Renk Uzmanı Jean-Clément Soret CG ve atmosferik çekimi bütünleştiriyor.
En çok beklenen dizilerden olan, yapımcılığını BBC ve HBO için Bad Wolf’un üstlendiği His Dark Materials dizisinin sonlandırmaları Londra’daki Technicolor’da gerçekleştirildi. Yüz yıl önceki Britanya’ya benzer bir paralel evrende geçen öyküler ve dev zırhlı kutup ayıları, insan ruhunun hayvan temsili kötü ruhlarla dolu yapım, zorun başarıldığı bir görsel efekt yetenek gösterisi olduğu için, Renk Uzmanı Jean-Clément Soret ile çalışmayı gerektirdi.
İlk iki bölümün Görüntü Yönetmeni Justin Brown gerçek yerler, oyuncular ve kostümlerle hem 35mm hem de dijital bazı testler çekti. Ekip bu testlerle dizinin görünümü hakkında temel bir his edindi. Tüm diziye biraz ince film gren görüntüsü eklemeye karar verildi. Ardından Los Angeles’taki Technicolor renk teknolojisi ekibinin Baselight için yarattığı bir LUT, dijital çekimle film hissi verdi.
Öykünün zorluklarından biri her insan karakterinin bir kötü ruhunun olması ve insanların çevrelerinde kötü ruhları olmadan nadiren ekranda görülmeleri. Bu yüzden bilgisayarda üretilen CGI görüntüsü kötü ruhları eklemek için çok sayıda VFX çekimi gerekiyordu. VFX (görsel efekt) bütünleştirmede kontrast ve renk ana etmenler. Film LUT ile Baselight renk derecelendirme çözümünün keskinlik ve yumuşaklık denetimi, ekibe çok yardımcı oldu.
Soret ilk bölümde hissiyatı oluşturabileceklerini, ama öykünün farklı dünyalarda ve farklı çağlarda ilerlediğini, bu nedenle renk geçişlerinin doğal olarak geliştiğini söyledi: “Farklı yönetmenlerin ve görüntü yönetmenlerinin çalıştığı dizi boyunca renk uzmanı görünümün omurgasını sağlamak, her sinemacıya saygı göstererek tutarlılık üretmek zorunda. Baselight ana görünümleri oluşturup ardından doğal bir şekilde geliştirmeme imkan verdi, kısıtlı bir palete bağlı bırakmayıp özgür kıldı ve bu zengin ve karmaşık öykünün görüntülerini tatmin edici bir şekilde yaratmamızı sağladı.”
Baselight yüksek yaratıcı denetimin yanı sıra Technicolor’daki Baselight renk derecelendirme imkanları da iş akışında kritik destek sağladı; dizinin tüm raw çekimlerine ve VFX çekimlerine serbest erişim sundu. Televizyonda sekiz saatlik yüksek kaliteli dizi yaratmanın pratiği, yönetmenler ve görüntü yönetenleri denetime geldiklerinde belli bölümlerde renk derecelendirme yapılacağı anlamına geliyor. Bu nedenle Jean-Clément Soret aynı anda üç veya dört bölüm üzerinde çalışabiliyordu.
Sonuç olarak ilgi çekici, büyüleyici, hem çok güzel hem de ürpertici bir dizi elde edildi. Birinci dizi BBC1 ve HBO’da Kasım ve Aralık’ta yayınlandı; ikinci dizinin ise yapımı devam ediyor.