ALEXA LF, ALEXA Mini LF ve ARRI Signature Prime lensler sadece uzun metrajlı filmlerde değil, reklamlarda ve müzik kliplerinde de giderek daha fazla kullanılıyor.
Paris’in banliyölerinde doğup büyüyen Melodie Preel, film okulunun sinema bölümünü bitirdikten sonra kamera asistanı, daha sonra da görüntü yönetmeni oldu. Son iki yıldır reklam çekiyor ve çalışmaları kısa sure önce iki Stratégies Award ödülü kazandı.
Mélodie Preel oyuncular ve ALEXA Mini LF ile sahne arkasında
Melodie Preel, ödül kazanan reklamında ALEXA ile yaşadığı deneyimden bahsetti.
Neden ALEXA LF ve ARRI Signature Prime lenslerle çalışmayı tercih ettiniz?
Çalıştığım ilk Roger Vivier filminde (EqualityFilms) Yönetmen Laura Sicouri çok tarz bir dekor ve ayrıntılı bir renk paletiyle, çalışmanın sanatsal yönetimi hakkında belli bir görüşe sahipti. Bu bağlamda ALEXA LF’in yüksek hassasiyeti mükemmeldi. Bu kamera geniş enlem ve çok iyi renk doğruluğu ile daha birçok nüansa sahip. Clichy’de sıkışık bir otelde çekim yapıyorduk ve bu çok yüksek hassasiyet ile Signature Prime lenslerin geniş açıklığı (yaklaşık T2) tüm nüansları korurken bu küçük set tasarımlarını daha kolay aydınlatmama imkan verdi.
Mélodie Preel tarafından çekilen bir reklam fotoğrafı
ARRI Signature Prime lensler hakkında ne düşünüyorsun?
Bence ALEXA LF kamera için mükemmel araçlar. Açıklıkları geniş, hafifler, 18mm – 125mm arasında bile çekim yapabiliyorlar; bu alanda henüz fazla seçenek yok. Ayrıca çok yumuşak oldukları halde bir karakterleri var. İyi bir denge kurduklarını fark ettim; modern, kolay ve aynı zamanda iddialılar. Signature Prime lenslerin odağın dışına çıkma biçimlerini de gerçekten beğeniyorum. Çok otantik bir tarafları var. İlk Roger Vivier filminde görüntünün arkasına biraz güç kazandırmak için kamerayı 2000 ASA’ya zorladım.
Geniş ALEXA LF sensörü çalışma şeklinizi değiştirdi mi?
Geniş LF sensor görüntülere daha güçlü bir varlık kazandırıyor. Kişilik ve hacmi kaybetmeden orta bir odak uzunluğu ile karakterlere yaklaşabiliyoruz. Çok küçük kurulumlarda bu bana kadrajı hiç deformasyon olmadan iyileştirme imkanı verdi. Bu çok ilginç.
Görüntü Yönetmeni Mélodie Preel
Peki ya Mini LF?
Dürüstçesi benim favorim Mini LF! Geniş sensörlü Mini daha da fazla olanak sunuyor. Bu kamerayla kadraja yaklaşabiliyor, görüntünün hacmini ve karakterini hissedebiliyoruz. Bazı projelerde bu ana unsur olabiliyor. Kısa süre önce Fondation pour l’Enfance çocuk vakfı için çektiğim reklam filminde Mini LF kamerayı çok bilinen eski lenslerle çektim. 2:1 çekim yaparken kısa odak uzunluklarının kenarları silikleştirme etkisini korumak istedim. Yumuşak olmaya devam ederken görüntüye bir miktar “zarar vermek” ve bazı bozulmaları düzeltmek istedim. Mini LF ile bir el kamerasıyla küvetteki bir anne ile oğlunu çekmem gerekiyordu. Ağırlığı azaltmak için pili çıkardım. Karakterlerden 20cm uzaktaydım ve hareketlerine tepki verebiliyordum. Büyük bir kamerayla bunu yapamazdım. Mini LF görüntüye yakınlık, eşsiz bir samimiyet katıyor. Spontane söylüyorum, kendi hassasiyet düzeyime yakın. Görüntüler çok daha canlı. Bugün Mini LF kamerasız yapamam. Mümkünse onunla çalışmak isterim.
ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.