Ünlü sinema görüntü yönetmeni Roger Deakins, Yönetmen Sam Mendes’in yeni filmi 1917’de kullandığı ALEXA Mini LF kamera, Signature Prime lensler ve TRINITY sabitleyici hakkında yorum yaptı. Görüntü yönetmeni, Notting Hill’deki 1911 yılında açılan tarihi Electric Cinema’da küçük bir ARRI ekibiyle buluşarak, Birinci Dünya Savaşı filmi hakkında söyleşi yaptı.
Deakins kariyeri boyunca ARRI kamera donanımı kullanmış birisi. 1980’lerde ARRIFLEX 35BL 4 ile başladı, 1990’larda ARRIFLEX 535 B’ye, 2000’lerde ARRICAM’e ve 2010’lu yıllarda ALEXA ile dijitale geçti. Son 1917 filmi, ilk geniş formatlı sinema filmi çekimi olarak Deakins için diğer bir ilerlemeyi temsil ediyor.
ALEXA Mini LF ve ALEXA LF gibi tam kare kameralarla aynı boyutta formata sahip 35mm fotoğraf makineleriyle olan deneyimi, odak uzunluklarının ne kadar farklı olacağı hakkında içgüdüsel bir hisse sahip olmasını sağladı. “Uzun bir lensle çekebileceğiniz, daha az alan derinliği elde edeceğiniz, ama görüş genişliğini korumaya devam edeceğiniz hissini veriyordu. Geniş lenslerle insanları yakından çekmeyi sevmiyorum. Bence bir 40mm lens, çok fazla yaklaşmayacaksanız yakın çekim için çok iyi. Beni 40mm ile çekim yapıp aynı zamanda genişliği ve arka planı da alma fikrine yönelten bu oldu.”
Deakins için ARRI geniş formatının avantajlarından birisi düşük ışık performansı ile dijital gürültü yaratmaması. “LF ile çekim yaparken 1.600 ve 3.200 EI arasındaki fark beni şaşırttı. Her zaman düşük pozlama yapabileceğimi biliyorum, ama 4.800 ayarı gibi bir şey olmalı, çünkü görüntü kalitesi harika. Evet, 3.200’de bir miktar gürültü oluşuyor ama çok az.”
Deakins parlak sahneler için ALEXA Mini LF’nin dahili FSND (full spectrum neutral density) filtrelerini kullandı. Gerektiği yerlerde bunları eşleşen harici ARRI FSND filtrelerle destekledi.
Deakins ALEXA LF kamerayı test ederken aynı zamanda geniş formatlı dijital sinema çekimleri için özel olarak üretilen ARRI Signature Prime lensleri de test etti. “Her zaman Prime lensler kullandım. Önce Zeiss Distagons ve Planar lenslerle başladım, ardından Cooke S4s, sonra da Master Prime lenslere geçtim. LF için çeşitli lensleri denedik ve Signature Prime lensler en net sonucu verdi.”
1917 filminde ARRI TRINITY
Deakins’in 1917 filminde ilk denediği ARRI teknolojilerinden bir diğeri de akıcı hareketlerle mobil kamera çalışmaları sağlayan TRINITY oldu. “TRINITY ile yukarı aşağı hareketler çok kolay yapılıyor. Akıcı hareketlerle çekim yapabiliyorsunuz; yürüyen birinin ayaklarını çekerken yukarı çıkıp sırtını, sonra dönüp önünü çekebiliyorsunuz. Bir Steadicam ile yapamayıp TRINITY ile yapabileceğiniz şeyler var ve uzaktan kumandalı kafalı bir Aerocrane üzerinde çalışıyorsanız rayı kurmak için uzun zaman gerekiyor. Beni V’ye çeken şeylerden birisi, sarsıntısız görüntüye imkan vermesi. Bir Steadicam gibi kaymıyor, biraz daha sağlam. Örneğin rüzgarlı havada daha az sorun çıkarıyor.”
ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.