Polonyalı bir gerilim filmi olan Fisheye, Sony Full Frame sinema kamerası VENICE ile çekilen ilk Avrupa filmi oldu. Sony CineAlta Full Frame sistem kamerası VENICE ile çekilen Fisheye filminin yönetmeliğini Michal Szczesniak, kameramanlığını Pawel Dyllus, yapımcılığını Kosmos Production’dan Ewa Szwarc üstlendi. Dyllus ve Szwarc, yuvarlak ve anamorfik lensleri bir araya getirebilme yeteneği nedeniyle Sony VENICE kamerada karar kıldılar.
Sony VENICE kameranın Full Frame sensörü, Ful Frame 24x26mm, Super35 ve anamorfik dahil neredeyse her türlü formatta etkileyici görseller yakalıyor.
ATM System Sp. z o.o. firmasından Teknik Yönetmen Marcin Mikolajczyk aktardı: “Sony VENICE için Genesis G35 lensleri ve Cooke S6i lensleri önerdik ve Full Frame ve Anamorphic olarak iki lisans satın aldık. Çünkü hem kameramanların formatları karışık kullanmayı sevdiklerini biliyoruz hem de mümkün olan en iyi çekim olanaklarını garantilemek istedik.”
Pawel Dyllus Fisheye filminin çekimlerinde VENICE kameranın çözünürlüğünün harika, görüntü esnekliğinin inanılmaz olduğunu vurguladı ve ekledi: “Son derece kullanışlı kamera, iş akışımızı hızlandırmamızı sağladı. Sadece birkaç saniyede açılarak bu piyasa segmentindeki diğer kameralara göre net bir avantaj veriyor. Ayrıca 0,3 ton geçişli dahili ND filtreleri mükemmel, ve kameranın her iki tarafındaki birbirinin aynı kontrol paneli iyi tasarlanmış ve kullanımı rahat. Hafif bir kamera olmasa da iyi dengelenmiş ve kusursuz görüntüler sunuyor.”
Marcin Mikolajczyk şunları söyledi: “VENICE kamera ile birlikte yeni RAW kaydedicinin yanı sıra Sony’nin yeni X-OCN kayıt formatı RAW veriyi kaydetme şeklimizi değiştiriyor. Bunun sonucunda değişkenler, sıcaklık, kamera parametreleri dahil eksiksiz bilgiler içeren dosyalar sıkıştırılarak saklandıkları için, geleneksel olarak gereken alanın yarısını kaplayarak yapımda zaman ve disk alanı tasarrufu sağlayarak çalışma hızını arttırıyorlar.”
Fisheye filmi kaçırılan ve kendini özgürleştirmesi için geçmişindeki bir gizemi çözmesi gereken genç bir kadın hakkında bir gerilim öyküsü. Film saygın Horizon’s Polish Days film festivali sayesinde Goes to Cannes platformunda gösterilmek üzere seçilen filmler arasına girdi.
Szwarc açıkladı: “Filmin Cannes’da gösterilen ilk fragmanları çok beğenildi. Yapımın ayrıntılarını henüz açıklayamam, ama Sony VENICE kameranın seçilmesinde teknolojik çözüm ortağımız ATA System firmasının profesyonel danışmanlığının etkili olduğunu söyleyebilirim.”
Kosmos Production firmasının çekim ve yapımını gerçekleştirmekte olduğu, Polonya Film Enstitüsü’nün maddi destek verdiği Fisheye filmi, 2019 yılında gösterime girecek.