Blackmagic Design, Colin McKeown tarafından oluşturulan ve Donna Molloy tarafından yapımı gerçekleştirilen yeni İngiliz televizyon drama dizisi Clink’in çekimlerinde ve post prodüksiyonunda bir Blackmagic RAW iş akışının kullanıldığını açıkladı.
Gerçek olaylardan esinlenen ve LA Productions tarafından, Kew Media Group ile ortaklaşa yapılan 10 bölümlük cesur dizi, Gary Williams tarafından yönetildi ve çekimleri görüntü yönetmeni Tim Pollard tarafından yapıldı. Çekimler için URSA Mini Pro G1 seçilmişti çünkü Williams ve Pollard Blackmagic RAW 12:1 sabit bit oranı kullanarak, 4K’da çekim yapmak istediler.
“Uzun yıllar görüntü yönetmeni olarak çalışmışlığım var ve URSA Mini Pro ile elde edilen görünüm ve cilt tonları bende daima hayranlık uyandırmıştır. Işığa karşı iyi neticeler sunduğunu düşünüyorum,” diye açıklıyor Williams. “Daha önce çok sayıda belgesel projesinde kullandım ve drama tarzı için çok uygun olduğunu fark ettim.”
“Sunduğu özgürlük, Blackmagic RAW ile çekim yaparken daha da belirgin hale geldi. Işıklandırılması özellikle güç olan birçok dar alanın çekimlerinde, daha çok özgürlük sunuyordu. Daha en başında, bunca detayın karede olduğunu bilmek, siyahlardan veya parlaklıklardan bu bilgiyi çıkarıp post yapım esnasında tekrar yerleştirebileceğimiz anlamına geliyordu.”
Asıl çekimlerin bitmiş olmasıyla proje, LA Productions’dan Patrick Hall’ın yönetiminde post prodüksiyona girdi. Kurgu ve derecelendirme işlemleri DaVinci Resolve Studio’da tamamlanmakla beraber, VFX kompositleme işlemleri de Fusion Studio ile gerçekleştirildi.
Proje, sadece 10 aylık bir süre içerisinde yayına hazır hale getirildi. LA Productions şirketinin bu yapımı rekor sürede teslim etmesini mümkün kılan, Blackmagic RAW ile çekilmesi kararıydı, diye belirtiyor Hall. Her bir bloğun üzerinde çalışan toplamda dört kurgu uzmanı ve bu dört bloğun her birine yardımcı olan iki asistan kurgucu vardı.
Her bir bölümün çekimleri yedi gün sürdü ve günün sonunda çekimler geldikçe post yapım ekibi de bunları bir araya getiriyordu. Daha sonra kurgu uzmanı yönetmenle birlikte en son görüntüler üzerinde iki buçuk gün çalıştı ve ardından, derecelendirme ve tamamlama çalışmalarına geçildi.
“Başlangıçta Blackmagic RAW’a karşı bir proxy iş akışını test ettik fakat, Blackmagic RAW’ın hız olarak daha etkili olduğunu gördük. Ayrıca, asistan kurguculardan birini, metadata anahtar kelimeleri ve dışa aktarımlar üzerinde daha çok çalışması için atayabildik. Bu da ileride, reklam fragmanları için materyal bulma işlemini daha kolay bir hale getirdi.”
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’ı arayabilirsiniz.