Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > Gavin Smith CSC, ZEISS Supreme Primes Lensler ve ARRI Mini LF ile “Fraggle Rock: Back to the Rock! S2”nin Renkli Yaratıcılığını Yakaladı
Gavin Smith CSC, ZEISS Supreme Primes Lensler ve ARRI Mini LF ile “Fraggle Rock: Back to the Rock! S2”nin Renkli Yaratıcılığını Yakaladı
14.10.2024 13:21

Henson Group’un Fraggle Rock: Back to the Rock! dizisinin ikinci sezonunu çekmeye koyulan Gavin Smith, CSC (Wynonna Earp, Ginny ve Georgia, Jane), yapması gereken bazı değişiklikler olduğunu biliyordu. Kuklalarla dolu, müzikli çocuk programlama çılgınlığının ilk sezonunu çektikten sonra Smith, kamera paketinde stratejik ayarlamalar yapma zamanının geldiğine karar verdi. İkinci sezon için görüntü yönetmeni, Fraggle Rock’ın benzersiz zorunluluklarını karşılamak için ikilinin renk uyumuna ve yakın odaklama yeteneklerine öncelik vererek ARRI ALEXA Mini LF ile ZEISS Supreme Primes lensleri seçti.

1983-1987 hit çocuk dizisinin, modern Back to the Rock! dizisinin yeniden başlatılması Jim Henson'ın Muppet'larının başrol oynadığı, tuhaf, renkli bir çocuk müzikal fantezi komedisidir. Dizinin adını taşıyan Fraggles (geleneksel kolla çalıştırılan kuklalar), genellikle dev Gorgs (bir insanın üç katı büyüklüğünde) ve minik, iş tutkunu Doozer'lar dahil olmak üzere diğer Muppet sakinleriyle etkileşime girmeyi içeren ders öğretme maceralarına ve talihsizliklerine atılır.

Smith, çekimler ilk yaklaştığında, bu farklı boyutlardaki yıldızlarla çalışmanın zorluğunu öngörmüştü, ancak Fraggle Rock söz konusu olduğunda en önemli özelliklerden birinin renk olacağını kısa sürede öğrendi. Smith, "Kuklalar, hangi durumda olurlarsa olsunlar, her zaman gerçek renkleriyle gösterilmeliydi," diye açıklıyor. "Renk bir tanıma faktörüdür. Çocuklar psikolojik olarak renkleri başka herhangi bir şeyi tanımadan hemen önce tanırlar, bu nedenle renk karakterin kim olduğuyla ilişkilendirilir." Bu, birinci sezonun ardından biraz zorlu bir renk derecelendirmesine yol açtı. Gösterinin ikinci sezonu için görüntü yönetmeni, Fraggle paletini daha iyi korumak için kamera paketi gövdelerini "doğal renk alanı" için ARRI ALEXA Mini LF ile değiştirmeye karar verdi.

Yeni bir kamera gövdesi seçildikten sonra, bir sonraki öncelik tamamlayıcı lensleri seçmekti. "Yaptığım ana testlerden bazıları, bir lensin parlama şekliyle ilgili; çünkü bir gösteriye çok fazla kamera içi ışık koyma eğilimindeyim. Fraggle Rock'ta küçük Doozer araçlarının, kameraya doğru parlayan ve güzel doğal parlamalar yaratan ışıkları var. Baktığım bir diğer şey de lenslerin küçük kusurları nasıl gösterdiği veya gizlediği. Bir kuklanın yüzünü fotoğraflamak, bir insanı fotoğraflamaktan çok farklıdır. Kukla rengine sadık kalmalı ve ayrıca çok klinik olmasını, tüyleri veya üzerlerindeki hataları ortaya çıkarmasını istemezsiniz." Birkaç lens setini test ettikten sonra Smith'in cevabı şu oldu: "Supreme'ler, Mini LF ile eşleştirmek için mükemmel lenslerdi."

Gösterinin amaçlanan renk alanını koruyacak bir kamera paketi seçtikten sonra, bir sonraki büyük zorluk Fraggles ile yan yana yaşayan minik Doozer'ları filme almaktı. Sadece birkaç santim boyunda olan Doozer kuklalarını ve setlerini filme almak, gösterinin geri kalanına kıyasla çok küçültülmüştü. Smith, "LF'yi gerçekten seviyorum çünkü büyük format, kuklalarımız gibi çok küçük şeyleri gerçekten daha üç boyutlu gösteriyor. Her şeye güzel bir makro efekt veriyorsunuz," diye açıklıyor. "Doozer'larla her şeye daha çok makro çekim gibi yaklaşmak zorundaydık. Benim için en önemli şeylerden biri lenslerin yakın odaklamasıydı. ZEISS Supreme lenslerle LF'ye gerçekten yakın olduğunuzda, küçük Doozer kuklalarıyla çalışmak kesinlikle harikaydı."

Görüntü yönetmeninin Doozer sahnelerini gösterinin geri kalanıyla estetik olarak harmanlamasına yardımcı olmasının bir diğer yolu da şaşırtıcı derecede yüksek bir T-stop'ta çekim yapmaktı. "Genellikle bir yüzü filme aldığınızda, onu bir T4'ten T2'ye kadar her yerde çekersiniz. Doozer'larla çalışırken, kuklaya bu kadar yakın çekim yaparken mümkün olduğunca fazla alan derinliğine ihtiyaç duyduğunuz için T8'den T11'e kadar çekim yapmanız gerekiyordu. ZEISS Supreme Primes lenslerinin bu kadar yüksek bir durakta sıcaklığı ve yuvarlaklığı beni gerçekten ikna etti." Süper küçük Doozer mühendisleri her tasvir edildiğinde, odak düşüşü dikkat dağıtmıyor ve önemli sahne görsel bilgilerini okunabilir tutuyor.

Fraggle Rock: Back to the Rock! sevilen bir televizyon şovunun başarılı bir şekilde yeniden canlandırılması olarak eleştirmenlerce alkışlandı. Smith, "Fraggle Rock'ın harika bir senaryosu var," diye coşkuyla söylüyor. "Gerçekten çağdaşlaştırılmış, harika bir şov. Hem zorlayıcı hem de ilginçti; sinematografiye en başından itibaren yaklaşımımı yeniden düzenlememi sağlayan farklı bir çalışma şekliydi."

ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.