Blackmagic Design, vizyona yeni giren çocuk animasyon filmi Latte & The Magic Waterstone’nin teslimatı için, Grid VFX şirketinin kurum içi görüntü birleştirme iş akışı boyunca Fusion Studio uygulamasını kullandığını açıkladı.
Regina Welker tarafından yönetilen ve ekibin en son projesi olan ‘Latte & The Magic Waterstone’ filmi; arkaplan ve önplan görüntülerinin karmaşık görüntü birleştirme işlemleri ve 3D görüntülerin bilgisayarda üretilen render katmanları, ışıklandırma, prosedürel efektler ve bunlar gibi nicesi dahil, 1.200’ü aşkın görsel efekt görüntülerinin tamamlanmasını gerektirdi.
Grid şirketinin görüntü birleştirme sorumlusu Laurens Bekaert şunları açıkladı: “Latte bizim için dev bir projeydi. Kısıtlı bir bütçesi olan uzun metraj bir animasyon. Mümkün olduğunca etkili çalışmamız gerektiğini biliyorduk.”
“Başka görüntü birleştirme uygulamalarına kıyasla, Fusion’un GPU hızlandırmalı render motoru, geometri ve 3D alanları idare etme konusunda harikaydı. Karakterlerimizin arkasına duman ve partikül ilave edebildik ve yeniden render yapma gereksinimi olmadan, anında 3D’de nasıl görüneceklerinin iyi bir temsilini görebildik.”
Grid’in kurum içi iş akışı yönetim sistemi olan Gclus eşliğinde Fusion’u kullanarak ekip, filmin tüm sekanslarının temel görünümü için bir kapsayıcı işlevi görmek üzere çok sayıda düğüm ağacı oluşturdu. Bunun ardından, bilgisayar grafikleri (CG) sorumlusu Chara Sottou her bir sahnenin hissini geliştirebildi. Caustic ışıklandırma efektleri, derinlik algısı için sis, yine derinlik algısı için renk derecelendirme, hacimsel düzenlemeler, dijital matte boyama küresel projeksiyon, hareket bulanıklığı ve alan derinliği gibi öğelerin belirlenmesi gerekiyordu.
Ayrıca, görüntü birleştirme sürecinde atmosfer ve renk derecelendirme düzeltmelerinin yapılmasını sağlamak için; post prodüksiyonda hareket bulanıklığının eklenmesine yarayan hareket vektör araçları, dokuların yeniden konumlandırılması ve yeniden eşleştirilmesi için UV araçları ve son olarak da normalleri, ortam aydınlatmasını (AO) ve konum katmanlarını modifiye etmeye yarayan yeniden ışıklandırma araçları vardı.
Chara şöyle açıkladı, “Farklı uzmanlar arasında göndermemize gerek kalmadan, son render görüntülerimizi Fusion’da bu kadar düzeltebilmemiz, bu projeyi vaktinde ve bütçeyi aşmadan tamamlayabilmemiz için son derece önemliydi.”
“Alan derinliğini manuel olarak değiştirebildik. Böylece, odaklanmasını istediğimiz hareketlere izleyicinin ilgisini yönlendirmek amacıyla, karenin belirli alanlarına biçimsel bulanıklık ekleme imkanından yararlandık.”
Chara sözlerini şöyle tamamladı, “Avrupa animasyon endüstrisinin küçük bir ekibinin, bu seviyedeki yapım kalitesini ve yaratıcılığı teslim edebildiğini göstermenin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bütçenin gerekli kaliteye yeterli gelmeyeceği korkusuyla, büyük yapımlara ilişkin tereddütler var. Fusion gibi araçların uzmanlar için artık daha erişilebilir hale gelmesiyle, bu durum değişmekte.”
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.