Blackmagic Design, Sundance Film Festivali’nde 50’nin üzerinde filmin yapımında; dijital film kameraları, DaVinci Resolve Studio kurgu, renk derecelendirme, VFX ve ses post prodüksiyon yazılımı gibi, birçok Blackmagic Design ürününün kullanıldığını duyurdu.
“The Killing of Two Lovers” filmi; DaVinci Resolve Studio yazılımıyla kurgulandı ve derecelendirildi. Yönetmen Robert Machoian şunları anlattı: “DaVinci Resolve Studio ile ilk kez kurgulama yaptım ve bu bir riskti fakat iş akışını denemek ve gelecekte kullanabileceğim bir iş akışı olup olmadığını görmek istedim. İtiraf etmeliyim ki, bu riske girdiğim için çok memnunum! Kurgulama, pürüzsüz ve düzenli geçti. Projeyi renk uzmanıma teslim etmeye sıra geldiğinde, bunu kolayca yapabildim. DaVinci Resolve Studio, bundan böyle tercih edeceğim post prodüksiyon yazılımıdır.”
Lemohang Jeremiah Mosese’nin yönettiği “This Is Not a Burial, It’s a Resurrection” adlı bilim-kurgu filminin kurgusu Lemohang Jeremiah Mosese ve renk derecelendirmesi de Comfort and Fame Studios’dan Nic Apostoli tarafından tamamlandı. Sundance Film Festivalinde uluslararası ölçekte ilk gösterimi yapılan film, World Cinema Dramatic yarışmasında Büyük Jüri Ödülüne aday gösterildi. Dünya çapında satış haklarını Memento Film’in bağımsız sanat filmleri markası Artscope aldı.
DaVinci Resolve ve DaVinci Resolve Studio yazılımlarını kullanan Sundance Projelerinden bazıları: “The 40-Year-Old Version”, “Amulet”, “And Then We Danced”, “The Assistant”, “Beast Beast”, “Black Bear”, “Charm City Kings”, “Charter”, “The Cost of Silence”, “Cuties”, “Disclosure: Trans Lives on Screen”, “The Dissident”, “Dream Horse”, “Ema”, “Epicentro”, “The Evening Hour”, “Exil”, “Giving Voice”, “The Go-Go’s”, “Hey Lady!”, “Jumbo”, “The Killing of Two Lovers”, “La Leyenda Negra”, “LANCE”, “Leap of Faith: William Friedkin on the Exorcist”, “Love Fraud”, “Minari”, “Nine Days”, “The Nowhere Inn” ve “The Perfect Candidate” filmleri , DaVinci ürünleriyle derecelendirildi.
Blackmagic Design Kameralarını ve Donanımlarını Kullanan Sundance Projelerinden Bazıları:
- “The Earth Is Blue as an Orange” filmi’nin görüntü yönetmeni Viacheslav Tsvietkov, bir Blackmagic Production Camera 4K kullandı;
- “La Llorona” filminin günlük çekimleri ve sette oluşturulan LUT’lar için DaVinci Resolve Studio yazılımının yanı sıra, video görüntüleme ve referans sinyalinin oynatımı için bir Video Assist 4K kullanıldı.
- “Nine Days” filminin görüntü yönetmeni Wyatt Garfield, belirli çekimler için bir Blackmagic Pocket Cinema Camera ve bir UltraStudio Express görüntü yakalama ve oynatma cihazı kullandı;
- “The Painter and the Thief” yönetmeni Benjamin Ree, bir Pocket Cinema Camera kullandı; ve
- “Possessor” filminin görüntü yönetmeni Karim Hussain, sette canlı video oynatımı için Pocket Cinema Camera kullandı.
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.