Her sinema görüntü yönetmeni, doğru kamera ile lensi seçmenin bir filmin görüntüsünü yaratmaya yetmeyeceğini bilir. Bu Oscar adayı sinema görüntü yönetmeninin beş özgün film için doğru araçları nasıl belirlediklerini anlamak, sadece niyetlerini değil, aynı zamanda yaklaşım ve çalışmalarını da açığa çıkarıyor.
Özelikle prestij dönemi filmlerinde film stokuna çekim yapmak halen yerini koruyor olsa da, bu yılki En İyi Sinematografi (Best Cinematography) adayından dördü (üçü II. Dünya Savaşı) dönem filmi olmasına rağmen, sadece Dunkirk filme çekildi; Yönetmen Christopher Nolan ile Görüntü Yönetmeni Hoyte van Hoytema geleneksel Hollywood film yapımcılığında IMAX film kameraları kullanımında öncülük ediyorlar. Diğer dört aday, 1940’ların Missisipi’sinin sıcak Yaz manzaralarından 100 yıl sonrasının Los Angeles Kış grisine kadar değişen görünümleri yakalamak için ARRI ALEXA kameralara güvendiler.
Blade Runner 2049, Roger Deakins
Kamera: ARRI ALEXA XT Mini
Lens: Zeiss Master Prime
Format: 3,4K Open Gate ARRI RAW
Deakins: “Çok özel bir durum gerektirmedikçe projeden projeye lensleri değiştirmem, sadece bulabileceğim en iyi araçları isterim. En keskin, en net, ve gözlerimin gördüğüne en yakın görüntüleri isterim. Çıktıklarından beri Master Prime lensleri kullanıyorum, çünkü bulabildiğim en hızlı ve net lensler. Daha önce Cooke kullanıyordum, harika lensler, ama Master Prime’lar biraz daha hızlı ve bu hıza sahip olmayı seviyorum.”
Darkest Hour, Bruno Delbonnel
Kamera: ARRI ALEXA XT
Lens: Cooke S4
Format: 3,4K ARRI RAW
Delbonnel: “En başta orta formatlı lenslerle bir ALEXA 65 kullanmak istedik, fakat yeterli alan derinliğini elde etmek için o kadar çok ışığa gereksinim var ki, Cooke lensler ve normal ALEXA ile çekmek için Joe’yu ikna ettim. Çünkü böylece o kadar çok miktarda ışık ile çalışmam gerekmeyecekti. Çok büyük alan derinliğini seviyorum, ve bence alan derinliği ilginç oldu. Yeterli alan derinliğini 65 ile elde edemezdim.”
Dunkirk, Hoyte van Hoytema
Kamera: IMAX MSM kameralar ve Panavision System 65 kameralar
Lens: Dan Sasaki IMAX kamera için özel üretim bir lens, 65mm 5 delikli kamera sistemi için Sphero lensler tasarladı.
Format: 65mm 15 delikli IMAX film, 65mm 5 delikli film
Hoytema: “IMAX ışığa duyarlı bir yüzey üzerinde gerçekliği yansıtmanın en zengin yolu. Bir IMAX kameranın yakaladığı derinlik, ayrıntı ve renk miktarı halen aşılamadı; bana dürüst ve saf hissettiriyor. Kameranın önündeki nesneden yansıyan ışığın yolundan, ekrandan izleyicinin gözlerine yansıyan ışığa kadar dijital temsil ve sıkıştırma olmaması, sonsuz bilgi ve netlik kazandırıyor. Sadece geleceğe dönük değil, aynı zamanda öykü anlatıcılığına dolaysızlık ve yakınlık katıyor. Formatın elverişsizliklerini aşmak ve kiralama firmalarını, kamera ve lens üreticilerini bu formatın daha iyi hale gelmesi için yenilikler yapmaya devam etmeye yöneltmek işimin bir parçası. Dunkirk aksiyonla etkin bir öykü anlatımı. Başrol karakterlerimiz üzerindeki sürekli tehdit ve baskı, bu öyküyü düşünebildiğim en derin biçimde anlatmayı gerektirdi.”
Mudbound, Rachel Morrison
Kamera: ARRI ALEXA Mini
Lens: C ve D serisi Panavision Anamorphic lensler ve P Vintage De-Tuned yuvarlak lensler
Format: 3,4K Open Gate ARRI RAW
Morrison: “Hem Yönetmen Dee hem de ben bu filmi çekmeyi çok istedik. Fakat bağımsız bir film sürecinde destansı miktarda görüntüler elde etmeye çalışıyorduk, ve konu film veya dijital arasında seçim yapmaya gelince, büyük bir ödün vermek zorunda kaldık. Dijitalde her zaman ARRI ALEXA serisini cilt tonları ve vurgulamalar bakımından en doğalı bulurum. Eski lens ve film benzeri LUT ile Mini kamera kullanarak ARRI RAW Open Gate çektik. Kamerayı 1280 ISO’da kullandım ve post prodüksiyonda granül ekledim. Filmin aynısı değil, ama ilham aldığımız fotoğrafçılığı andıran bir kalite dokunuşu vermeyi başardık. Ayrıca dijital çekim yapmak bize çift fitilli mumlar ve sokak fenerleri ile aydınlatarak dönemin ışıklandırmasının otantikliğini katma imkanı verdi.”
The Shape of Water, Dan Laustsen
Kamera: ARRI ALEXA ST, ALEXA Mini
Lens: Master Prime
Format: ALEXA XT Open Gate ile 1.85 merkez genişletme için karelenen 3414x2198 ARRIRAW 3,4K çekim.
Laustsen: “Guillermo del Toro ve ben Shape of Water projesine başladığımızda ve etkileyici senaryosunu nasıl çekeceğimizi konuşurken, bizim için 1962 yılının öyküsünü modern ama klasik bir tarzda anlatmak önemliydi. Işığın derin gölgeler ve yumuşak vurgulamalarla dramatik öykü anlatımının parçası olması çok önemliydi; tüm oyuncular hoş ve mümkün olduğu kadar klasik tarzda aydınlatılmalıydı. Bunu başarabilmek için en iyi renk üreten ve en iyi pozlama enlemine sahip bir kamera kullanmamız gerekiyordu. ALEXA ST ile Mini kameraları, ve keskin hatlı kontrastlı görüntüleri sevdiğimiz için Master Prime lensleri seçtik. Bu donanım, çaba gösterdiğimiz görsel etkiyi elde etmememize gerçekten yardımcı oldu.”
ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.