Oscar ödüllü Görüntü Yönetmeni Roger Deakins ile 1917 filmindeki çalışması hakkında yapılan ikinci söyleşi için ARRI filmin görsel yaklaşımı konusunda açıkça konuşabildi; filmin piyasaya çıkışından üç ay önceki ilk söyleşi yayınlandığında hala gizli tutulan bazı noktalar vardı.
Filmdeki en büyük fikir ve işin sırrı, Yönetmen Sam Mendes’in filmin tek bir kurgusuz çekimden oluşuyormuş gibi görünmesini istemesiydi. Filmde tehlikeli düşman toprağına gönderilen iki asker, yaklaşan bir saldırıyı durdurup canlar kurtaracak bir mesajı iletmekle görevlendiriliyor. Mendes kameranın hiç kesintisiz bu iki ana karakterle birlikte kalmasını istedi.
Görüntü Yönetmeni Roger şunları söyledi: “Gerçek zamanlı bir öyküde sürekli hareket halinde iki karakteri takip ediyorsunuz. Birkaç kişi filmin bazı kesmeler varmış gibi olup olmayacağını sordu. Ama bu Sam’in istediği efekti taşımayacaktı. Benim için bu, tamamen içinde olduğunuz için tekniği unutmuş gibi hissettiriyor. İzleyicilerin bunun etkisinden çıkmaları mümkün değil; neredeyse klostrofobik bir his, ötesine bakmalarına izin vermiyor. Filmin çepeçevre sarmasını ben böyle algılıyorum.”
Filmin en önemli unsuru, üç boyutlu, sarmal (immersive) etkisi. İzleyicileri askerlerin yolculuğundaki her adımda birlikteymiş gibi hissettiren Mendes, seyir deneyiminin derin ve güçlü olmasını hedefledi. Fakat Western Front’un geçit vermez arazisi boyunca bir kamera nasıl kesintisiz yolculuk yapacaktı?
James ile Roger farklı kamera donatım seçeneklerini araştırmak için iki ay harcadılar; sonunda kamerayı siperler, insansız ıssız araziler, askeri koruganlar, kraterler, enkazlar, ormanlar ve tarlalar boyunca taşımak için dört temel yöntem üzerinde karar verdiler. Bu donatımlardan birisi, Charlie Rizek’in kullandığı ARRI TRINITY kamera sabitleme sistemi oldu.
Rizek yorum yaptı: “TRINITY’de benzersiz olan, karma tasarımı. Klasik bir Steadicam’in vereceği akıcı hareketi, uzaktan kumandalı bir kafanın hassasiyetiyle bir arada sunuyor. Kameraların yerleştirilmelerinde klasik sistemlerle kısıtlamalar yaşanıyordu, artık ARRI TRINITY sayesinde kameraman etraftaki tüm alanı keşfedebiliyor.”
ARRI TRINITY ve ALEXA Mini LF, 1917 filminde çekimde.
Kamera donatımlarının bazıları küçük ve hafif bir kamera gerektiriyordu, ama Mendes aynı zamanda çok yüksek çözünürlüklü görüntüler de istedi ve Deakins geniş formatlı görünümden, sığ alan derinliğinden ve uzun bir lens hissi vermekten yanaydı. Gereksinim duydukları şey ALEXA görüntü kalitesi, geniş bir format ve küçük yapı idi.
ARRI bu sırada ALEXA Mini LF kamerasının son aşamalarındaydı ve filmin setine seri üretim öncesi prototip sağlayabildi, böylece 1917 bu kamera kullanılarak çekilen ilk film oldu. Roger duygularını ifade etti: “İlk prototip elimize geçtiğinde mutlu olduk. Ya biri düşürürse diye evham yapıyordum. Henüz çok sayıda tamamlanmış kamera olmadığını öğrendik; düşürürsek veya başka şekilde bir sorun olursa başka bir tane isteyemeyecektik.”
Kamera film boyunca aynı karakterlerle kaldığı için, odak uzunluğunu değiştirme ihtiyacı çok azdı. Roger devam etti: “Çekimlerin %99’unun 40mm Signature Prime lensle olduğunu söyleyebilirim. Nehirdeki çekimlerin bazılarını 47mm bir lensle yaptık, çünkü arka planı biraz daha kaybetmek istedim. Bir bodrumda ise tünel hissi vermek istediğim için 35mm bir lens kullandık.”
Münih’te yeni kameraları üretmekte olan ARRI ile Birleşik Krallıkta yapımı destekleyen ARRI Rental arasındaki başarılı ekip çalışması sayesinde 1917 filmi ALEXA Mini LF kameranın avantajlarından yararlanabildi. James “ARRI Rental’in verdiği hizmetten daha fazlası olamaz” dedi ve Roger buna katıldığını söyleyip ekledi: “Filmde daha büyük bir kamerayla yapabileceğimiz tek bir çekim bile yok. Birkaç yıl önce muhtemelen yapılamayacak türde bir film.”
Kamera film boyunca aynı karakterlerle kaldığı için, odak uzunluğunu değiştirme ihtiyacı çok azdı. Çekimlerin %99’u 40mm ARRI Signature Prime lensle yapıldı.
ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.