Görüntü Yönetmeni Aurélien Marra, röportajında ödüllü uzun metrajlı filmi için neden VENICE’i seçtiğini anlatıyor.
18 Nisan 2021’de, ASC Ödülleri sanal bir törenle dağıtıldı ve Hollywood’daki tarihi ASC Clubhouse binasından canlı yayınlandı. Tören sırasında, Filippo Meneghetti tarafından yönetilen Two of Us için Fransız görüntü yönetmeni Aurélien Marra’ya Spotligh ödülü verildi. Spotlight ödülü, film festivallerinde veya uluslararası olarak sınırlı gösterimde sunulan uzun metrajlı bir filmde olağanüstü sinematografiyi ödüllendiriyor.
Filmde, iki emekli kadın arasındaki sarsıntılı ilişki anlatılıyor. Film, Altın Küre Ödülleri’nde “En iyi Sinema Filmi – Yabancı Dil” kategorisinde de aday gösterildi ve Fransa’da “En İyi İlk Uzun Metrajlı Film” dalında César kazandı.
Yapılan söyleşide Aurélien Marra’ya filmdeki çalışmasını ve “yaşam tarzı gerilimi” şeklindeki film görünümünü nasıl geliştirdiği soruldu. Hikayede, ilişkilerini gizli tutmaya çalışan baş karakterler arasında bolca gerilim yaşanıyor ve bunu yansıtmak için Marra, gerilim türünün görsel geleneklerini kullanmayı tercih etmiş.
“VENICE’in sevdiğim yönü... renk özellikleri oldu, özellikle de artık pek fazla görmediğim renklerde... Bu kameranın bazen 35 mm ile yakalayabildiğiniz bir efekt olan, koyu, mavi tonlu yüzeylerde ışığı yakalayabildiğini gördüm. Beni asıl büyüleyen de bu oldu.”
Two Of Us sınırlı bir bütçeyle çekildi ve Marra hızlı çalışması gerektiğini biliyordu, dolayısıyla güvenilirlik ve esneklik sunan bir kamera elzemdi. Çekim, dört haftalık stüdyo çekimi ve iki haftalık dış sahne çekiminden oluşuyor; VENICE’in seçilmesinin nedeni kısmen, Marra’nın bu kameranın her ikisine de uygun olduğuna inanması olmuş.
Ayrıca VENICE’in görünümünü özel gereksinimlerine uygun bir LUT ile ayarlayabilmek de hoşuna gitmiş. Film zaman olarak belirsiz bir dönemde geçiyor; bu da Bausch & Lomb Super Baltar 3 gibi Vintage karakteri olan 1960’ların lensleriyle çekim yaparak elde edilmiş.
“VENICE’in pek çok kişi tarafından sevilen bir özelliği de ND filtreleri hareket halindeyken ve çabucak değiştirebilmek... Renk tekerleğini ayarlarken, her mikro renk düzeltmesini görebiliyorsunuz... Bu özellik, sadece mekanik bakımdan çok pratik olmakla ve zaman kazandırmakla kalmıyor, aynı zamanda çekim yaparken de güven veriyor.”