Blackmagic Design, Los Angeles merkezli görsel efekt (VFX) şirketi Moving Target’in, uzun metrajlı yeni film “Land” yapımında Fusion Studio VFX ve hareketli grafikler yazılımı kullandığını duyurdu.
2021 Sundance Film Festivalinde ilk gösterimi gerçekleştirilen “Land”, Amerika’nın engin ve sert tabiatında hayatın anlamını arayan bir kadının dokunaklı öyküsünü anlatıyor. Edee (Robin Wright), akıl almaz bir olayın ardından, bir zamanlar bildiği bir dünyaya artık bağlı kalamayacağını fark eder ve bu belirsizlik karşısında, Rocky Dağları’nın muhteşem fakat acımasız ıssızlığına çekilir. Yerli bir avcı (Demián Bichir) kendisini ölümün eşiğinden kurtarınca, tekrar yaşamanın bir yolunu bulmak zorunda kalır.
Görüntü birleştirme sorumlusu Jeremy Nelson, bakir doğanın hava koşullarının yoğunluğunu artırmak da dahil olmak üzere, filmin VFX sekansları için Fusion Studio’yu kullandı Nelson şunları anlattı: “Kar yabana atılamaz bir güce sahiptir ve filmin bir bölümünde hikayenin önemli bir öğesidir. Çekimlerin birçoğunda hava durumunu canlandırmak için Fusion Studio’nun 3D partikül sistemini kullandım. Partikül çalışmalarını başka bir VFX sanatçısına yaptırmaktansa gerekli araçların Fusion Studio’da olması, çekimlerin hepsini tek bir günde birleştirmemi ve ardından gerektikçe düzeltme yapmamı mümkün kıldı. Bu, çok zaman kazandırdı.”
Nelson ayrıca, filmin başındaki bir araba kullanma sahnesinde de 3D partikül araçlarından yararlandı. Nelson sözlerine şöyle devam etti: “Wright’in oynadığı karakter arabasıyla dağa yolculuk yaparken sahneyi istediğimiz hale getirmek üzere çekimlerden, levha ve trafik gibi bazı öğeleri çıkartmak ve kamera açısını değiştirmek için Fusion Studio’nun 3D projeksiyon araçlarını kullandık. Yol kenarı boyunca uzanan bir nehri akar bir şekilde göstermek için 3D partikül ve yer değiştirme araçlarını kullandık, sonra sahnedeki bir öğeyi döngüye almak için hızlıca DaVinci Resolve Studio’ya geçtik. Çekimi istediğim uzunlukta kırpmak için kurgu sayfasını kullandım ve ardından nehrin kesintisiz bir döngüsünü oluşturmak üzere aynı çekimi kullanarak çapraz çözülme geçişi uyguladım, daha sonra VFX işlemlerini tamamlamak için tekrar Fusion Studio’ya gönderdim.”
Nelson’un en çok beğendiği Fusion Studio aracı ızgara desenli çarpıtma aracıdır. Bunu, yüksek yapım değeri katmanın çok hızlı bir yolu olarak görüyor. Örneğin, sahnelerden birinde Wright’in karakteri koşullara dayanamayıp, kabininde yere yığılıyor. Çok aç bir halde bulunuyor, bu yüzden Nelson ve Moving Target ekibi, farklı görünümleri denemek için ızgara çarpıtma aracını kullandı.
Nelson şunları da ekledi: “Çok zayıflamış görünmesini sağlamak için Fusion Studio’nun ızgaralı çarpıtma ve 2D takip araçlarını kullandık. Yeni görünümü Wright’in cildi üzerine uygulayarak kaburgalarının dışarı çıkmasını, yüzünün daha zayıf ve incelmiş ve renginin sağlıksız görünmesini sağladık. Fusion Studio araçlarının birbiriyle veri paylaşıyor olması her şeyi hızlandırıyor, böylece alınan notlar doğrultusunda ve görünümü ne kadar zorlamak istediğimize bağlı olarak, efektleri hızla değiştirebildik. Çekimleri daha hızlı gözden geçirebildik ve bu da doğru dengeyi bulmak için biraz ince ayar gerektiren bunun gibi bir sahne için çok önemli. Sonunda, orijinal görüntülerden daha doğal olan bir görünümde karar kıldılar fakat VFX’in güzelliği de budur, bazen farklı seçenekleri deneyinceye kadar en iyi sonucun hangisi olacağını bilemezsiniz, bu yüzden hızlı ve çok yönlü araçlara ihtiyacınız vardır.”
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.