Blackmagic Design; sekiz bölümlük bir senaryoya dayalı olan bilim kurgu dizisi Orbital Redux’un; aralarında kameralar, switcher’ler ve yönlendiriciler de bulunan ve HyperDeck Studio üzerinde kaydedilen, kapsamlı bir Blackmagic Design teknolojisi kullanılarak canlı yayınlandığını açıkladı.
Orbital Redux dizisi, Butcher Bird Studios’dan yazar/yönetmen Steven Calcote’nin fikriydi. Bilim kurguya ve gerçek bilime olan tutkusu, bunların ikisini birleştiren bir hikayeyi canlandırdı kafasında. “Bir yönetmen olarak yaptığım çalışmalar sık sık, ileri teknolojinin ve insanlığın kesiştiği noktaya odaklı olmuştur,” dedi Calcote. “Ancak on yıllık düz ekran etkileşiminin ve yaygın bağımsız sistemlerin ardından, hacker’lerin ve AI güdümlü virüslerin bilgisayar sistemlerini güvensizleştirdiği bir durumda neler olur diye kendime sormaya başladım.” Orbital Redux; Apollo dönemi uzay uçuşu konseptine geri dönüşü yansıtıyor: binlerce anahtar, düğme ve kadranlar ve hepsi ileri teknolojinin başarısızlığından dolayı.
Canlı oynanan ve canlı yayınlanan sekiz bölümde anlatılan hikaye, Ay’dan Dünya’ya kritik bir kaynağı taşımakla yükümlü iki pilotu konu alıyor: Helium-3. Teknolojinin başarısız olmasına rağmen; Dünya’nın, yalnızca bir uzay uçuşunun temin edebileceği bu kaynağa ihtiyacı vardır. Orbital Redux; daha önceden bir astronot olan ve NASA’nın maddi kaynaklarının tükenmesi neticesinde tüm heyecan verici, kahramanlık gerektiren işlerin son bulması halinde, hayatını idame ettirmeye çalışan Zachery “Max” Levodolinksy’yi konu alıyor. Max’in, yeni bir pilot’a uzay programındaki işini öğretmekle görevlendirilmesiyle, hikayenin heyecanı artmaya başlıyor. Yeni gelen pilot’un Max’in yerine geçecek olması sebebiyle, ikili arasında ilk başlarda anlaşmazlık yaşansa da, ilerleyen zamanlarda, bir Redux’un başarısız olması üzerine hayatta kalabilmeleri için, el ele vermek zorunda kalırlar.
Yapım için, URSA Mini Pro, URSA Mini 4.6K ve Micro Studio Camera ürünlerinden oluşan, on adet kamera kullanıldı. Bunlardan gelen sinyaller HyperDeck cihazlarına gönderilerek münferit sinyaller kaydedildi. Bunlar daha sonra, canlı program için bir ATEM 2 M/E Production Studio 4K üzerinden yönlendirildi ve her bir kamera ATEM 1 M/E Advanced Panel ile kontrol edildi. Ek bir Blackmagic ATEM Television Studio Pro 4K; oyuncuların setteki tepkilerini yakalamak üzere, set içindeki monitör sinyallerini anahtarlamak ve canlı kameraların bunları yakalaması için kullanıldı.
Görüntü yönetmeni Steven Moreno, karşılaştığı en büyük zorluklardan birinin, kameraların nerelere konumlandırılacağını planlamak olduğunu fark etti. Set donanımı; sessizce dönüşümlü olarak çalıştırılmak üzere set panelleri, monitörler ve duvarlar aracılığıyla karşıt açıları yakalamak için inşa edilmişti. Böylelikle, kamera operatörleri belirli bir açıyı yakalamak için sete kamera yerleştirebiliyor ve ardından başka bir kamera için dikkatli bir şekilde görüş açısının dışına çıkabiliyorlardı.
Moreno, URSA Mini Pro’nun bu proje için ideal çözüm olduğunu keşfetti. “4K özelliği ve ATEM switcher ile harika bir şekilde entegre olmalarının haricinde, hafifler ve elde yapılan çekimler için ergonomik olarak da uygunlar. Bunun yanında, efsanevi bir EVF, harika odak yardımı araçları ve çok sayıda SDI çıkışları olduğundan, sinyalleri ATEM switcher’e ve kamera asistanına eşzamanlı olarak gönderebiliyoruz.” Moreno ayrıca, Micro Studio Camera’ların ebatını ve esnekliğini de çok beğendi. “Çok küçükler, neredyse her yere sığabiliyorlar ve ayarlarını ATEM’den kontrol edebiliyoruz. Bunlardan 2-3 tanesini geminin içine, çeşitli noktalara monte ediyoruz ve her bir bölümün aksiyonuna göre, bunların konumları değişiyor. Bunlar gerçekten de boşlukları dolduruyor ve bizim giremeyeceğimiz konumlara girebiliyorlar.”
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’ı arayabilirsiniz.