Görüntü Yönetmeni Adam Kimmel, Audi ve Jeep gibi küresel markaların reklamları ve yeni bir Netflix komedi dizisi için cilt tonlarını işleyişi sayesinde ARRI Signature Prime lensleri kullanmayı tercih ediyor.
Reklam setlerindeki ekiplerin hayatı, kısıtlı sürelerde birçok yerde karmaşık sahneler çekmekle geçiyor. Görüntü Yönetmeni Adam Kimmel için alışık olarak büyüdüğü bu tarz çalışma bir yaşam biçimi. Kimmel Capote gibi sinema filmleri üzerinde çalıştı ve reklam çalışmaları için popüler bir seçim haline geldi. Reklam çekme konusundaki yeteneklerini Nike, Porsche, Adidas gibi küresel markalar için kullanıyor.
“Audi reklamı için bir görseller kütüphanesi oluşturuyorduk, bunun için ARRI Signature Prime lenslerle ALEXA LF, daha mobil çekimler içinse çeşitli lenslerle ALEXA Mini kombinasyonunu kullandık. ARRI Signature Prime lensli ALEXA LF kameraları, pencereler üzerindeki yansımalardan sürücüyü görebildiğiniz otomobillerin üzerinden çekimlerde kullandık. Yansımaların sürücünün yüzünden çok daha yumuşak olduğu, sığ alan derinliği istedim, ayrıca yansımalara odaklanabilmeyi ve oyuncunun yüzünün oldukça bulanık olmasını amaçladım.”
Her reklamda set ve otomobiller değişse de, bu yıl Kimmel’in çalıştığı tüm reklamlarda bir şey hiç değişmedi; kamera ve lens paketi. Kimmel Audi’den Mercedes’e tüm reklamlarında ARRI Signature Prime lensler ve ALEXA LF ile çekim yapmayı tercih etti. Tam büyük kareden biraz daha geniş bir sensöre sahip ALEXA LF kamera, ARRI’nin resim kalitesiyle gerçek 4.5K çözünürlükte kayıt yapıyor.
Film çekenlerin birçoğu gibi Kimmel de modern dijital kameralarla ve lenslerle klasik filmin görüntüsünü seviyor. Çoğu modern lensin ve kamera sensörünün ultra yüksek çözünürlükleri sayesinde birçok uzman modern lenslerin inan gözünün doğal olarak görebildiğinden daha fazla ayrıntı sunduğunu düşünüyor.
ARRI Signature Prime lensler cilt tonlarını çok iyi sunmalarının yanı sıra etkileyici odak minimum nesne mesafesiyle yakın çekimlerde bozulma olmadan odaklamaya imkan veriyor. Yüzleri pencerenin arkasından çekmek için bile avantajlı bir özellik.
“Bu lenslerle geniş formatta çekim yaparken birbirine fazla yakın olabilecek şeyleri ayırabiliyorum. Bir arabanın içinde dışarıya bakarken cam ve kişinin yüzü arasındaki mesafe 45 cm olabiliyor. Kamerayı daha yakına hareket ettirme seçeneğiniz yok. Kamera ile yüz arasında yeterince ayrım yoksa LF size birbirinden uzaklaştırma imkanı veriyor.”
Jeep 45s Lonelyboy reklamı
ARRI Signature Prime lensler Kimmel ile çeşitli yerlerde çalıştılar; Portekiz’deki gece sahnelerinden Jeep reklamındaki karla kaplı yollara kadar.
“Jeep reklamı ARRI Signature Prime lenslerin yüzler üzerinde yakın çekimleri nasıl yaptıklarını gösteren çok iyi bir örnek. Filmde çekimlerin çoğu için bir çocuğa çok yaklaşıyorduk. Reklamın biraz romantik ve nostaljik his vermesini istiyorduk. Tamamı kışın, karda geçiyordu. Modern lenslerle klasik bir dijital kamerayla çekseydim bence görüntülerin canlılığı, kontrastı ve keskinliğiyle çok uğraşacaktım. Bunları aşmanın birçok yolu var, ama ALEXA LF üzerinde ARRI Signature Prime lensler bana en baştan büyük bir avantaj sağladı.”
ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.