Siyah beyaz ve çoğunlukla derin odakla çekilen David Fincher’ın Mank filmi, 1930’ların klasik sinemasını, dijital ayrıntılara yüksek özen göstererek canlandırıyor. Netflix için yapılan bu biyografik dramda Gary Oldman, Orson Welles için Citizen Cane’in senaryosunu tamamlamaya çalışan Herman J. Mankiewics’i canlandırıyor.
Fincher dijital film çekimini benimseyen ilk ünlü yönetmenlerden birisi. Çok ses getiren The Curious Case of Benjamin Button (2008) filminin yapımından bu yana RED kameraları kullanmaktan vazgeçmedi ve Mank filminde de böyle oldu.
Görüntü yönetmeni Erik Messerschmidt açıkladı: “Bu filmin çoğunda çok derin odaklı çekim yapmak, sığ odak kullandığımız yerlerde ise özgün olmak istedik. Filme çekmek özellikle odak ve alan derinliği açısından olmak üzere yaratıcı seçeneklerimizi büyük ölçüde kısıtlayacaktı.”
Hazırlık aşamasında Görüntü Yönetmeni Messerschmidt bir dizi RED kamerayı değerlendirdi; bir KOMODO ön üretim modeli, renkli MONSTRO sensörlü bir RED DSMC2 WEAPON, ve RED RANGER gövdede DRAGON 6K ile HELIUM 8K MONOCHROME sensörler. Yakın geçmişte Roma gibi bazı çok ses getiren sanat filmleri renkli çekilip siyah-beyaza çevrildi, ama bu yöntem Mank’ı çekenlerin istedikleri denetimi sağlamayacaktı.
Messerschmidt şunları söyledi: “Dijital negatifte renk bilgilerinin olmasının, film tamamlama (DI) veya ton denetiminde bize siyah-beyaz çekseydik kaybedeceğimiz geniş özgürlüğü verip vermeyeceğini öğrenmeye istekliydim. 8K HELIUM siyah-beyaz kameranın tonsal kalitede üstün olduğunu fark ettik. Renkli kameralardan görmediğimiz baskı kalitesi ve tonsal derinlik sağladı. Sinema salonunda oturup testleri görüntülediğimizde kararımız son derece net oldu.”
Monokrom (siyah-beyaz) sensörler daha yüksek ayrıntı ve hassasiyet sağlayabiliyorlar, çünkü gelen ışık renk filtresinden geçmiyor ve Bayer Pattern yok. Renkli bir sensör ise ışığı ana renkler kırmızı, yeşil, mavi piksellerle eşleştirmek için filtreden geçirir. RED’in monokrom sensörü sahneden üç katı ışığı etkin şekilde kaydeder ve bu da ışık hassasiyetinde 1 ila 1.5 adıma denk geliyor.
RANGER HELIUM Monochrome üzerinde karar kılan Messerschmidt, diyagramlarla ve ardından dublör oyuncularla daha fazla test yaptı ve gündüz ile gece mekan içi ve açık hava çekimleri, filtreleme, lens çözünürlüğü, alan derinliği gibi unsurları karşılaştırdı.
Messerschmidt açıkladı: “Amacımız kamerayı hız ve tanecik (dijital gürültü) arasındaki dengeyi elde etmek için kamerayı ne kadar zorlayabileceğimizi görmekti. Rahat hissettiğimiz kadar derin bir f-stop çekmek istiyorduk, onun için hız çok önemliydi. Kameranın 1600 ASA’da çok net görüntü kaydettiğini gördük, ama aslında 3200 ASA’daki tanecik yapısını tercih ettik. Bu, kontrastı biraz değiştirdi. Gölgelerde daha fazla gürültü oluyor ve parlak ışıkların bellek etkisi biraz daha artıyor.”
Renk Uzmanı Eric Weidt ile çalışan Messerschmidt, çekimi bir kaba derecelendirmeden geçirdi, DI sistemindeki bir HDR ekranda ve geniş ekrana yansıtarak 4K çözünürlükte inceledi.
Yüksek ışık hassasiyeti ve monokrom sensör, filmin çoğunu Citizen Kane’de kullanılan tekniklere benzer şekilde çekme niyetinin gerçekleştirilebilmesine yardımcı oldu.
Alan derinliğini vurgulamak için Messerschmidt sabit pozlamadaki tek bir çekimde derin ve sığ alan derinliği arasında derece derece geçişe imkan veren Cmotion Cinefade aksesuarını kullandı.
Çekim 2:1 en-boy görünüm oranıyla 8K REDCODE RAW formatında yapıldı ama 2.2:1 oranında %20 azaltılmış merkez ekstrasyonla kadrajlandı. Sonuç olarak çekimim çözünürlüğü 6.5K civarında oldu. Bu sayede çalışma Netflix’e 2:21:1 en/boy oranıyla 4K HDR olarak teslim edilmeden önce bir miktar yeniden kadrajlama ve sarsıntı giderme işlemi yapacak genişlik payı bırakıldı.
Messerschmidt; Panavision ve Keslow Camera’nın yardımıyla açık havada ve kapalı mekanlarda düzinelerce lens seçeneğini sınadıktan sonra Leica Summilux-C lenste karar kıldı.
RED ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 297 88 77 numaralı telefondan Provid’i arayabilirsiniz.