Koreli Görüntü Yönetmeni Nak Seon Go, ARRI ALEXA Mini LF’in yüksek dinamik aralığı ve ACES uyumluluğunun yardımıyla “Kingdom: Ashin of the North”un rahatsız edici sinematografisinde gerçekçi görüntüler ve özgün renkler sergiliyor.
Netflix’in “Kingdom: Ashin of the North” dizisi, izleyicileri “Kingdom” serisinden birkaç on yıl öncesine götürüyor ve Ashin ile dizinin zombi düşmanlarının intikamının başlangıç hikâyesini anlatıyor. Prodüksiyon, Görüntü Yönetmeni Nak Seon Go tarafından ALEXA Mini LF ile mükemmel bir şekilde canlandırılan karanlık ve esrarengiz bir öyküyü tasvir ediyor.
Go açıkladı: “Kingdom dizisinde gösterilen alan ve Ashin’in hikâyesinin ortaya çıktığı alan tamamen farklı, bu yüzden doğal olarak görüntü bu ikiliği yansıtmalı. Ana hikâye saray içindeki güç mücadelesi hakkında coşkun bir prodüksiyondu, oysa ondan öncesini anlatan şimdiki yapım (prequel) ise küçük bir kuzey köyünden bir kız hakkında duygusal bir hikâye. Bu duyguları sergilemek için çok düşündüm ve izleyicilerin Ashin’in duygularına sempati duymasını sağlayacak kısımlara odaklandım.”
“Kingdom: Ashin of the North”, Ashin’in intikam hikâyesini ve zombi istilasını nasıl başlattığını anlatıyor.
“Taxi Driver” filminin görüntü yönetmeni, bunu başarmak için kuzeyin görüntüsünü olabildiğince koruyarak daha gerçekçi bir yaklaşım izledi. Ne yazık ki bu, kendisi ve ekibi için birçok zorluğu beraberinde getirdi. Go: “Kayalıklı dağlarda birçok koşu sahnesi vardı, bu yüzden oyuncular ile kamera ve destek donanımı ekibi (grip team) ekibi çok fazla çaba harcadı. Pajeowi şefinin ata bindiği sahne, çamurlu olan ıslah edilmiş bir arazide çekildi. Ayrıca kum fırtınasını andıran toz bulutları üretmek beklediğimizden daha zordu.”
Neyse ki ALEXA Mini LF, dizinin zorlu çekim yerleri için kullanışlı bir seçim oldu. “ALEXA Mini LF 4K çekimi destekler, hafiftir ve renkleri ifade etmek için en iyi kameradır. Kullanabileceğim en iyi seçenek buydu,” diye ekledi Go.
“Kingdom: Ashin of the North” dizisindeki mağara sahnesi, ALEXA Mini LF’in yüksek dinamik aralığını gösteriyor.
Yetersiz pozlanmış çekimler, çoğunlukla mumlar, meşaleler ve ay ışığıyla aydınlatılan ünlü Kore dizisine özgün bir his vermede kilit rol oynadı. Go aktardı: “Genellikle, dalgalanan ışıkları taklit etmek için aydınlatma cihazları kullanırız, ancak o kadar düşük bir pozlamayla çekim yaptık ki, gerçek mumların titremeleri ekranda yakalandı. Ay ışığı altında aşırı karanlık sahneler çekerken HDR’nin sınırlarını zorladık.” Go, prodüksiyon sırasında yüksek kontrast oranlarının hayati rolünü vurguladı.
DP Nak Seon Go, ekibiyle birlikte ALEXA Mini LF kullanarak karanlıkta minimum ışık kaynağıyla sahneler çekiyor
Bugüne kadarki tüm dijital kameralar arasında en yüksek dinamik aralığı yakaladığı bilinen ALEXA Mini LF, proje için en uygun kamera oldu. Usta görüntü yönetmeni şöyle konuştu: “Tarihi dramalar genellikle aşırı ışık koşullarında çekilir, ancak ALEXA Mini LF ile harika görüntüler yakalayabildim. Karanlık alanlardan parlak ışıklara kadar çok daha geniş bir ifade yelpazesine sahip. Önceki çalışmamda normalde iki ila iki buçuk durak düşük pozlamayla çekim yapardım, ancak şimdi üç ila üç buçuk durak gidebiliyorum, bu da minimum ışık kaynağıyla gerçekçi bir sahne çekmeyi mümkün kılıyor.”
Aydınlatma gibi, doğru renkler de dizinin sinematografisinin ayrılmaz bir parçasıydı. Go çalışmadan bahsetti: “Çevrenin sertliğine karşın ağaçların yeşilliklerinde ve köylülerin sıcak yüzlerinde hayatı görebilirsiniz. Chu Pa-jin askeri kampı, devrilmiş ağaçların kahverengilerini ve savaşta yanmış ahşapların grilerini öne çıkardı. Kameradan ekrana renk tutarlılığını korumak için de ACES uyumlu Mini LF’den yararlandı. Çekimlerden önce, her bir farklı gölgenin gelişigüzel temsil edilmesini önlemek için renkler önceden seçildi. Setteyken doygunluğu düşürdük, kontrast için güçlü bir renk tablosu (LUT) kullandık ve renk sıcaklığı ayarlarını değiştirdik. Son olarak post prodüksiyon için Baselight ve Dolby Vision HDR ile çalıştık.”
Mini LF’in kusursuz renkleri, DP Go Nak Seon’un seri için onu kullanma kararında da önemli rol oynadı.
Teknoloji ve tekniklerin hızla geliştiği, ilerici sinema sistemlerinin ve çeşitli internet akışlı medyanın ortaya çıkmasıyla hızlandığı bu zamanlarda, film yapımcıları ayak uydurabilecek araçlar bulmaya zorlanıyor. Görüntü Yönetmeni Go sözlerini şöyle tamamladı: “Görüntüleme ortamı hızla değişiyor ve bence ARRI iyi tepki veriyor. Bir görüntü yönetmeni olarak, her proje için farklı görüntüler yakalamam gerekiyor ve ARRI kameraları ve aydınlatma sistemlerinden tonlarca yardım alarak istenen sonuçları hızlı bir şekilde elde etmeye çalışıyorum.”
ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.