Görüntü Yönetmeni George Steel ile Yönetmen Tom Harper, orijinal BBC dizisi Peaky Blinders’ın çekimi için bir araya geldiklerinden bu yana sık sık işbirliği yapıyorlar. Steel, baloncu Henry Coxwell ile James Glaisher’in 1862 yılında 11.280 metre rekor yüksekliğe çıkması üzerine bir dizi çalışması yapılacağını duyunca ilgisini çekti.
Harper bu fikri sevdi ve Jack Thorne ile görüşüp bu 19. yüzyıl balon macerası için bir senaryo yazmasını istedi. Öykünün başarılı olmasına katkıda bulunmak için Coxwell ile birlikte Fransız kadın baloncu Sophie Blanchard ile de çalışma yoluna gitti.
Harper ile Steel Amazon Studios desteği ve Eddie Redmayne ile Felicity Jones’un oyunculuklarıyla, otantik olmasını hedefledikleri yapıma başladılar. Steel kamera ve lens kombinasyonlarını Oxfordshire kırlarında, bir sıcak hava balonunda uçarken kamera hareketlerini test etti.
Projenin otantik havası, hava ve güvenlik koşulları elverdiğince gökyüzünde balondan çekim gerektiriyordu. Bunlar arasında 1862 yılının orijinal balonunun aynı boyuttaki kopyası içinde oyuncular uçarken helikopterden çekilmesi de vardı; bu sırada Steel yüksekteki bir sepetin içinden çekim yaptı. Steel Monstro 8K VV sensörlü RED DSMC2 kamera ile çekim yapmayı tercih etti.
Steel 35mm filmin yanı sıra bir dizi dijital kamerayı test etti ve Monstro kazanan format oldu: “İnsanlar en çok onu beğendi. Tam kare büyük sensör renkleri gerçekten net ve ayrıntılı yakalıyor. REDCODE’un verileri yönetme şekli sayesinde veri boyutu bir etken olmadı.” RED kamerayı Panavision Primo 70’lerle kullanması, hafifçe bir odak düşmesiyle çok keskin hatlı ama fazla sert olmayan görüntüler sundu. “1.85’te havadan çekimlere geniş açıklıklı bir manzara kazandırmak ve 2.39’daki geriye dönüş (flashback) sahnelerinin kırpılmış en/boy görünüm oranıyla buna tezat oluşturmak için küresel çekim yapacağımızı biliyorduk.”
Steel ve Harper çoğunlukla 360 derece manzaralı, geniş kapsamlı çekimleri tercih ettiler ve aydınlatma en önemli unsurdu. Güneşe yakın ışığın daha sert ve değişken olduğu yer sahneleri için aydınlatma daha yumuşak ve tanecikliydi. Işık şefi Wayne King’in tasarladığı dev aydınlatma donatımı, mavi ekran sahnesinin tepesine yerleştirildi. SkyPanel’den HMI Molebeam’e kadar bir dizi ışık kaynağı ve renklendirilebilen gaz kullanıldı.
Steel görsel efektler için 8K raw sıkıştırmalı 7:1 çekim yapmayı tercih etti. Raw dosyalar Rodeo FX ve Framestore’daki görsel efekt ekiplerine ve bu sırada Resolve üzerinde renk derecelendirme yapmakta olan Grattarola’ya aktarıldı. Grattarola yorum yaptı: “Bir gün görsel efektleri (VFX) gözden geçiriyor, ardından yeni gönderilen efektli çekimleri düzeltip geri gönderiyorduk. VFX ile renk derecelendirme arasındaki bu süreç birkaç hafta sürdü ve çalışanların hepsi çok gerçekçi hissetti. Tamamlanan görüntüyü izlediğimde kendimi öyküye kaptırmış bir halde yakaladım.”
Monstro görüntü yönetmenlerine sıra dışı alan denetim derinliği ile net ve doğal görüntüler yakalama imkanı sunuyor. 17+ adımlı dinamik aralıkla yüksek parlaklık koruma ve renk kontrastı sağlıyor. Zayıf ışıkta gösterdiği performansa gelince, düşük gürültü ve ince gölge ayrıntılarıyla öne çıkıyor. Bütün bunlar, her yaratıcının düşlediği yaratıcı seçenekleri ve esnekliği açığa çıkarıyor.