Kefernahum (Capernaum) filmi Cannes Film Festivali’nde Jüri Ödülü kazandıktan sonra çok konuşuldu ve beğenildi. Academy Awards ve BAFTA tarafından En İyi Yabancı Film ödülüne aday gösterildi.
Filmin sinema görüntü yönetmeni Christopher Aoun, deneyiminden bahsetti: “Altı ay boyunca 50 kişilik ekip ve profesyonel olmayan oyuncularla çekim yaptık. Çoğunlukla Beyrut ve banliyölerinde, sadece mahkeme ve açılış sahneleri, drone ve Steadicam çekimleri hariç, filmin çoğunu elde çektik.”
Aşırı sıcaklıklarda çekim yapmak, ekip ve donanım için zorlu oldu. Aoun anlattı: “Aşırı sıcak ve nemli Ağustos’ta başlayıp Şubat’ta çekimleri tamamladık. Altı ay boyunca çok zorlu koşullar yaşadık ama uyum sağlamayı ve hatta bu güçlükleri filmimizin içine bütünleştirmeyi öğrendik. Örneğin bir sabah erkenden sete gittiğimizde sel basmıştı, bir yandan seli çekerken diğer yandan da oyuncuların kaldıkları evlerden suları boşaltmaya çalıştık. Harika bir sahne ortaya çıktı.”
Sanatsal isteklerin yerine getirilmesinde de zorluklar yaşandı. Kefernahum filminde yoğun el çekimleri yapıldı: “Zain’i bir yetişkin, bazen bir dev olarak göstermek, bazen de çocukları yetişkin bakışıyla küçük ve kırılgan olarak sunmamız gerekiyordu. Bunun için B kameramanı Marco Mueller ve ben kamera elimizde neredeyse yere değecek kadar alçakta gözlem yaptık, yürüdük ve koştuk.”
Aoun’a sette karşılaştığı en büyük zorluk soruldu: “Yönetmen Nadine Labaki ve ben en ilham verici bulduğumuz yerlerde ve duygularımızı takip ederek çekim yapmak istedik. Küçük, dar yerlere girmek ve buralarda hareket etme ve aydınlatmada yaratıcı olmak istedim ve sonuçta böyle dar yerlerde çalıştık. Işık Şefi Frida Marzouk ile birlikte “ışık ağacı” olarak adlandırdığımız kurulumda C-stand sehpalar üzerine K-flectors ve CRLS sistemleri koyduk. Bunları minik noktalarda gizleyecektik ama her ışık ağacında 5-10 ayna vardı. Bence en zor şey bu alanların yaratılmasıydı. Çünkü önceden prova yapmak istemedik, gerçekten her küçük alanı, köşeyi, duvarı aydınlatmayı iyi düşünmeliydik. Çocuk oyuncuların nasıl tepki vereceklerini bilmiyorduk. Hayal güçleri ve kendilerine güvenleri bu kadar güçlü çocuklar görmemiştim.”
Aoun Kefernahum filmini çekmek için ALEXA XT ve ALEXA mini kameraları seçti: “2012 yılından bu yana ALEXA kameralarla çalışıyorum. ALEXA ile çalışmak çok hoşuma gidiyor. Başka kameralarla, çoğunlukla belgesellerde çekim yaparken moralimi bozan birçok kötü deneyim yaşadım. Benim için Capernaum’u başka bir kamera ile çekmek ve bu kadar zorlu koşullarda kullanmak mümkün değildi.”
ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.
*Fotoğraflar: Fares Sokhn, Christopher Aoun, Marco Mueller