Orijinali modern bir kabuki (dans ve pandomim sergilenen bir Japon halk tiyatrosu türü) sahne performansı olan Japon filmi “Takizawa Kabuki ZERO 2020 The Movie”, TRINITY operatörü Taro Kimura tarafından yeni bir maceraya atılıyor.
“Takizawa Kabuki ZERO 2020 The Movie”, “Takizawa Kabuki” adlı uzun metrajlı dev bir tiyatro yapımının film uyarlaması. Japon süper star Hideaki Takizawa tarafından yönetilen ve yapımcılığını eğlence sektörünün devi Johnny & Associates’in yüklendiği dans ve dram filminin neredeyse tamamının sahnede çekilmesi, TRINITY ve TRINITY operatörü Taro Kimura için yeni bir uğraşıydı.
Kimura yorum yaptı: “Daha önce sahnede çekim yapmış olsam da, ilk defa bir kabuki sahnesi çekiyordum. TRINITY, yönetmen Takizawa’nın hiç kesme olmadan uzun planlarla tek bir performans sunma vizyonunu başarmamı sağlayan mükemmel araç oldu.”
“Takizawa Kabuki ZERO 2020 The Movie” filminin sahnesinde TRINITY operatörü Taro Kimura.
Kimura açıklama yaptı: “Geleneksel bir kabuki sahnesinde izleyiciler hanamachi (geyşaların çalıştığı ve yaşadığı bölgeler) hariç bir gösteriyi sadece sahnenin önünden seyredebilirler, ama “Takizawa Kabuki ZERO 2020 The Movie” için en karmaşık el hareketleri ve ifadelerden tüm olayı çeşitli açılardan tek bir kadrajda çekmenin yoğun hissine kadar tüm çekimleri yapmak istedim. İzleyicilere gösterinin bir parçası oldukları yanılgısını yaşatmak istedik.”
Tiyatro ile sinemanın en iyi kombinasyonunu elde edebilmek için “Takizawa Kabuki ZERO 2020 The Movie” filminin kamera çalışmasının dikkatle planlanması gerekiyordu. Kimura bu konuda şöyle konuştu: “Filmin her saniyesi son derece ayrıntılı talimatlar altında çekildi. Örneğin bazı sahnelerde alçak bir açıdan odağı ön plandan arka plana alarak (pull shot) başlayıp oyuncunun göz hizasına yükselerek arkasına geçmem gerekiyordu. Bu kamera hareketleri normal bir Steadicam ile mümkün değil, ama TRINITY ile bunları kolayca başarabildim.”
Filmin ana konularından biri olan danslarda TRINITY akıcı ve doğal hareketleri vurgulamakta kritik bir rol oynarken, hassasiyeti korumaya devam etti. Kimura sözlerine devam etti: “Dans çekerken çoğunlukla olan durum, nasıl çekeceğinize önceden karar vermeden gösteriyi serbestçe çekmek için birçok seçeneğinizin olmasıdır. Fakat bu proje için durum farklıydı. Her plan için aynı açılarla çalışmam gerekiyordu.” Deneyimli kameraman için böylesine mükemmellik gerektiren bu film, kesinlikle kariyerinin en zorlu projelerinden biriydi. “Oyuncular ve ekip üyeleri o kadar çok defa prova yaptılar ki, oldukça sinir bozucu bir hal aldı.”
TRINITY operatörü Taro Kimura, ekibinin üyeleriyle.
Japonya’nın ilk TRINITY sahibi olarak Kimura için karma kamera sabitleyici çok önemliydi. “Geniş aralıkta yukarı ve aşağı hareket kamera çalışması için birçok olanak sunarak oyunun kurallarını tamamen değiştiriyor. Benimkini aldığımda çok mutlu olmuştum. Reklamlarda, müzik kliplerinde ve filmlerde kullandıktan sonra, TRINITY sonunda Japonya’da tanınır hale geliyor. Şu anda birçok kameramanın kullanmakta olduğu TRINITY, bence çok yakında çok sayıda projenin çekiminde kullanılacak.”
ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.