Blackmagic Design, Phillip Noyce’nin yönettiği ve Akademi Ödülü adayı Naomi Watts’ın oynadığı uzun metrajlı “The Desperate Hour” filminin, Görüntü Yönetmeni John Brawley, ACS tarafından Blackmagic URSA Mini Pro 12K dijital film kamerası ile çekildiğini duyurdu.
Konusu gerçek zamanlı olarak ortaya çıkan “The Desperate Hour”, ödüllü yönetmen Phillip Noyce’den, sürükleyici ve nabızları yükselten bir gerilim filmi. Kısa bir süre önce dul kalan anne Amy Carr (Watts), yaşadıkları küçük kasabada kızının ve genç oğlunun hayatlarını normale döndürmek için elinden geleni yapmaktadır. Ormanlık alanda koşudayken, oğlunun okulunda gerçekleşen bir silahlı saldırı nedeniyle, kasabayı kaosa sürüklenmiş olarak bulur. Kilometrelerce uzakta, sık ormanda yaya olan Amy, oğlunu kurtarmak için çılgınca zamanla yarışır. Filmin prodüksiyonu, Kuzey Ontario’nun ücra bir bölgesinde Temmuz 2020’de Covid salgınının tam ortasında gerçekleşti.
Pandemi sırasında çekim yapma zorluklarının haricinde, hikayenin çekimleri de kendi zorluklarını getirdi. Filmin çoğunluğu sadece tek oyuncu Watts’ı içerse de bu karakterin sürekli engebeli arazide koşması, çekimlere olan yaklaşımın önemini arttırdı. Hem yüksek çözünürlüğü hem de küçük olduğu için Brawley, çekimleri URSA Mini Pro 12K ile yapmayı tercih etti. Brawley, şunları söyledi: “Filmin birçok zorluğu vardı, çünkü filmin çoğunda yavaş ve hızlı koşan veya hızlı yürüyen bir karakter var. Önce bir yolda koşmaya başlıyor, sonra toprak bir yolda ve daha sonra ormandaki küçük patikalarda ve ardından kelimenin tam anlamıyla ormanın ortasında, patika yol olmadan.”
Brawley’e göre, çeşitli şekillerde kurulabilen ve çekimin zorluklarına rağmen kapsamlı bir çekim elde etmelerini sağlayacak küçük bir sinema kamerasına sahip olmak, yapımı gerçekleştirmenin kilit noktasıydı. “Filmin konusu gerçek zamanlı gibi ortaya çıkıyor, bu yüzden nasıl çekeceğinizi düşünmeye başladığınızda, gerçekten ne kadar zorlayıcı olduğunu görüyorsunuz. Bazı çekimler 15 dakika sürecekti ve o birkaç mil koşarken ona ayak uydurabilmek için ne kullanacağımızı düşünmemiz gerekiyordu. O tempoyu yakalayacak ama ses çıkarmayacak ne kullanabilirdik? Yanıltıcı bir şekilde karmaşık ve aynı zamanda çaba gerektiren bir durumdu.”
Brawley, SRH3 Stabilize Uzak Kafayı kullanarak bir tanesi elektrikli bir motosikletin arkasına takılı olarak, dört adet URSA Mini Pro 12K gövdesi getirdi. Brawley, şunları ekledi: “Bunun en sevdiğim yanı, motosikletteki kurulumun çok küçük ve hafif olmasıydı. Ağaçların arasına resmen dalıp çıkarak çekim yapmaya çalıştığımızda, küçük bir kafa ve hafif bir kamera kurulumu istersiniz.”
İkinci bir kamera gövdesi stüdyo modunda kuruldu, üçüncüsü ikincil çekimleri veya Watts’ın dublörleriyle çalışan küçük bir ekip tarafından kullanıldı. Dördüncü gövde, yedekte tutuldu. Brawley ayrıca, eklenen çeşitli ek çekimler için bir Pocket Cinema Camera 6K Pro kullandı.
Noyce ve Brawley geçmişte Blackmagic Design kameralarıyla çalışmış olmalarına ve en son A kamerası olarak URSA Mini Pro 4.6K G2 ile bir pilot çekmelerine rağmen, Brawley yine de film için bir test çekimi yaptı. “URSA Mini Pro 12K ve başka bir sinema kamerasıyla bazı çekimler yaptım. Bir Dijital Sinema Paketi (DCP) hazırladık ve çalıştığımız küçük North Bay köyündeki yerel sinemada oynattık. Bunları, gözü kapalı sınama tarzında yapmayı seviyorum. Yapımcılar ve yönetmenle birlikte çekimleri büyük ekranda seyrettik. Herkes, gerçekten URSA Mini Pro 12K’nın görüntüsünü beğendi, herkesin en çok tepki verdiği şey buydu.”
Brawley, 12K çözünürlüğe uygun olması için Zeiss Supreme lensleri seçti ve bazı memnun edici sonuçlar elde etti. “URSA Mini Pro 12K kameralar ve Supreme lenslerle ilk çekim yaptığımda, Süper 35mm sensör olmasına rağmen bu çekimler geniş formatlı bir görünüme sahipmiş gibiydi. Kareler değişirken kenarları çok güzel görünüyordu. Bu lensin biraz geniş formatlı bir görünüme sahip olduğunu ve bu yüzden Supreme lenslerin URSA Mini Pro 12K için çok iyi bir eşleşme olduğunu düşünüyorum.”
Sonuç olarak, Brawley’nin URSA Mini Pro 12K’yı kullanmayı tercih etmesi, birçok farklı nedenden kaynaklandı ve hepsi, filmin en sonunda daha iyi görünmesine katkıda bulundu. “URSA Mini Pro 12K’yı seçmemizin pek çok nedeni vardı, ancak esasen, sette bir tane kamera fiyatına dört kamera gövdesine sahip olabileceğimizi fark ettik ve bu kameralar bize bazı sabitleme ve çekimleri yeniden boyutlandırma için gerekebilecek ekstra çözünürlüğü sağladı. URSA Mini Pro 12K, diğer sinema kameralarına kıyasla fiziksel olarak daha küçük, özellikle uzun süreli elde çekimler için tercihim oldu. Dengeleyici kafa için de hafif bir kamera olması her şeyi biraz daha kolaylaştırdı. Yani, görüntü kalitesinin yanında, bu kamerayı seçmemde birçok başka neden vardı,” diyen Brawley sözlerini şöyle bitirdi: “Phillip, Toronto Uluslararası Film Festivali galasındaydı ve filmin harika göründüğünü söyledi. Sonuç olarak, herhangi bir kamerayı kullanmak için en iyi neden budur.”
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.