Geçtiğimiz yıl dünya Zoom toplantıları yapmakla meşguldü. Genişletilmiş gerçeklik (xR) ve sanal yapım alanlarında teknoloji yenilikçisi disguise, çok farklı tipte bir zoom sunuyor. Görüntülü toplantılar yerine, disguise kullanıcılarına kamera üzerinde sanal bir dünyaya zoom yaparak yaklaştırıp uzaklaştırabiliyor.
disguise‘ın geçen ay yeni r18 yazılımıyla piyasaya sürdüğü ödüllü genişletilmiş gerçeklik (xR) iş akışındaki bu yeni özellik, sanal sahneyi kameralarla her sahneye zoom yapıp yakınlaştırma ve uzaklaştırma yapılabilecek şekilde zenginleştiriyor. Bu yeteneklerle disguise kullanıcıları topluluğu artık her zamankinden daha heyecan verici ve ayrıntılı sahneler oluşturabiliyorlar. Bu, kullanıcılara fiziksel ve sanal dünyaları bir raya getirip karıştırma imkânı veren disguise xR iş akışının birçok özelliğinden sadece birisi.
xR teknolojisinin öncülerinden ve disguise çözüm ortaklarından olan XR Studios, var olan iş akışına bu yeni özelliği ekleyip tüm potansiyelinden yararlanan ilk stüdyolardan birisi oldu. Sanal zoom kullandığı ilk projesi, şarkıcı Katy Perry ile oldu. Perry ile üçüncü çalışmasını yapan XR Studios, sanatçının performansını zenginleştirmek için bu yeni özelliği Malayca e-ticaret platformu Lazada’da tüm Güneydoğu Asya’ya yayınlanan yıllık Super Party için kullandı.
XR Studios Sanat Yönetmeni J. T. Rooney açıkladı: “Sanal zoom bize sınırların dışında çalışma imkânı verdi, çünkü artık bizimkinden on kat daha büyük bir yerde çekim simülasyonu yapabiliyoruz.”
Silent Partners Studios bu projede xR içerik tasarımcısıydı ve XR Studios ile birlikte çalışarak fiziksel ekranların sınırlarının ötesine giden dünyalar yaratabildiler. Perry dev bir Pierrot heykeli, Escher’den esinlenilen mimari, kuğu heykelleri ve hava, fişek gösterisinin önünde performansını sergiledi. Kamera sanal alanda sanatçının üzerinde zoom hareketleriyle yakınlaştırıp uzaklaştırarak, çok büyük bir mesafe hissi yarattı.
Elbette böyle bir teknolojiyi ilk kez kullanırken zorluk da çıkacaktı. Konu sadece işi tamamlamak için az süre olması değil, aynı zamanda iş akışına yepyeni bir giriş katmanın ek zorluğuydu.
Rooney: “Her zamanki gibi xR ile dünyalar ve içerik yaratmak zorludur, fakat sanal alanı çözüp anlamak denemeye değer bir macera oldu.”
Disguise firmasının tüm yeniliklerini, kesintisiz iş birlikleri ve görüşmelerle bilgilendirilen kullanıcılar topluluğunun gereksinimleri belirliyor.