Londra’da gerçekleştirilen 2018 BSC Expo fuarında ARRI, modern prodüksiyon gereksinimlerini karşılayıp aşarak benzersiz yaratıcı özgürlük sunarken, mevcut lensler, aksesuarlar ve iş akışlarıyla geriye dönük uyumlu olan eksiksiz bir büyük formatlı sistemini açıkladı.
Tam kareden biraz daha büyük bir geniş formatlı sensöre sahip ALEXA LF, ARRI resim kalitesiyle gerçek 4K kayıt yapıyor. Film çekenler geniş formatlı estetiği keşfederken, ALEXA sensörün doğal renkserliğini, hoş cilt tonlarını ve HDR ile WCG iş akışlarına kanıtlanmış uygunluğunu koruyorlar. Farklı sensör modları, verimli ProRes ve sıkıştırmasız, şifresiz 150 fps’ye kadar kare hızlarında ARRIRAW gibi çeşitli kayıt formatlarını ve iş teslim gereksinimlerini kapsayarak tam esneklik sağlıyor.
ALEXA LF kameraya eşlik eden 16 adet geniş formatlı ARRI Signature Prime lens, 12mm ile 280mm arasında değişiyor ve yeni ARRI LPL yuva ile takılıyor. Signature Prime lensler üstün teknolojili optik hassasiyeti arttırırken, geniş formatı hafifçe yumuşatıp doku kazandırarak, organik, etkileyici görüntüler sunuyor. Hızlı bir T1.8 T-stop, sığ alan derinliğini kolaylaştırıyor ve yumuşak odak azalması nesnelere kare içerisinde daha vurgulu bir varlık katıyor.
Bu yeni geniş formatlı sistemi duyurmadan önce ARRI bir dizi sinema kameramanından bu kamera ve lenslerle gerçek koşullarda çekim yapmalarını istedi. Bunlar arasında bu yıl The Shape of Water filmi Oscar adayı olan Dan Laustsen de vardı. Laustsen sistemle çekim yaptıktan sonra yorumladı: “Enginlik ve özgürlük hakkında bir öykü anlatmaya çalışıyorduk; ALEXA LF gerçekten çok iyi iş gördü. Alan derinliği o kadar sığ ki, kendine ait bir dünya yaratıyor. Harika. Signature Prime lensler hafif ve aşırı keskin değil, ama belli bir yumuşaklıkta ve çok spesifikler. 25mm lens ile oyuncularla birlikte sahnedeymiş gibi hissediyorsunuz.”
Yeni LPL lens yuvasının geniş çapı ve kısa flanş odak derinliği, ARRI Signature Prime ve gelecekteki tüm geniş formatlı lenslerin küöük ve hafif, hızlı T-stop ve hoş bokeh efektli olmasına imkan veriyor; bunlar PL lens yuvasıyla mümkün olmayan özelikler. LPL yuva diğer ARI kameralarla da kullanılabiliyor ve başka lens ve kamera üreticisi firmalara da lisanslanabiliyor.
Sistem piyasaya sürülmeden önce çekim yapan diğer sinema kameramanı Wang Yu, Çinli ünlü sanatçı ve mobilyacı Shao Fan’ın atmosferik stüdyosunu ve yaratıcı ilham kaynaklarını keşfetmek için sistemi kullandı: “Sonuçlar beni gerçekten heyecanlandırdı. Kamera ve lens her tonal ayrıntıyı benzersiz ayrıntı, geçişler ve renklerle yakaladı. Zengin ve canlı genel görünüme katkıda bulunan, odak dışındaki alanların sunuluş biçimini seviyorum.”
Kamera, lens yuvası ve lensler yeni olmasına rağmen, mevcut PL yuvalı lenslerle ve ALEXA aksesuarlarıyla uyumluluk, sistemin tasarımındaki köşe taşı. Bir PL-LPL adaptör, hem Super 35 hem de tam kare, tüm PL yuvalı lenslerle geriye dönük uyumluluk sağlıyor. Adaptör LPL lens yuvasına alet gerekmeden sıkıca takılarak, ekiplere PL ile LPL lensler arasında hızla geçiş yapma imkanı ve sınırsız lens seçeneği sunuyor.
ALEXA LF, diğer ALEXA kameralarıyla aynı denenerek kanıtlanmış, çok yönlü iş akışları sunuyor. Mevcut ARRI Look File dosyaları kullanılabiliyor, ve tüm ARRI iş akışı yazılım araçları ALEXA geniş formatlı görüntüleri destekliyor. LDS-1, LDS-2 veya /i özelikli lenslerden lens malzeme verisi kaydedilebiliyor.
Sığ odak ve etkileyici bokeh efekti için ARRI Signature Prime lenslerle geniş açık çekim yapan Fransız sinema kameramanı Matias Boucard, yeni sistemi Tayland’da denerken tamamen doğal ışık ve var olan kaynaklarla çalıştı: “ALEXA LF kamera ve Signature Prime lensler zarif bir kombinasyon. Bu lensleri seviyorum; modernizm ve karakter arasında harika bir denge kuruyorlar.”
ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.