Bu yılki EA PLAY konferansı Zero Density’nin sanal yapım sistemi Reality Engine ile 30 saniyelik bir artırılmış gerçeklik (Augmented Reality) gösterisi ile başladı.
Zero Density’nin sanal yapım iş akışlarının her adımında uzmanlık sahibi çözüm ortağı SolidTrack, Anthem (BioWare) video oyununun sunumu üzerinde görsel efektler (VFX) uzmanı The Mill firmasıyla işbirliği yaptı. Oyun EA PLAY konferansında, dünyanın en büyük video oyun etkinliği E3 2018’in öncesinde sergilendi. Video oyun endüstrisinin en merakla beklenen konferansı EA PLAY, bu yıl prestijli Hollywood Palladium’da gerçekleştirildi.
The Mill ile SolidTrack ekibi (CEO Isaac Partouche, CTO Tim de Goussencourt, Ar-Ge Mühendisi Guillaume Danel), Zero Density’nin üstün artırılmış gerçeklik platformu Reality Engine’i kullanarak Golem canavarını dev ekrandan dışarı çıkarıp Anthem’in askerleriyle izleyicilerin gözlerinin tam dibinde sanal olarak dövüştürdü.
SolidAnim CTO’su Timothee de Goussencourt, Microfilms ile birlikte çalışarak bu proje için uzaktan kumandalı bir pan-tilt kafası geliştirdi.
Bu çok kameralı yapım için iki Reality Engine ile birlikte iki adet pan-tilt kamera takip sistemi kullanıldı.
SolidAnim en gerçekçi görüntü elde etmeyi başarmak için Palladium sahnesini ve görüntü duvarını modelledi ve gölgeler için tepesine video uyguladı. Böylesine dev ölçekte bir canlı proje başarılı olarak hem salonda hem de internetten izleyen milyonları etkiledi.
BioWare rol oynamalı video oyunlarında ve özenle hazırlanan öykülerinde isim yapmış bir firma. Anthem’in oyun tanıtım parçası geçen yıl E3 2017’de gösterildi ve etkileyici grafikleriyle çok ilgi gördü. Bu yıl Golem ile sanal gerçeklik içeren çarpışma, BioWare ile The Mill için yine başarılı bir proje oldu.