Blackmagic Design, görüntü yönetmeni Clint Byrne’nin Postmodern Jukebox yorumuyla “Don’t Stop Believin” adlı parçaya, bir Blackmagic URSA Mini Pro dijital film kamera ile Video Assist 4K monitör ve kaydedici kullanarak, müzik videosu çektiğini açıkladı. Byrne, kalabalık bir mekanda bir eğlencenin başlamasıyla birlikte müzisyenleri takip ederek, müzik videonun tamamını tek planda çekti.
Scott Bradlee’nin Postmodern Jukebox’u (PMJ), pop müziği bir zaman makinasından geçirip; modern müzik ile hit olmuş klasik parçaları klasikleşmiş farklı türlere yeniden yapılandıran bir dönüşümlü müzisyenler topluluğudur. İlk olarak piyanist Scott Bradlee tarafından New York City’de kurulan müzik grubu, 70’in üzerinde farklı sanatçının katılımıyla beş ayrı kıtada gösteri yapmışlardır. Viral juggernaut; 3.1 milyonun üzerindeki abonenin ve 1.3 milyonun üzerindeki Facebook takipçisinin yanı sıra, yalnızca YouTube’de 900 milyonu aşkın izleyici tarafından izlendi.
Müzik videosunun konsepti, Bradlee ve yönetmen Abraham Roofeh tarafından geliştirildi. “Postmodern Jukebox, müzik grubunun tek bir alandaki performansının canlı çekimini tek planda yapabilme başarısıyla ünlüdür. Hareket halindeyken tek bir çekim düşüncesine farklı bir açı getirmek istedik,” diye açıkladı Roofeh. “Don’t Stop Believin’ güçlükler içerisindeyken ümidini kaybetmemeyi aşılıyor. Onun için bu videoda, lüks bir eğlencede eğlenenler yerine çalışanları izleyerek iki dünyayı da yan yana getirmek istedik. İlk başta müzik grubuna odaklaşıyoruz ki, normal videolarından birine benzesin diye. Fakat daha sonra, bu görüntü şarkı söyleyen bir garson tarafından yön değiştiriyor ve sonrasında evin içini dolaşarak hikayenin ortaya çıkmasını sağlayan çılgınca bir gezintiye çıkıyoruz bu alanda.
Eğlence mekanının birden fazla odasında ve ayrıca dışında da müzik videosunun yer almasıyla, hem müzik grubu hem de ekip için koreografinin itina ile hazırlanması gerekiyordu. “Tüm aksiyonun ve çekimin tek seferde olmasıyla, evin içinde pürüzsüzce bir geçiş sağlayabilmek için herkesin hareketlerini özenle hazırlayıp koreografisini yapmamız gerekiyordu. Buna tabi yalnızca insanlar dahil değildi, kapıların açılması, dekorların hareket etmesi, gölgelerin kaybolmaması için ışıkların açılıp kapanması da dahildi. Yani kısacası, her bir detayın dikkatlice koreograf edilmesi gerekiyordu ki çekim pürüzsüzce ve güvenli bir şekilde gerçekleştirilebilsin,” diye belirtti Roofeh.
“Analog ses hissi veren Postmodern Jukebox gibi bir müzik grubuna gerçekten uyan doğal bir görüntü verdiğini düşündüğümüzden, çekim için bir URSA Mini Pro’yu seçtik. Müzik videosuna, müzik grubunun tarzına uygun eski bir Hollywood hissi vermek istedik. URSA Mini Pro değiştirilebilir bir lens yuvasına sahip olduğundan, PL yuva klasik kaplamasız lensler kullanabildik ve bu da hareketliliğe farklı bir özellik katan ilginç bir yansıma sağladı. Bir matte box ya da daha çok ağırlık eklemeden lensi T2.2’ye kadar açabilmem için bana daha fazla yer veren, kameranın dahili ND filtrelerinden birini kullandım ve bu da şarkıcılar ile dansçılar etrafında gezinirken bize daha küçük bir alan sağladı.”
Müzik videosunun çekimi esnasında ekip, yedi oda ve yaklaşık 40 müzisyen, oyuncu ve dansçı arasında hareket ederek çekim yapmak zorundaydı.
>
“Kolaylıkla manevra yapabileceğim hafiflikte bir kameraya ihtiyacımız vardı,” diye devam etti Byrne. “Büyük olan fakat dar girişleri olan bir evde çekim yaptık ve bu yüzden çekim esnasında kusursuzca hareket etmemiz gerekiyordu. URSA Mini Pro’nun kompakt boyutu, bu dar alanlardan geçebilmemi sağladı ve hafif tasarımdaki gövdesi de çok fazla yorulmadan 17 çekim yapmama imkan verdi.”
Byrne, URSA Mini Pro’yu, denetleme ve proxy’lerin kaydedilmesinde kullanılan bir Video Assist 4K ile eşleştirdi. “Videoda birçok şeyin yer almasıyla birlikte, tek seferde tam olarak görünmesini istediğimiz hale gelmesi için, on yedi çekim yapmamız gerekti. Oyuncuların hep birlikte izleyebilmeleri için çekimler arasında oynatım için Video Assist 4K’yı kullandık ki bir sonraki çekimde nelere ince ayar çekmemiz gerektiğini görebilelim” diye açıkladı Byrne.
Tüm ekibin her şeyi tam olarak çekebilmeleri için yalnızca bir çekim imkanı olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda, kameranın güvenirliği kritik önem taşıyordu.
“Daha önceki projelerde URSA Mini Pro ile edindiğimiz tecrübelere dayanarak, ben ve Roofeh, ihtiyacımız olan güvenilirliği sağlayacağını biliyorduk. Çekiminin tarzından dolayı, kamera ile ilgili doğabilecek teknik sorunlar için hiçbir esneklik payımız yoktu ve bize hiç hayal kırıklığı yaşatmadı.” dedi Byrne. “Odalar arasında ve içerden dışarıya geçiş yaptığımızda oluşan ışık farklılıklarından dolayı, dinamik aralığı da ayrıca çok önemliydi. Çekimler hiçbir zaman çok karanlık ya da çok parlak olmadı ve her bir çekimdeki detayı hissedebiliyordum.”
“Koreografiye yerleştirdiğimiz cut noktalarını kullanacağımızla ilgili baştan bir B planımız vardı ama, neticesinde kullanmamıza gerek kalmadı. Çekime başladığımızda ve her şeyi hareket halinde gördüğümüzde, gerçekten tek bir çekimde bunu yapabilme şansımızın olduğunu ve hedefimize ulaşabileceğimizi gördük. Çıkan sonuçtan daha mutlu olamazdık.” diye sözünü bitirdi Byrne.
Müzik videosunu izlemek için https://youtu.be/UngXu2zwF9E adresine gidin Postmodern Jukebox hakkında daha fazla bilgiye www.postmodernjukebox.com adresinden ulaşabilirsiniz.
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’ı arayabilirsiniz.