Blackmagic Design, Twentieth Century Fox’un “Asfaltın Kralları” adlı filminin renk derecelendirmesinde, EFILM’in Kıdemli Renk Uzmanı Skip Kimball’ın DaVinci Resolve Studio yazılımını kullandığını açıkladı.
James Mangold tarafından yönetilen film, otomobil tasarımcısı Carroll Shelby (Matt Damon) ve test sürücüsü Ken Miles’in (Christian Bale), 1966 yılındaki Le Mans 24 Saat Yarışında, Ford Motor Company şirketi adına Ferrari’yi geçecek, devrimsel bir yarış otomobili geliştirmelerinin gerçek hikayesini konu alıyor.
Görüntü yönetmeni Phedon Papamichael, filmin görünümü için ilham almak üzere geçmişteki filmleri inceledi. Özellikle de James Garner’in oynadığı 1966 yapımı “Grand Prix” filmini. Kimball şunları anlattı: “Grand Prix, 70mm Kodak filme çekilmiş, sinemaskop formatında klasik bir film ve bu filmin kadrajlama tekniğine ve sadeliğine bayıldım. O dönemlerde, pahalı vinçlerle ve drone’lerle otomobilleri takip etme teknolojisi yoktu... Bu otomobillerin, kocaman bir motoru bir arada tutan yalnızca birkaç somun ve cıvatadan ibaret olan, bir çeşit küçük makineler olduğunu yansıtmamız bizim için çok önemliydi. Yeterli frenleme kapasitesi olmadan, bir yarış otomobilinin içindeyken, nasıl bir tehlike ve yoğun bir heyecan olduğunu yansıtmak istedik.”
Her ne kadar filmin konusu 1960’lı yılların ortalarında yer alsa da daha önce üç projede birlikte çalışan Kimball ve Papamichael, sıradan bir “vintage” görünüm oluşturmak istemiyordu. Bunun yerine, yapım sürecinin ilk aşamalarında benzersiz bir LUT geliştirdiler. Kimball şöyle devam etti; “Film için LUT’u kamera testleri esnasında geliştirdik.Filmin; eski bir filmiş gibi hissettirmeden, bir dönemin duygusunu anımsatması önemliydi.”
Desatürasyon veya “eskitme” gibi tipik uygulamalar kabul edilemezdi. Kimball izleyiciye, tıpkı oradaymış gibi filmin 60’lı yılları hissettirmesini istiyordu. Yapım öncesi süreçte, Kimball çeşitli kaynakları inceleyip klasik tarzları araştırdı. Kimball şunları da ekledi; “O dönemden kalan, babamın eski otomobil dergilerini referans aldım. Bu; o dönemin otomobil üreticilerinin, pazarlama uzmanlarının ve fotoğrafçılarının tasarladıkları görünümler için, bana önemli bir fikir sağladı.”
Film boyunca, Ferrari fabrikasından tutun da Le Mans’daki yarışa kadar, ortama göre filmin tarzı da değişiyor. “Ferrari fabrikasının daha evvelki sahnelerinin, hayalimsi bir kalitesi olmasına karşı, Ford fabrikasının daha katı ve endüstriyel bir havası var. Bu, imalatçıların farklı felsefelerini yansıtıyor. Shelby’nin tamirhanesi her ikisinin bir karışımı.” Dönem, filmin tarzını etkilemiş olsa da Kimball başka kaynaklarda da ilham buldu. “Lee Iacocca’nın Enzo Ferrari ile yaptığı pazarlıkta, Baba (Godfather) filminin, çok büyük bir etkisi olmuştur.”
DaVinci Resolve yalnızca filmin renk derecelendirmesinde değil, görüntülerin hızla değerlendirilmesinde ve görsel efektlere ilişkin aralıksız güncellemeler açısından da önemli bir rol oynadı. Uyumluluk işlemlerinin Resolve’de yapıldığı “Ford vs Ferrari” filminde, EFILM uyumluluk kurgucusu Tashi Trieu’nun kurguya yapılan değişiklikleri idare etmesinden ve yönetmen James Mangold’a görünümleri ve versiyonları denemesi için imkan tanımasından yararlanıldı. Kimball şunları ekledi; “Film, Resolve’de yerel olarak uyumlandırıldığı için, müşterilerimize dijital görüntü stüdyosunda tam özgürlük sunabildik. Yönetmen ve görüntü düzenleyici Mike McCusker, belirli bir VFX sekansının zamanlamasıyla denemeler yapmak istediğinde, hemen orada bu denemeleri yapabildik.” Değişiklikler, büyük ekranda test edilebildi ve surround ses miksajıyla birlikte, yüksek kaliteli bir ortamda, görünümleri ve değişiklikleri, tam olarak değerlendirebildiler.
Kimball, Resolve’nin yerel araçlarından çeşitli şekilde yararlandı. Görüntüler en az yedi farklı kamera görünümüyle çekildi. Resolve’nin çözünürlükten bağımsız çalışma özelliği, Kimball’ın tüm çekimlerle RAW formatında ve 15 farklı boyutlandırma tekniğiyle çalışmasına imkan tanıdı. Resolve’nin, ‘camera shake’ isimli kamerayı sarsma aracı çekimler arasındaki enerjiyi eşleştirmek üzere sık sık kullanıldı. Bazen görsel efektlerin sağladığı etkiye, daha fazlasını ekledi.
“Asfaltın Kralları” filmi, ekibe çeşitli zorluklar sunsa da hiç biri Le Mans’daki son yarış kadar zor değildi. Beş farklı mekanda çekilen farklı görüntüler için Kimball; ışığı, gök yüzünü ve günün saati özelliklerini eşleştirmek zorundaydı. “Bu sahne o kadar gergin ve heyecan verici ki, tıpkı Ken Miles gibi, herkesin yalnızca yarışa odaklanması gerekiyordu. Jim, kullanılan görünümün hiçbir zaman aşırıya kaçmaması gerektiği konusunda ısrarlıydı. O kadar deneyimli bir film yapımcısı ki, fotogerçekçiliğin nüanslarına uygun bir şekilde, hemen göze çarpmayan ayrıntıları kullanıyor,” diyerek sözlerine devam etti Kimball.
Sekans için Mangold’un net bir vizyonu vardı ve filmin tamamında belirli bir çizgiyi takip etti. “O sekansın tamamı, hepimizin ortak ilhamının ve farklı görünümlerle birlikte denemeler yapmamızın bir ürünüdür.”
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.