Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > Meksika'nın Blackmagic Design ile Yapılan İlk Sanal Yapım Yarışma Programı
Meksika'nın Blackmagic Design ile Yapılan İlk Sanal Yapım Yarışma Programı
25.10.2024 14:29

Blackmagic Design, Latin Amerika kökenli ve küresel eğlence sektöründe lider bir şirket olan Club Cinépolis'in, Meksika'nın ilk sanal yapım yarışma programı “Club Cinépolis Desafío India” için Meksika merkezli prodüksiyon şirketleri Bestia Lab ve aynı zamanda projenin sistem entegratörü olan Simplemente ile ortaklık kurduğunu duyurdu. Cinépolis'in YouTube kanalında yayınlanan 15 bölümlük yarışma dizisi, Blackmagic URSA Mini Pro 12K dijital film kameralarıyla Blackmagic RAW formatında çekildi ve her hafta izleyicileri büyüleyerek, bölüm başına ortalama 150 bin izleyiciyle bir sosyal medya fenomeni haline geldi.

“Club Cinépolis Desafío Dubai” ismindeki bir önceki programın başarısının ardından Club Cinépolis, ikinci sezon olan “Club Cinépolis Desafío India”yı Foro Centro de Producción Virtual'da 200 metreden fazla LED ekranlarla donatılmış bir stüdyoda çekerek, yapımı bir üst seviyeye taşıdı ve ömür boyu ücretsiz sinema bileti ve Hindistan seyahati kazanmak için sekiz yarışmacıyı bir sinema çoklu evreninin merkezine yerleştirdi. Her bölümde yarışmacılar, aksiyondan fanteziye kadar farklı türlere dayalı farklı bir sanal dünyadaki zorlu yarışmaları tamamladılar.

Rune Hansen ile birlikte Simplemente'nin kurucu ortağı ve başkanı Mónica Reina, şunları belirtti: “Cinépolis için Meksika'da bu devrim niteliğindeki sanal yarışma programının yapımı için Bestia Lab ile ortak çalışmak, Simplemente olarak bizim için büyük bir deneyimdi. Daha önce böyle bir şey hiç yapılmamıştı, bu yüzden set için 'The Mandalorian' ve 'The Batman’ filmlerinden esinlendik çünkü bu iki film büyük ölçüde sanal yapım ortamlarına dayanıyordu.

Prodüksiyonun sadece 10 günde tamamlanması gerektiğinden, ekibin bütçe dahilinde istediği sinematik sonuçları elde etmesini sağlayacak güvenilir bir iş akışına ihtiyacı vardı.

Reina, bu konuda şunları söyledi: “Bu tür bir program için, sette çok yönlü olmamızı sağlayacak ve her biri benzersiz özelliklere sahip olan etkili kameralara ihtiyacımız vardı. Sette birçok yere yerleştirilen üç adet URSA Mini Pro 12K'nın uzaktan kontrol edilmesi kolaydı ve 12K ile 4K arası çözünürlüklerde çalışabilmesi, yeni çekimler oluşturmak için görüntüleri yakınlaştırmamızı ve yeniden kadrajlamamızı sağladı. Böylece daha fazla ekipmana veya kameramana ihtiyaç duymadan çekim planı sayısını etkili bir şekilde ikiye ve üçe katladık.

Sözlerine şöyle devam etti: “Ayrıca yarışmacıların alternatif ve yakın çekimleri için kamerayı alıp sette kolay hareket edildiğinden, iki adet Pocket Cinema Camera 6K kullandık. Bu kameraları kullanarak 6K’da çekim yaptık çünkü sensörden tam olarak yararlanmak ve görüntü boyutunu kırpmak zorunda kalmamak istedik. Ayrıca, yarışmacılar görevlerini tamamlarken onları kuş bakışı çekebilmek için bir vince bir URSA Mini Pro 4.6K G2 monte edildi.

Kamera sinyalleri, ATEM 1 M/E Advanced Panel 10 ile birlikte kullanılan ATEM Constellation 8K canlı yapım görüntü mikserine gönderildi ve bir ATEM Mini Pro canlı yapım görüntü mikseri, lojistik planlama için tüm set için genel bir bakış sağlayan ve programın günden güne nasıl bir araya geldiğini göstermek için Zoom aracılığıyla uzaktaki yapım ekibiyle paylaşılan çeşitli set sinyallerini birleştirdi.

Reina bu konuda şunları belirtti: “ATEM Constellation 8K'yı çok sayıda girişi yönetebilmesi ve teknik gereksinimlerimiz için gereken yüksek çözünürlüklü 8K sinyallerle çalışabilmesi nedenleriyle seçtik. Bu görüntü mikseri, tüm video kaynaklarını entegre etmemizi ve kalite kaybı olmadan komplike geçişler yapmamızı sağladı. 'Cinépolis' gibi bir yapımda, her çekimde tutarlılığı korumak için bu çok önemliydi.

Yapımın aralıksız temposuna ayak uydurmak için ekip, kamera sinyallerini kaydetmek üzere yedi adet HyperDeck Studio 4K Pro yayın deck'i kullandı ve hard diskler doğrudan kurguya gidecek şekilde hazırlandı; bu da ekibe çok zaman kazandırdı.

Reina, şunları ekledi: “Tüm kameraları tek yere kaydetme imkanı, aynı zamanda herhangi bir kameradan istediğimiz zaman oynatım yapabileceğimiz anlamına geliyordu. Bu, projenin gelişimine dair genel resmi kameramanların her zaman görebilmesini sağlayarak, onlara büyük güven verdi. Bu, onlara bir canlı yayının tüm avantajlarını anında sağladı ve ayrıca kaba kurgu yapmak ve yapım esnasında sahneleri gözden geçirmek için DaVinci Resolve Studio'yu kullandık.

Reina sözlerini şöyle tamamladı: “Bu eğlenceli yarışma programının üçüncü sezon çekimlerine başlamak için motivasyonumuz oldukça yüksek. Geliştirdiğimiz Blackmagic Design iş akışıyla, başarı ve sürekli yenilik için iyi bir yerde olduğumuza eminiz. Tüm Blackmagic Design ekipmanlarımız arasındaki entegrasyon gerçekten olağanüstü ve genellikle karmaşık olan yapımları daha kolay gerçekleştirmemize yardımcı oluyor.

Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.