Post Malone’nin Runway adlı turnesi seyircilere farklı türleri bir araya getiren müziğin yanı sıra görüntü, ışık, ses, lazer, sis, havai fişeklerle görsel bir şölen sundu. Video ve aydınlatma donanımları kiralama firması PRG-VER, Kuzey Amerika’da 37 kentte konser veren ve önümüzdeki Şubat ayında yeniden yola çıkacak şekilde uzatılan turneye aygıtlar ve hizmetler sağladı. Tüm gösteriler geniş bir podyumu çevreleyen iki adet 15 metre yükseklikte dikey LED ekranla desteklenen, özenle hazırlanmış bir sahnede gerçekleştirildi. Gösterinin görüntü ekibinin yardımıyla Video Mühendisi Jason Harvey ile Video Direktörü Zac Leonard, Post Malone konser verirken ekranlardan izleyicilere gerçek zamanlı efektler bindirilmiş canlı görüntüler sundular. Her konser AJA Ki Pro GO ve diğer çeşitli AJA cihazları kullanılarak kaydedildi.
Sekiz adet kamera sahneyi çok sayıda açıdan çekti. Çekimlerin girişi LED ekranlar üzerinde oynatılmak için canlı görüntünün üzerine özel efektlerin bindirildiği Disguise D3 medya sunucularına yapılıyor. İki tane AJA Ki Pro Rack kayıt ünitesi master oluşturma için kullanılıyor ve iki adet AJA FS2 kare senkronlayıcı/çevirici turnenin robotik kameraları üzerinde renk düzeltmeyi destekliyor. Bir dizi AJA FiDO fiber optik çevirici ve dağıtım yükselteci tüm görüntüleri ve görsel efektleri bir araya getirirken, AJA Ki Pro GO çok kanallı HD H.264 kaydedici iş akışını bütünleştirerek dört adede kadar kamera sinyalinin aynı anda yakalanmasını destekliyor. Harvey AJA’nın canlı yapımda ihtiyaç duyabilecekleri tüm seçenekleri sağladığını, AJA donanımının her provada ve gösteride kusursuz performans gösterdiğini vurguladı.
Her kayıt için tüm sahnenin görünmesini garantilemek için AJA Ki Pro GO dört tane çıkışı kaydetti; geniş açılı çekimler için bir Sony kamera, bir dolly kamerası, D3 VFX çıkışı ve grafik bindirmesiz program sinyali (clean feed). Çekimler dört adet 256GB USB belleğe kaydediliyor ve hemen bir master’dan H.264 proxy yaratmak için kullanılıyor. Ünitenin arkasına takılan beşinci bir 2TB SSD USB sürücü, yapım ekibinin hemen dört kaynak girişinin hepsini bir sürücünün üzerine yedekleyip ardından buluta yükleyip gösterinin yaratıcı ve tasarım ekipleriyle paylaşmasına imkan veriyor. Ardından ekipler gösteriyi gözden geçirebiliyor, yeni görünümler deneyebiliyor ve dünyanın her yerinden bunları uygulayabiliyorlar.
Harvey açıkladı: “Sis ve havai fişek kullandığımız gösterilerde yüksek kaliteli bir dosyaya ihtiyacımız var, aksi halde efektler kodlandığında dağılırlar, bu nedenle H.264 bizim için ideal bir format. Gereksinim duyduğumuz çözünürlüğü, son derece kolay yönetilebilen bir dosya boyutunda sağlıyor. AJA Ki Pro GO sayesinde tüm gösterinin buluta kolayca yükleyebileceğimiz bir H.264 master kaydını yaratabiliyoruz, böylece yaratıcı ve tasarım ekipleri gözden geçirebiliyor ve efektleri hızla değiştirebiliyor, bu değişiklikleri turnenin bir sonraki durağından önce bütünleştirebiliyorlar.”
Leonard ekledi: “AJA Ki Pro GO ISO kayıt yetenekleri ve bellek yönetimi açılarından bizim için oyunun kuralını değiştirdi. Normalde ProRes dosyalarıyla, LT ile bile gösterimiz 70-85GB boyutta bir sürücüydü ve depolama için SSD’ye geçirirken bile boşaltması biraz sürüyordu. Görüntüleri H.264 formatında kaydedebilmek ve bu dosyaları çalışma sırasında çekimleri izlemek için kullanabilmek, iş akışımızda devrim yarattı.”
Leonard sözlerini şöyle tamamladı: “Operatörlerle çekimleri gözden geçirmek için bir PGM kesimi, gösterinin bir geniş açılı çekimini ve bir çift kameranın ISO değerini kaydetmek, ve bu çekimi tek bir sürücüden yaklaşık 5 dakika içinde boşaltabilmek de inanılmazdı.”
AJA ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 343 13 68 numaralı telefondan Baran Bilişim’i arayabilirsiniz.