RED’in Behind the Look sanal sinematografi dizisinin bir parçası olarak Pawel Pogorzelski, RED’in film çekenlerle bağlantı kurmaktan sorumlusu Naida Albright ile canlı, etkileşimli bir söyleşiye katıldı.
Görüntü Yönetmeni Pawel Pogorzelski, Yönetmen Ari Aster’in Midsommar ve Hereditary filmlerindeki eleştirmenlerce beğenilen çalışmalarıyla biliniyor. Kısa süre sonra Nobody ile False Positive filmleri de gösterime girecek. Pawel sanatsal çalışma süreci ve hazırlığın önemi hakkında RED ile konuştu.
“Başlangıçta yönetmenin düşüncelerini okumaya çalışırım. AFI’da (American Film Institute) öğrendiğim bir şey, ilk olarak senaryoyu bir izleyici olarak okumak gerektiği. İlk okuma çok özel; sadece bununla öyküyü izleyicilerin düşündüğü şekilde düşünebilirsiniz. Duygusal notlar alırım ve görsel olarak düşünmemeye çalışırım. Ardından vizyonunu anlamak için yönetmenle çalışmaya başlarken duygusal notlarım hazır olur, böylece onları bağdaştırmaya başlayıp bu vizyonu desteklemek için fikirlerimi hayata geçiririm.”
“Kameraları tek tek uzun testlerden geçirerek, hangilerinin bizim istediğimiz görünümü vereceğini anlamaya çalışırım. Test çekimini yaptıktan sonra yönetmenle birlikte izler ve seçim yaparız. Ardından büyük ekranda bu kameranın testlerini izleriz ve kamera ve lens kombinasyonuna karar veririz. Sonra test çekimini renk uzmanına gönderip birlikte LUT yaratmaya başlarız. Genellikle bir veya iki LUT ile çalışırım.”
“Midsommar filminde RED Monstro kamera ile geniş formatlı lensler tercih ettik. Filmin devamında, köye vardıklarındakinden daha farklı görünmesini istedim, çünkü senaryo karanlıklaşıyordu. Bir ölüm hissi vardı, sonra da yeni bir yere geliyorlar ve bu kez yeniden doğuş var, bu nedenle bu duruma göre, kendine özgü bir his vermesini istedim. Bu bizim için bir öykü anlatım aracı.”
“Anamorfik lens seçimi çok önce yapıldı ve bu karar yönetmenle konuşarak verildi. Midsommar ile Hereditary filmlerinde 2:1 en/boy görünüm oranı olması gerektiği açıktı ve bunun küresel etkisini sevdik. Nobody filminde anamorfik kullandık. Ne kullanacağımızı bilmediğimiz zaman test ederiz. Bazen tekniğe karşı yaratıcı bir seçim yaparız. Çoğu zaman 1:85 ve 2:1 en/boy görünüm oranı veya geniş ekran hakkında iyi bir fikrimiz olur, o zaman kararı görünüm, lenslerin ne olduğu ve teknik olarak elde edilebilirliği belirler. Ve LUT da burada devreye girer.”
“Film çekerken hızlı çalışma baskısı olduğu bir gerçek. Benim bir sahneyi aydınlatırken harcadığım zaman, yönetmenin oyuncularla çalışamayıp kaybettiği bir süre. Aydınlatmanız mükemmel olmak zorunda değil, ama ne olursa olsun öyküye hizmet etmeli. Yönetmene yardımcı olmak için bir planınızın, bir yolunuzun olması şart. Nasıl daha hızlı yapabileceğiniz ve alternatifler olup olamayacağı hakkında kafa yormanız gerekir. Oyunculara ve yönetmenlere gereksinim duydukları zamanı vermek önemli.”
RED ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 297 88 77 numaralı telefondan Provid’i arayabilirsiniz.