Sinema görüntü yönetmeni William Helmuth kendisini ışıklandırmayı gerçeğin anlarını yakalamak için kullanan bir öykü anlatıcı olarak tanımlıyor. Helmuth, 2046 ve In the Mood for Love filmlerinde yönetmen Wong Kar-wai ile yaptığı çalışmalarıyla tanınan görüntü yönetmeni Christopher Doyle’dan ilham alıyor. Bu ilham Helmuth’un çalışmalarını zengin ve zevkli renk paletleriyle, gölgeler ve ışıkların sanatsal kullanımıyla dolduruyor.
Helmuth’un sinema tarzı aydınlatma yaklaşımı, en son projesi olan Drive All Night adlı uzun metrajlı filmde güçlü bir şekilde görülüyor. Peter Hsieh’in yönetmenliğini yaptığı Drive All Night, gizemli bir genç kadını arabasına alan taksi şoförünün olaylarla dolu bir gecesinin izini sürüyor. Kadın taksiciyi yaşamının yolculuğuna götürüyor ve olaylar bir dizi görsel açıdan büyüleyici yerde ortaya çıkıyor; bir video oyun salonu, bir otel odası, Los Angeles’ın yollarında gece manzaraları. Drive All Night filminin çoğu sadece dört adet LED ışıkla aydınlatıldı; iki Litepanels Gemini Soft 2x1 ve iki de Gemini Soft 1x1.
Helmuth şöyle konuştu: “Sinema tarzı aydınlatmaya benim yaklaşımım tipik olarak çok minimal. Çevrenin bana zaten vermekte olduğunu temel almayı ve doğal ışığı zenginleştirmeyi seviyorum ve Gemini’ler bunun için mükemmeldi.”
“Işık şefim ve ben her karakterin öykü boyunca kişisel yolculuğunu sembolize eden bir renkle aydınlatılacağı bir tasarı ortaya koyduk. Gemini’lerin harika renk yetenekleri sayesinde çekim sırasında farklı renklerde ayar yapabilme esnekliğini elde ettik, renklerin birbirleriyle nasıl etkileşime girdiklerini gördük ve her ışığı doğru modu hissettirene dek buna göre ayarlayabildik. Klasik jellerle bunu yapabilmemiz mümkün değildi.”
Kadın başrol oyuncusu Cara’nın bir bar masasında oturduğu sahnede yüzüne ana ışık sağlamak için ekip iki adet Gemini 2x1 panel ile kafesler (snap grid) ve iki adet 4x4 ışık yayma çerçevesini (diffusion frame) birlikte kullandı. Helmuth açıkladı: “Gemini’leri 3.300 Kelvin’e ayarladık ve Cara’nın teninin muazzam tonlarını ortaya çıkarmak için bir lavanta jel ayarı kullandık. İki Gemini ve ışık yayma çerçeveleri, Cara’yı olduğundan da güzel gösteren dev bir yumuşak ışıklar duvarı yarattı.”
Başka bir sahnede görüntü yönetmeni aydınlatmayı taksi şoförünün içsel kaosunu ve gecenin olaylarıyla sarsılan dünyasını sembolize etmek için kullandı. “Gemini’leri şoförün durumu değiştikçe bir renkten diğerine çok yavaş ve incelikli bir şekilde geçiş yapacak biçimde programladık. Değişimler öyle hafif ve ince ki izleyiciler hemen fark edemiyor, ama bilinçaltı efekt bu karakterin giderek artan karmaşasını yansıtmaya yardımcı oluyor.”
Drive All Night filminin atmosferinin oluşturulmasında Gemini’nin üstün kısılma yetenekleri de başka bir rol oynadı. Cara’nın otomobilin içinde, arka koltukta oturup camdan dışarıya baktığı sahneler için ekip tek bir Gemini 1x1 kullandı, ön yolcu koltuğuna konan ışık bir okuma ışığı gibi %1.5’a kadar kısıldı.
Otomobil sahneleri ve diğer birçok yerdeki çekimlerde ekip Gemini’leri Anton/Bauer Dionic XT pillerle çalıştırdı. Aynı piller Helmuth’un Sigma Cine Zoom lensler ve 7 inçlik bir SmallHD monitörle birlikte kullandığı ARRI Alexa XT kameraya da enerji sağladı. İki adet pil Gemini’leri bütün gün çalıştırmaya yetti.
Gemini’lerin yaratıcılıklarını engellemeyecek kadar hafif ve kolay kullanımlı olduklarını da belirten Helmuth, bunun özellikle çok küçük bir ekiple çekilen Drive All Night gibi bir yapım için önemli olduğunu vurguladı ve sözlerini şöyle bitirdi: “Gemini LED’ler çalışmalarımda çok önemli bir rol oynuyorlar. Renklerle ilgili deneysel çalışmam ve farklı efektler denemem için bana verdikleri özgürlüğü, zorluk çıkarmadan ve az enerji harcayarak sunuyorlar. Gemini’ler öykü anlatım donanımımda yer alan önemli araçlar.”
Litepanels ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.