Blackmagic Design, Görüntü Yönetmeni Toby Oliver, ASC’nin “Hayal Adası” gerilim/korku filmini çekmek için 2 adet Pocket Cinema Camera 4K kullandığını duyurdu. Sonra, FotoKem’den Renk Uzmanı Alastor Arnold, filmin renk derecelendirmesi için DaVinci Resolve Studio’yu kullandı.
Oliver, Pocket Cinema Camera 4K’ları yapım boyunca geniş açı planları yakalamak için ve filmin çarpıcı kavga sahneleri esnasında bir aksiyon kamerası olarak kullandı.
“Büyük bir aksiyon sahnesinin koreografisini oluşturmak için özel efektlerden, tehlikeli sahnelere ve kostümüne kadar birçok şey gerektirir. Bu nedenle, seti yeniden hazırlamak zorunda kalmamak için bir çekim esnasında mümkün mertebe görüntü yakaladığımızdan emin olmamız gerekir. Ne kadar çok kamera sığdırabilirseniz o kadar iyidir,” diyen Oliver sözlerine şöyle devam etti: “Pocket Cinema Camera 4K’ların küçük olması nedeniyle, diğer kameraların kadrajına girmeden eşsiz açıları yakalamak için aksiyon çekiminin içine onları kolaylıkla yerleştirebildik. Bu da her bir çekimden en iyi şekilde faydalanmamıza çok yardımcı oldu.”
Az yer kapladıkları ve aksiyonu yakalamak için dar noktalara yerleştirilmeleri mümkün olduğundan, kameraların dahili kayıt kabiliyetleri Oliver için son derece önemliydi. “Bir sahnede, bir düzine kadar oyuncu ve silah ateşinin olduğu büyük bir çarpışma var. Çarpışma esnasında bir paralı asker bir havuza düşer, bu yüzden suya batışının eşsiz bir açısını yakalamak için bir Pocket Cinema Camera 4K’yı suyun içine askerin altına yerleştirdik. Daha sonraki bir sahne zarfında, bir çekişme esnasında oyunculardan biri yere düşer, bu yüzden farklı bir bakış noktası için bir Pocket Cinema Camera 4K’yı bir masanın altına yerleştirdik,” diyerek Oliver açıkladı.
“Kameraların ebadını ve dahili olarak kaydetme imkanını sonuna kadar kullanarak ihtiyacımız olan çekimleri elde edebildik. Üstelik, dinamik aralıkları ve yüksek kare hızlarında çekim yapabilmeleri, ana kameralarımızın çekimleriyle kolaylıkla eşleştirmemizi sağladı. Böylece, post prodüksiyonda tüm çekimler arasında pürüzsüzce kurgulama yapabildik,” diyen Oliver sözlerini şöyle tamamladı: “Kısıtlı bir bütçe dahilinde, daha fazla mesafe kat etmek ve alanımızı genişletmek için kullanabileceğimiz güvenilir, uygun fiyatlı, hepsi bir arada kameralara ihtiyacımız vardı ve Pocket Cinema Camera 4K’lar tam da bunu sağladı.”
Her bir konuğun hayalinde yaşadıklarıyla uyumlu, kendine ait bir ton ile, film için dört farklı görünüş geliştirmek üzere FotoKem’den Alastor Arnold, Oliver ve Yönetmen Jeff Wadlow ile çalıştı.
“Filmdeki farklı görünüşleri oluşturmak için kısa bir sürede çalışmak hem zorlu hem de tatmin ediciydi. Renk derecelendirmesini DaVinci Resolve Studio’da yapmak, Toby ve Jeff ile denemeler yapmayı ve farklı renk konseptlerini elemeyi kolaylaştırdı ve eğlenceli hale getirdi,” diye Arnold ekledi.
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.