Super Bowl futbolun ötesinde öneme sahip. Birçokları için reklamları çok cazip, büyük markalar geniş bir izleyici kitlesinin dikkatini çekmek için dev bütçeler harcıyorlar. Bu yıl 30 saniyelik bir reklam aralığı 5.6 milyon ABD Doları tutuyor. Reklamlardan birisini Görüntü Yönetmeni Khalid Mohtaseb Türk Havayolları için Sony VENICE kamera ile Hawk ve Lomo anamorfik lensler kullanarak çekti.
“Proje dört ülkede, Ürdün, Türkiye, Endonezya ve İzlanda’da çekildiği için, konu doğru kamerayı seçmeye gelince çok yönlülüğü nedeniyle Sony VENICE ile Rialto uzatma sistemiyle çalışmaya karar verdik. Endonezya’daki şelale ve mağara gibi fiziksel olarak ulaşmanın son derece zor olduğu yerler vardı. Ekip ve tüm donanımın bir ipli makara sistemiyle alçaltılması gerekiyordu, ve şelaleye ulaşabilmek için çok üstünkörü bir patikaya doğru inerek saatlerce zorlu bir yürüyüş yapmak zorunda kaldık. Bu güçlükleri düşündüğümüzde Rialto bu tip yerler için mükemmel araç.”
“Dual Base ISO da iyi işe yaradı. Gece sahnelerin çoğu için çok minimal düzeyde aydınlattım ve 2500 Base ISO’dan yararlanarak 3200 ISO çekim yaptım. Bu çekimler 500 ISO çekilenlerden farklı görünmedi ve bu kamerada beni gerçekten etkileyen nokta, ISO kaç olursa olsun görüntü kalitesinin hiç azalmaması.”
Khalid ve ekibi aynı anda olmasa da sürekli iki kamera ile çekim yaptı. X-OCT XT formatında kayıt yapan her iki kamera da farklı yapıdaydı ve her zaman taşınmaya hazır olduğu için Khalid ile ekibi hızlı hareket edebildi. Sony VENICE kameralardan birisi stüdyo modunda kuruldu ve çoğunlukla bir Technocrane, dolly veya kol üzerinde kullanıldı.
İkinci Sony VENICE Rialto uzatma sistemiyle donatıldı ve çekimin en çok çalışan aygıtı oldu. Rialto bir ARRI Maxima 3 eksenli gimbale monte edildi ama bazen Rialto gimbalden çıkarılıp elde kullanıldı. Khalid ve ekibi Maxima’dan elde çalışmaya çok hızlı şekilde geçebilmenin yolunu buldu ve çekimin sonuna doğru Maxima ile elde çekim arasında artık 2 dakikadan kısa sürede geçiş yapabiliyordu.
Khalid Maxima sistemiyle Rialto kullanmayı çok seviyor. “Rialto ve Maxima harika bir kombinasyon. Maxima’da en sevdiğim şey hızı. Biraz yukarı-aşağı dengeleme yapınca gimbal çalışmaya hazır oluyor. Çok az sorun yaşadık ve Sony VENICE ile birlikte çok zorlu koşullarda çekim yaptık. İkisi de iyi iş çıkardı. Kameramanım Ilya Akiyoshi gimbali kullandı, ben de kamera kafasını joystick ile çalıştırdım ve başarılı oldu.”
“Dokuz günlük bir çekimdi ve ışığın iyi olduğu günbatımı saatlerinde epey görüntü yakalayabildik. Işık Base 500 ISO’da çekim için fazla azalınca daha yüksek Base 2500 ISO’ya geçtik, hatta bazı görüntüleri 10.000 ISO çektik ve bu bize 10 dakika daha çekim süresi kazandırdı. Çekim yaptığımız dokuz gün boyunca Sony VENICE’in yetenekleri sayesinde 90 dakika fazladan günbatımı sahnesi çekmiş olduk. Hala bu kamerayı ve ürettiği görüntüleri sevmek için yeni şeyler keşfediyorum.”
“Bugün itibariyle yaklaşık iki yıldır Sony VENICE ile çekim yapıyorum ve yakaladığı görüntülerden ve sınırları aşabilmesinden memnunum, bu nedenle normal değerlerinin dışına çıkarıp nasıl performans verdiğini görmek için bu projede daha da zorlamak istedim. Bir kameranın kullanımı bu denli kolay olduğunda onu zorlamayı seviyorum.”