FX9 kameranın resmi tanıtımından önce Sony Avrupalı en iyi sinemacılardan sekizini bir stüdyoya davet etti. Görevleri, henüz piyasaya sürülmeden önce çalışan az sayıda FX9 kamera ile çekim yapıp başlıca özellikleri gerçek dünyanın senaryolarında test etmekti.
Sinemacıların FX9’a ilk tepkileri pazarlama bilgisi veya ürün teknik özellikleri üzerine olmayacak, normal bir çekimdeki gibi FX9 ile çalışmaları hakkında olacaktı.
Her sinemacı en iyi olduğunu hissettiği şekilde çekim yapması için tamamen özgür bırakıldı ve günün sonunda tepkileri kaydedildi.
Alexandru Don FX9’un tam kare sensörünün mümkün kıldığı dar alan derinliğini keşfetmek için etkileyici çekimler yaptı. Philip Bloom FX9’un Electronic Variable ND Filter’ından o kadar çok etkilendi ki, “dünyadaki her kameranın” ona sahip olması gerektiğini düşündü. Uli Mors da özellikle kolay ve pratik kullanımı olmak üzere Electronic VND sistemini övdü. Nino Leitner FX9’u “FS7’nin dopinglisi ve 2019, 2020 ve ötesinin FS7’si” olarak nitelendirdi.
Stephane Couchoud zayıf ışık altında Dual Base ISO’yu test etti ve bilginin miktarını “fantastik” olarak tanımladı. Pol Torrents de Dual Base ISO’nun verdiği yaratıcı esnekliği, dinamik aralık ve hassasiyeti inceledi. Emmanuel Pampuri S-Cinetone Colour Science’ı test etmek için portre görüntüsü çekti cilt tonlarının kusursuz doğrulukta olduğunu söyledi. Paolo Sodi’nin çekimi yüksek hızlı otomatik odak performansını test etti: “özellikle yüz tanıma modu ile kullanıldığında çok hızlı”.