Görüntü Yönetmeni Greig Fraser, Disney’in çığır açan canlı aksiyonlu Star Wars dizisi “The Mandalorian” filminde ALEXA LF ile kamera içi efektlerden yararlanarak çekti. Fraser filmden ve kameradan bahsetti.
Star Wars efsanesinin ilk canlı aksiyonlu dizisi “The Mandalorian”, yoğun şekilde doğada veya yeşil ve mavi ekran teknolojisiyle çekilen önceki Star Wars çalışmalarından farklı olarak, gerçek zamanlı, kamera içi birleştirme (compositing) içeriyor. Bir yapının önündeki sahneye 1.326 adet LED ekrandan oluşan dev bir içbükey görüntü duvarı kuruldu (The Volume), set istenen sayıda farklı gezegen manzarası veya iç mekan görüntüsü sunan fotoğraf gerçekçiliğinde dijital arka planlarla sarıldı. Dizi ALEXA LF kamerayla çekildi sıra dışı dram dizisi, sinematografi ve görsel efektler dahil 15 kategoride Emmy ödüllerine aday gösterildi.
Fraser yüksek oranda odak azalması yaratmak için diziyi ALEXA LF ve anamorfik lenslerle çekmeyi tercih etti.
“Bir görüntü yönetmeni olarak çok basit görsel ipuçları olarak adlandırabileceğim noktalara önem veriyorum. Örneğin Star Wars’u Star Wars yapan şeylerden birisi (ona özel olmasa da) geniş ekran. 2.40:1 kadrajlama Star Wars için önemli. Önce “The Mandalorian” dizisini televizyonda gösterileceği için 16:9 yapmayı konuştuk, fakat bize bir Star Wars hissi vermedi. Bu Star Wars asla 16:9 olamaz demek değil, ama bizim için bir yapımı gerçekten Star Wars yapan şeylerden biri geniş ekran en/boy oranıydı.”
“Başka bir konu da anamorfik format oldu. Her ikisinde de anamorfik lenslerle olmak üzere “Rogue One”da ALEXA 65, “The Mandalorian”da ALEXA LF kullanabildiğimiz için çok şanslıydık. İki film için farklı sıkıştırma oranları kullandık, ve her ikisi de anamorfik kalitedeydi. Benzer şekilde, bir Star Wars yapımını anamorfik lensle de çekmek zorunda değilsiniz, bu Bradford tarafından “Solo”da harika bir şekilde kanıtlandı. Ama “The Mandalorian” dizisine Star Wars havası katan şeylerden biri de bu lenslerdi.”
“Bence ALEXA LF ile anamorfik lens kombinasyonunda en hoş şey odak azalması. Hepimizin bildiği gibi, geniş bir sensörle çekim yaparsanız aynı odak uzunluğu size daha geniş bir alan derinliği verir. ALEXA LF üzerinde bir 50mm anamorfik ile çekim yaparsanız, bir geniş lensin normalde yapacağı bozulma veya eğilme olmadan bir geniş açılı lens olarak davranır. Elde ettiğiniz daha geniş görüş alanı bence izleyiciyi olayın içine çeker. Bence daha geniş bir görüş alanı elde ediyorsanız, daha yakına hareket etmelisiniz. Bu durumda sizin 50 milimetreniz, Super 35 üzerinde olacaktan daha yakındır, yani kameranız oyuncuya daha yakındır ama açınız geniş olmaz. Geniş açılı bir lensi birinin yüzüne tutmak gibi bir bozulma veya his yaşamazsınız, güzel görünür. Bence sizi konunuza ve öykünüze daha fazla yaklaştırır.”
1.326 LED ekrandan oluşan içbükey görüntü duvarının yarattığı arka plan.
“The Volume LED fonda veya “The Mandalorian”in ilk sezonundaki çekim süreci gelenekselin çok dışındaydı. Yönetmenle keşif aşaması 12 hafta, The Volume’e görüntüleri yüklemek 12 hafta sürdü. Diğer Görüntü Yönetmeni Baz Idoine ile çok yakın ilişki içerisinde çalıştım. Diğer bölümlerde de vardı, ama ben ikinci bölümün arka planını aydınlatırken birinci bölümün setinde de bana yardım etti. Çok yakın, ortak bir çalışmaydı ve standart TV için sıra dışıydı, ama bence çok başarılı oldu. Ortak olarak senkron çalışmamıza imkan verdi ve ben ışıkla çalışırken o çekim yapabildi, ya da tam tersi işler üzerinde çalıştık.”
ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.