Yönetmen Xin Yukun’un beğenilen filmi Wrath of Silence, Çin’in kömür madeni bölgesinde geçen sert bir suç ve macera filmi. Modern Çin toplumunun gerçek doğasını ortaya koymayı hedefleyen öykü, dilsiz bir madencinin kayıp çocukları araması etrafında şekilleniyor. Filmin Görüntü Yönetmeni He Shan filme istediği karanlık hissi verebilmek için ALEXA Mini, Master Anamorphic lensler, ARRI ışık ve ARRIRAW iş akışını tercih etti.
Shan çekime başlanmadan önce kuzeybatı Çin’deki gökyüzüne benzer yüksek kontrast, direkt günışığı kullanma fikrini öne sürdü. Soğuk ve iri tanecikli doku elde edebilmek için açık hava çekimlerini yumuşatmak istemedi. Çok miktarda maden, dağ, vahşi doğada yürüyen insan çekimi vardı ama büro ve oda sahneleri de çok önemliydi. Sıra dışı coğrafyayı ve filmin yoğun hissiyatını vurgulamak için Master Anamorphic lensler kullanıldı. Bu lenslerin diğer bir tercih edilme nedeni, yapıları sayesinde doğayı daha geniş kaydedebilmeye imkan vermeleri oldu.
ALEXA Mini’nin boyutu büyük bir avantaj. Daha hafif ve daha hızlı çekime imkan veriyor. Çok miktarda omuz çekimi yapıldı ve sadece iki kişinin içine zorlukla girebileceği mağaralar vardı; bu sahneler büyük kamerayla son derece zor olurdu. Dağlara tırmanılırken ve aksiyon sahnelerinde iki adet ALEXA Mini ile çekim yapıldı. Kamera açık hava sahnelerini çekerken üstün performans gösterdi. Orman çekimlerindeki gibi çok sayıda dar yer vardı ve ALEXA Mini buralarda mükemmel iş çıkardı. Sarsıntısızlık bakımından da sorunsuz çalışan ALEXA Mini, ana kamera olarak kullanılmaya uygun.
Açık havada çok fazla ışık kullanılmadı, ve çok miktarda aksiyon sahnesi olduğu için sadece doğal ışık kullanıldı. Ekip güneş ışığının çok sıcak olacağını ve kaba hatlı bir görsel dokuya imkan vereceğini biliyordu. Oyuncuların yüzlerine kahverengimsi bir ton vereceğinin de farkındaydılar ve istedikleri de buydu. Ama kapalı mekan çekimleri için M-series HMI’lar (M18, M40, M90) kullandılar.
He Shan önceden ALEXA Classic kullanıyor ve çoğunlukla 2K ProRes çekiyordu. Ama ARRIRAW’ı deneyip post prodüksiyondaki yeteneklerini görünce tercihini değiştirdi. Önceden LUT hazırlamadı. Çoğunlukla Rec709 izledi, ama yanlış renk ile parlak ışıklı ve zayıf ışıklı yerlerin ayrıntılarını kontrol etti. Dijital görüntü teknisyeni sette çift yedekler oluşturdu ve bir set kurgu uzmanı bulundu. Renk derecelendirme sırasında Shan bazı önemli sahneler için yönetmenle birlikte tarzı sonuçlandırdı, ve post prodüksiyon firması referans olarak bu sahnelerle işe başladı. Gökyüzünün rengi, gölge ayrıntıları, cilt tonlarının eşleştirilmesinde bazı ince derecelendirme rötuşları yapıldı.
ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.