Önceden Orta ve Güney Amerika ülkelerinin hâkim olduğu günlük pembe dizi piyasası, giderek başarılı Türk dizileriyle doluyor. Yüz kırktan fazla ülkeye satılan popüler Türk pembe dizileri tahminen 300 milyon dolar gelir getiriyor ve bunun 2023 itibariyle 750 milyon dolara çıkması bekleniyor. Bu yapımların çekiciliği, yüksek yapım değerleri ile Türkiye’nin kendine özgü kültürü ve yaşam tarzından kaynaklanıyor.
Star TV’nin Adını Sen Koy dizisi hem her gün milyonlarca izleyiciyi ekran başına çektiği Türkiye’de, hem de ülke dışında en popüler programlardan birisi. İkinci sezonundaki dizi, çok farklı dünyalardan gelen genç bir çiftin görücü usulü evliliği etrafında şekilleniyor.
Dizinin her gün yayınlanmasına yetecek kadar içerik yapılması, haftada altı günlük bir çalışma programı gerektiriyor ve Görüntü Yönetmeni Emre Yılmaz için her saniye önemli: “Çoğunlukla ana oyuncu kadromuzla her gün 15-20 sayfa senaryo ile, inanılmaz bir tempoyla çalışmak zorundayız. Asıl zorluğumuz yeniden çekmek zorunda kaldığımız zaman ortaya çıkıyor, çünkü sıkışık çalışma programımızda geri kalmaya neden oluyor, bu nedenle çekim kurulumumuzu mümkün olduğu kadar güvenilir hale getirip sorunları ortadan kaldırmaya çalışıyoruz.”
Bu verimlilik ve güvenilirlik gereksinimi, Yılmaz’a Adını Sen Koy’un A kamerası olarak URSA Mini Pro dijital film kamerasını seçtirdi ve yapım ekibi her gün sette dört adet kullanıyor. “URSA Mini Pro bize günlük film çekim programımızdan en iyisini elde etmemizi sağlayan ışık hassasiyeti, ISO ve objektif seçeneklerini veriyor. Ek gürültü veya gren riski olmadan yüksek ISO düzeylerinde çekim yapabiliyoruz; alacakaranlıkta bile 1,3 açıklık ve 160 ISO ile doğal ışıkta çalışabildiğimiz için ışığın zayıflığı nedeniyle tekrar çekim yapma gereksinimimiz azalıyor”. Yılmaz, kameraları orta ve geniş açılı Elite lenslerle kullanıyor ve sahnenin yönüne bağlı olarak dolly ve raylar üzerine yerleştiriyor, Blackmagic Video Assist ile izliyor.
Yılmaz sözlerine devam etti: “Kameranın ana SDI’ya LUT’lar uygulayabilme yeteneği, sette gerçekten çok yardımcı bir araç. Çekimleri yönetmenle birlikte ön izlemeden geçirip, en son çıkışın nasıl görüneceğine dair hemen bir fikir ediniyoruz. Kameraman görüntüyü doğru pozlamak için düz resmi koruyabiliyor ve sahte renk (false color) kullanabiliyor. Bütün bunlar her bölüm için tam olarak ihtiyacımız olanı çekmemize yardımcı oluyor ve zamanlamayı tutturmamızı sağlıyor.”
Yılmaz’ın seçiminde URSA Mini Pro’nun hem diziye sinematik bir kalite veren hem de uluslararası ünü için önemli olan yüksek görüntü kalitesi de etkili oldu: “Bu dizilerin dünya çapında çok sayıda ülkede yayınlanmakta olduğunu görüyoruz, bu nedenle dünyanın Türk televizyonunun yüksek kaliteli yapım değerlerini görmesi bizim için çok önemli.”
Ekip kamera çıkışlarını CFast kartlara kaydediyor ve bunlar bir ProRes post prodüksiyon iş akışı içerisine aktarılıyor: “Türkiye’de birçok günlük dizide olduğu gibi sıkışık çalışma programımız için bir RAW iş akışını yönetmek çok zor olurdu, ancak post prodüksiyonda daha da fazla rahatlık için ProRes 444’ü tercih ettik.” Dizinin renk derecelendirmesi DaVinci Resolve Studio üzerinde gerçekleştirildi. Yılmaz renk çözünürlüğü ve kullanım hızından övgüyle bahsetti: “Resolve ile URSA Mini Pro kombinasyonu, Rec709’a çevirme kolaylığı nedeniyle bizim için bariz bir seçenekti. Bugünkü eğilim yüksek kontrast ve doygunluk yönünde, fakat ben öykümüzün dramına katkıda bulunduğunu düşündüğüm için daha solgun bir estetiği tercih ediyorum, bu nedenle Resolve’un ayrıntıları ve hassasiyeti bizim için son derece önemli. Yapımımız televizyon için olsa da, görüntüler büyük ekranlı gösterimlere de uygun.”
Yılmaz sözlerini tamamladı: “İkinci sezona başlamadan önce çok miktarda kamera testi gerçekleştirdik ve URSA Mini Pro’nun diğer kameralara karşı renk bilimi ve resim kalitesinde önemli bir fark olmadan iyi performans verdiğini gördük. Birçok televizyon dizisi gibi küçük bütçeyle büyük bir iş çıkarmak zorundaydık ve URSA Mini Pro sadece yaratıcılık ve teknik gereksinimlerimizi karşılamakla kalmadı, fiyatına göre çok büyük değer sağlayarak ana çekimler sırasında daha fazla kamera gövdesi kullanmamıza imkân verdi.”
Blackmagic Design ürünleri hakk›nda ayr›nt›l› bilgi için 0212 222 45 02 numaral› telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.