Görüntü Yönetmeni Luca Bigazzi’nin üç adet RED WEAPON kamera ve 8K HELIUM S35 sensörlerle özenli hazırlık ve çalışması sayesinde modern papalık dünyasını yansıtan, Paolo Sorrentino’nun yönetmenliğini yaptığı ikinci dizi, ilki kadar zarif ve sinematik oldu.
Sky Atlantic, HBO ve Canal+ yapımı olan dokuz bölümlük dizi, The Young Pope’u kusursuz olarak takip ediyor ve ikinci bölümde John Malkovich’i İngiliz Papa III. John Paul olarak tanıtıyor. Yine birinci dizi gibi çekici görüntüler ve özenli bir aydınlatma tasarımı dikkat çekiyor.
Bigazzi dizi için kamerayı RED WEAPON’ın hafif gövdesi ile HELIUM sensörün ışığa hassasiyeti nedeniyle seçti ama aslında filme çekmeyi bıraktığından beri RED kameralara sonuna kadar güveniyor.
“Eğer üç tane kamerayla çekim yapıyorsanız pencerelere jel uygulamayı veya iç mekânlara çok miktarda ışık eklemeyi aklınızdan çıkarabilirsiniz, bütün bunlar çok uzun zaman alır. Sette en kırılgan şey oyunculardır. Serbestçe hareket etmek için zamana ve alana ihtiyaçları var ve RED’in ışığa hassasiyeti çok hızlı davranırken hala doğal ışık kullanma imkanı veriyor. Yani aynı ışığı kullanarak aynı anda geniş ve yakın çekim yapabiliyorum.”
Bu yöntem özellikle Sistine Şapeli, St. Peter’s Bazilikası ve Piazza San Pietro’yu sahneleyen büyük setlerin kurulduğu The New Pope gibi bir program için önemliydi.
Bigazzi hem The New Pope dizisinin görünümünü zenginleştirmek, hem de çekimin tamamlanmasını hızlandırmak için biri gölgeler, diğeri, parlak ışıklar için olmak üzere iki pozlama ayarı ile çekim yapabildi. Aynı R3D dosyası içerisine ikili pozlamaları kaydeden RED HDRx çözümü, tekrar çekim yapmak, yoğun ND filtreleri kullanmak veya ek ışıklandırma kurmak zorunda kalma olasılıklarını azaltıyor.
Bigazzi verimliliği yükseltmek için birçok çekimde bir Canon lens, özellikle yüksek kontrastlı ve güçlü parlak ışıklı sahnelerde parlama ve bozulma olmaması için alternatif olarak bir Leica Summicron lens takımı kullandı.
İlk diziyle ikinci arasındaki tek önemli fark, ikincide Pro-Mist filtre kullanılmaması oldu. “Parlak ışıklara çok hoş bir efekt veriyor, fakat bazen yansımalarda sorun da yaratabiliyor, bu nedenle o parıltıyı post prodüksiyonda eklemeyi tercih ettik.”
Bigazzi için öykü anlatımında kameraların kadrajları ve konumları en az ışık kadar önemli.
“Kamera kullanmayı seviyorum ve idealde üç kamerayla da kendim çekim yapmak isterdim! Bulunduğum konumdan diğer iki kamerayı izleyebiliyorum, iki kameramanıma çok güvenmeme yardımcı oluyor. Yıllardır benimle çalışıyorlar ve çok iyi bir iletişimimiz var.”
Bigazzi en son sinema filmi olan Lamberto Sanfelice’nin yönettiği Futura’da RED’in çift hassasiyetli sensörüne sahip RED GEMINI 5K S45 ile çekim yaptı.
“İnanılmaz bir kamera. Işığa insan gözünden daha hassas. Tamamen karanlıkta çekim yapmama imkan verdi ve çok memnun olduğum kalitede görüntüler sağladı. Bu kamera bana çok heyecan veriyor ve bundan sonra sadece bu kamerayı kullanacağım.”
RED ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 297 88 77 numaralı telefondan Provid’i arayabilirsiniz.