Görüntü robotiği ve sanal yapım çözümlerinde dünya liderlerinden biri olan Mo-Sys Engineering, bugün yüksek kare hızlı (HFR) StarTracker kamera izleme sistemi ve LED volume çözümlerine genişletilen ödüllü NearTime iş akışıyla LED sanal yapımları için yeni çözümler ortaya koyuyor.
LED için NearTime, bir LED volume düzeninde kamera içi görsel efektler (ICVFX) çekerken yaşanan birden fazla zorluğu çözmek için akıllı bir çözüm. En temel düzeyinde, Unreal tabanlı sanal prodüksiyon sahnelerinin kalitesini ve/veya çözünürlüğünü iyileştirmek için otomatik bir arka plan yeniden oluşturma hizmeti olup, gerçek zamanlı bir ICVFX çekimiyle birlikte eşzamanlı olarak kullanılır.
NearTime, LED ICVFX çekimlerinin temel zorluklarından biri olan gerçek zamanlı kare hızlarını korurken Unreal görüntü kalitesini dengeleme sorununu çözüyor. Şu anda gerçek zamanlı oynatmayı garantilemek için ICVFX için oluşturulan her Unreal sahnesinin, kalitesinin düşürülmesi gerekiyor.
NearTime’ı bir LED “yeşil ekran” ile kullanarak, aynı Unreal sahnesi otomatik olarak daha yüksek kalite veya çözünürlükle yeniden oluşturulabilir ve bu sürüm orijinal Unreal sahnesinin arka planını yerini alabilir. Bunu yapmak daha uzun sürse de, hiçbir geleneksel post prodüksiyon maliyeti veya zamanı kullanılmamıştır, ayrıca harelenme sorunlarından tamamen kaçınılabilir.
Mo-Sys CEO’su Michael Geissler açıkladı: “NearTime’ın patentini yaklaşık 8 yıl önce, ICVFX çekimlerinde gerçek zamanlı grafik kalitesinin oynatma kare hızına karşı her zaman bir sorun olacağını bilerek aldık. O zamanlar yeşil/mavi ekran kullanımına yoğunlaşıyorduk, ancak bugün LED volume’lerle de tamamen aynı zorluğu yaşıyoruz.”
Mo-Sys ayrıca, Asya aksiyon filmlerindeki dövüş sahneleri için tipik olarak kullanıldığı gibi, ağır hareketli çekimler için 240 fps’ye kadar kamera ve lens takibi sağlayan LED için özel bir StarTracker’ı da duyurdu. Bu senaryoda, kamerayla eşleşmesi için önemli donanım işlemesi gerektiren ve Unreal görüntü kalitesi etkisi getiren LED duvarını yüksek kare hızlarında sürmek yerine, HFR çekiminden sonra HFR’de Unreal sahnesini sonradan oluşturmak için NearTime kullanılır. Ağır çekimin incelemesi sırasında, yeniden işlenmiş Unreal arka planı ve sunucu/oyuncunun ön planı yeniden birleştirilir ve önemli ölçüde daha yüksek kaliteli birleştirilmiş çekim sağlanır.
Geissler yorum yaptı: “Proxy’ler, dijital birleştirme ve renk derecelendirmenin ilk günlerinde bilgisayarla sinyal işlemenin sınırlarını aşmak için akıllı bir çözüm olarak kullanıldı. Benzer şekilde, HFR StarTracker ve NearTime for LED, LED volume sistemlerinde ağır çekim çekimler yapmak için akıllı bir çözüm.”
LED için HFR StarTracker, gelecekte daha yüksek kare hızlı Unreal sahne oynatımı sağlayacak GPU sinyal işleme gelişmeleri beklentisiyle tasarlandı. Mo-Sys’in VP Pro XR içerik sunucusuyla bağlantılı olarak, HFR StarTracker’ın programlanabilir faz kaydırma özelliği, bir LED volume’de eşzamanlı çok kameralı çekimler için Brompton Technology’nin Frame Remapping veya Megapiksel VR’nin GhostFrame özelliğini kullanabilir.
Mo-Sys ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 297 88 77 numaralı telefondan Provid’i arayabilirsiniz.