Blackmagic Design, Tony ödüllü “Network” adlı Broadway oyununun yapımında, seyirciyi canlı bir haber yayınının merkezine yerleştirerek, izleyicilere sarmal bir deneyim sunmaya yardımcı olmak üzere ürünlerinin kullanıldığını açıkladı. Video Tasarımcısı ve Görüntü Yönetmeni Tal Yarden, oyunun çekimleri ve canlı görüntü anahtarlama işlemi için sahnede ve sahne arkasında Micro Studio Camera 4K, Studio Camera 4K, Video Assist 4K monitör/kaydedici, ATEM 2 M/E Production Studio 4K ve ATEM 1 M/E Advanced Panel ürünlerini kullandı. İzleyiciler için benzersiz bir çoklu medya gösterisinin oluşturulmasına yardımcı oldu.
Tony Ödüllü ve Olivier Ödüllü Ivo van Hove tarafından yönetilen “Network”, haber sunucusu Howard Beale’nin (Bryan Cranston) canlı yayın esnasında yaşadığı duygusal anları konu alan Paddy Chayefsky’nin Oscar ödüllü filminden, Lee Hall tarafından uyarlanmıştır. Bir televizyon stüdyosunda yer alan oyunda, oyuncular ve yapım ekibi haber stüdyosundaki ekipmanları çalıştırmak ve sahnedeki ekranlara içeriği göndermek üzere, sahnedeki ve sahne arkasındaki video ekipmanlarından yararlandılar. Bu ekipmanlar arasında; Video Assist 4K ile kablosuz vericilerle birleştirilmiş el ile tutulan ekipmanlara yerleştirilen Micro Studio Camera 4K’lar ve haber masası sahnelerinde Cranston’un çekimlerinin gerçekleştirilmesinde, üzerine teleprompter yerleştirilmiş tripod’lara monte edilen Studio Camera 4K’lar da vardı.
Yarden şöyle açıkladı, “Micro Studio Camera 4K’lar aralıksız kullanılıyordu ve oyunun yapımında kullanılan ana kameralardı. Set içinde hareket ederek çok sayıda uzun ve akıcı sabit kamera çekimleri yaptık ve komplike bir koreografi kapsamında aksiyonun belirli anlarını yakaladık. En önemlisi de, Bryan Cranston’un can alıcı monoloğu ‘I’m Mad as Hell’ sahnede hareket ederek diğer karakterlerle etkileşim kurarken yakalandı.”
Ayrıca tiyatronun dışında da yer alan bir sahne vardı. Oyuncular Tatiana Maslany ile Tony Goldwyn’in caddede karşılaşmasını ve sahneye çıkmadan önce sokak arasından geçerek, sahne kapısından tiyatroya girişini kaydeden bir Micro Studio Camera 4K vardı. Her bir oyun esnasında, bu sahne canlı kaydedilerek tiyatronun içindeki seyirciye yayınlandı.
“El ile çekim yapmaya geçiş yapıyor olduğum için Micro Studio Camera 4K’larla çalışmaya başladım ve sahnede gimballerle çalışmak istiyordum. Micro Studio Camera 4K’nın boyutu ve özellikleri açısından sunduğu esneklik, yalnızca dışarıdan içeriye yayınlanan sahneyi mümkün kılmadı, aynı zamanda sahnedeki çekimleri de genel olarak mümkün kıldı. Elde edilen görüntülerin sinematik duygusu, Blackmagic Design kameralarını tercih etmemdeki asıl sebeptir, çünkü film yapımcılığından gelen bir geçmişe sahibim,” diye ekledi Yarden.
Kamera operatörlerinin hepsi, kamera deneyimi olan ve yapıma Actors Equity sözleşmesiyle katılan gerçek oyunculardı. “Tipik bir video mühendisi veya kamera operatörleri değiller; kameraların nasıl kullanılacağına ilişkin eğitim almış ve aynı zamanda oyunda rolü olan ve oynayan aktörlerdir,” diye açıkladı Yarden. “Böyle olması sebebiyle, anlaşılması ve kullanımı kolay olan ve çok karmaşık özellikleri olmayan kameralara ihtiyacım vardı. Blackmagic Design kameraları bu kriterleri karşılıyordu ve uygun fiyatları da bütçemi aşmamamı sağladı.”
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan Mediacast’ı arayabilirsiniz.