Londra’daki Prince Edward Theatre’da sergilenen ödüllü müzikal Mary Poppins’in Ses Tasarımcısı Paul Gatehouse, bu prodüksiyon için neden Sony DWX Serisini seçtiğini paylaştı. ‘’Sesin orijinal, gerçek haliyle sunulması ve kristal netliğinde doğrusal iletimi, tam da aradığım şey.’’
Gatehouse 16 yaşında iken okulu bıraktı ve Plymouth kentindeki çok iyi bir prodüksiyon kuruluşu olan yerel Royal Tiyatronun kapısını çaldı. Burada Ses Başkanı Mike Palmer Gatehouse’u içeri davet edip neler olup bittiğini görmesine izin verecek kadar nazik davrandı. Onu işe aldı ve meraklı genç burada sekiz yıl çalıştı. Gatehouse stüdyo tiyatro salonundaki gösterilerin tasarımcısı haline gelmişti.
Gatehouse, dışarıdan, gösteri için gelen prodüksiyonlarda çalışma şansı elde etti. McIntosh Productions kameramanları ile çalıştığı ünlü müzikal Mary Poppins, bir ses tasarımcısı için ilginç bir prodüksiyon. 1901 ile 1910 arasındaki Kral Edward dönemini andıran karanlık ve kasvetli bir dünyada geçtiği için harika dokularla çok iyi müzik sunma olanağı veriyor. Gatehouse bu fırsatı, en son teknolojili nesneye yönelik miks (object-oriented mixing) tekniğiyle birlikte tamamen sarmalayan (immersive) bir ortam ve içinde birçok alan bulunduran ses yaratmak için kullandı. 12 kişilik orkestra ile bol miktarda hareket ve dinamik ses efektleri üretti.
Gatehouse Sony teknolojisi ile doğrusallık ve sesin gerçek haliyle iletimini elde etti:
“Minik radyo vericileri ilginç, çünkü salonun yönetimi ve izleyiciler için önemsiz olduğu halde bizim için çok önemli. Çünkü sahnedeki tüm öyküyü aktarırlar. Onları gösteriye dahil ederiz, sonra dev bir sinematik görüntüye doğru uzaklaşıp tüm olanları gösterir gibi uzaklaşıp zoom yaparız. Bunu Mary Poppins müzikalinde çok yapabildik, çünkü dinamik müzik insanın içine işliyordu. Sesi bu şekilde kullanarak duygusal anlar yarattık ve idarecilerin istedikleri o büyük etkiyi yarattık.”
“Müzikalde Mary üç tane verici kullandı. Bir tanesini şapkasının içine gizledik, diğerleri de ana ve yedek sistem olarak kullanıldı. Küçük boyutlu üçüncü kuşak Sony DWX vericiler, bize onları oyuncuların şapkalarının içerisine veya rahatsız olmayacakları başka yerlere koymamıza imkân verdi.”