarımızla  eşleşen bir PTZ kamerayla çalışmaktan heyecan duydum.