Blackmagic Design, canlı aksiyon prodüksiyonu ve görsel efekt (VFX) şirketi SoKrispyMedia’nın; kurgu, renk derecelendirme, VFX ve ses post prodüksiyon yazılımı DaVinci Resolve Studio 18’in yanı sıra Blackmagic Cloud kullanarak, yeni viral videosu “Trapped in a First Person Video Game” üzerindeki çalışmalarını kısa süre önce tamamladığını duyurdu.
“Chalk Warfare” gibi internette büyük başarı yakalayan filmleri ve MrBeast ile yaptığı işlere ek olarak kısa süre önce yeniden canlandırdığı “Squid Game” dizisi ile tanınan SoKrispyMedia, gelişmiş teknoloji ve yeniliklere yabancı değil. Şirketin sevilen video oyunu Dying Light 2 Stay Human’ı temel alan son videosu, canlı aksiyon prodüksiyonu ile VFX ve uygulamalı akrobasiyi bir araya getiriyor ve yapımı sadece altı hafta sürdü.
Yönetmen ve Görsel Efekt Sanatçısı Sam Wickert, projenin büyük kısmını bir Blackmagic URSA Mini Pro 4.6K G2 dijital film kamerasında çekti ve medyanın yazılıma aktarılmasından kurguya ve renk derecelendirmeye kadar tüm post prodüksiyon, şu an Public Beta versiyonu olan DaVinci Resolve Studio 18’de yürütüldü. Wickert, şunları açıkladı: “Altı haftalık bir teslim süresi içerisinde 12 dakikalık bir kısa filmde uğraşılacak çok şey olduğundan, tek bir yazılım paketinde kalma olanağından gerçekten memnun kaldık. Görüntü seçimi, kaba kurgu, ses, VFX, renk ve benzeri işlemlerin de dahil oluğu tüm post prodüksiyon aşamalarını dikkate aldığınızda, farklı yazılım ürünlerine girip çıkmak için fazla zaman kalmıyor.”
SoKrispyMedia için Blackmagic Cloud ve DaVinci Resolve 18’in piyasaya sürülüş zamanlaması mükemmeldi. SoKrispyMedia’nın Yapımcısı Micah Malinics, şunları ekledi: “Blackmagic Cloud, bizi gerçekten heyecanlandıran ve bu projede sıklıkla kullandığımız bir üründü. Post prodüksiyon sürecinde programımız oldukça yoğundu, çünkü seyehat ediyor, toplantılar yapıyorduk ve sürekli meşguldük. Bu filmi kendimiz kurguladığımızdan, asıl bilgisayarımızda çalışmıyor olsak da bu projeye sorunsuz şekilde erişmemize olanak veren bir çözüm bulmamız gerekiyordu.”
Wickert, sözlerine devam etti: “Blackmagic Cloud, projeleri aktarmamıza gerek kalmadan, nerede olurlarsa olsunlar farklı iş bilgisayarları üzerinden çalışmamızı sağladı. Bu, projeyi oldukça kısıtlı bir teslim süresinde kurguladığımız için çok önemliydi. Bunu yapmak, eskiden kolay bir şey değildi. Mesela, gün içinde birçok bilgisayar arasında gidip gelmemiz gerektiğinde, farklı proje dosyalarını idare etmek epeyce zorlaşıyordu. Blackmagic Cloud ile farklı bilgisayarlarda, hatta yolda çalışırken bile yavaşlamadık.”
Malinics, şunları ekledi: “Trapped in a First Person Video Game”, SoKrispyMedia’nın Blackmagic Cloud kullanarak yaptığı son iş olmayacak. Uzaktan iş akışlarını içeren prodüksiyonlarımız gittikçe arttığından, bulut tabanlı ve çok kullanıcılı arayüzlerde kolay ve etkili bir şekilde çalışabiliyor olmamız olağanüstü. Şirkette çalışan sanatçılara ve serbest çalışanlara, belli konularda her zaman ihtiyaç olacak. Yine de bu iş akışı sayesinde ekibimizin hep beraber, dünyanın farklı yerlerinden uzaktan veya ikisinin bir karışımı şeklinde çalışması fark etmiyor, post prodüksiyonda daha akıcı bir deneyim yaşıyoruz.”
Wickert, sözlerini şöyle tamamladı: “Çalışmalarımızın büyük kısmı, yenilikçi ve deneysel teknoloji içeriyor ve Blackmagic Design’nin bu tür yeni özellikleri uygulama şekli, bizi gerçekten heyecanlandırıyor. Bulut iş akışı ile DaVinci Resolve Studio 18’in yapay zeka kullanan araçları ve modern donanımlardan faydalanması, çalışma şeklimizi gerçekten geliştiriyor. Bu yıl, DaVinci Resolve Studio 18 ile Blackmagic Cloud’u daha derinlemesine tanıdığımız için mutluyuz!”
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.